Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL II (ALMANCA)-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliAlmanca
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Umut Salih ÖZBAY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Betim Neyran CAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, temel Almanca bilgisini tanıtır ve öğrencilerin yalnızca gramer kalıplarını kullanmalarını sağlamakla kalmayıp aynı zamanda okuma, yazma, konuşma ve dinleme anlama becerilerini geliştirmeyi de amaçlar. Tabii A1.1'e ve A1 CEFR seviyesinin A1.2 kısmına ayarlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bir önceki dönemin revizyonu,Bir önceki dönemin revizyonu,Ders 8: Davet etme; bir öneride bulunun ve ona yanıt verin. Dilbilgisi: cümledeki fiil edatları, zamansal edatlar am, um,Ders 8: Davet etme; bir öneride bulunun ve ona yanıt verin. Dilbilgisi: cümledeki fiil edatları, zamansal edatlar am, um,Ders 9: Yiyecekleri adlandırma; yeme alışkanlıkları hakkında konuşma. Dilbilgisi: "isterim" çekimi, isim + isim kelime oluşumu,Ders 9: Yiyecekleri adlandırma; yeme alışkanlıkları hakkında konuşma. Dilbilgisi: "isterim" çekimi, isim + isim kelime oluşumu,MODÜL 4 / Ders 10: Bilgilendirilmek; toplu taşıma hakkında konuşma; bir telefon görüşmesini bitirme. Ders 11: günlük rutin hakkında konuşma; günlük bir rutini tanımlama. Dilbilgisi: Ayrılabilir fiiller,MODUL 4/ Ders 10: Bilgilendirilmek; toplu taşıma hakkında konuşma; bir telefon görüşmesini bitirme. Ders 11: günlük rutin hakkında konuşma; günlük bir rutini tanımlama. Dilbilgisi: Ayrılabilir fiiller
,Ders 11: Günlük aktiviteler hakkında Konuşma. Ders 12: Kutlamalar ve Seyahat Hakkında Konuşma. Geçmiş hakkında konuşma. Dilbilgisi: sahip olmak ve geçmiş zaman ortacı,Ders 11: Günlük aktiviteler hakkında konuşma. Ders 12: Kutlamalar ve Seyahat hakkında konuşma. Dilbilgisi: "haben" ve "sein" ile geçmiş zaman ortacı,Modül 5 / Ders 13: Yolu Tanımlama; birinden yardım isteme; Kurumları ve yerleri adlandırma. Dilbilgisi: yerel edatlar + datif,Modül 5 / Ders 13: Yolu Tanımlama; birinden yardım isteme; Kurumları ve yerleri adlandırma. Dilbilgisi: yerel edatlar + datif,Ders 14: Konut: Daireler ve Evler. Bir şeyi tanımlama ve değerlendirme. Dilbilgisi: iyelik tanımlığı "sein-ihr". Özel isimlerde tamlayan.
Ders 15: Şehirde: bir yeri değerlendirme; özel kurumları bulma. Dilbilgisi: fiil / şahıs zamirleri ile fiiller; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tanışma, alışveriş yapma ve yol sorma gibi rutin günlük durumlarda artan bir güvenle iletişim kurar.6, 9A
Günlük iletişim için temel sözlü ve yazılı Almancada gelişmiş yeterlilik gösterir.16, 6, 9E, F
Basit cümleler kurmak ve temel yazılı ve sözlü iletişim kurmak için temel Almanca dilbilgisi ve kelime bilgisini uygular.6A
Kısa makaleler ve diyaloglar gibi basit metinleri okuyup anladığını gösterecek şekilde gerekli bilgileri çıkarır.16, 9A
Selamlaşma, sosyal normlar ve basit kültürel gelenekler de dahil olmak üzere Alman kültürünün temel yönlerini keşfetmeye ve kavramaya başlar.9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bir önceki dönemin revizyonuDers kitabından genel tekrar. Modül plus. s. 53-56.
2Bir önceki dönemin revizyonuDers kitabından genel tekrar. Modül plus. s. 69-72.
3Ders 8: Davet etme; bir öneride bulunun ve ona yanıt verin. Dilbilgisi: cümledeki fiil edatları, zamansal edatlar am, umWir suchen das hotel maritim. s.6-11.
4Ders 8: Davet etme; bir öneride bulunun ve ona yanıt verin. Dilbilgisi: cümledeki fiil edatları, zamansal edatlar am, umWie findest du Ottos Haus? s. 12-17.
5Ders 9: Yiyecekleri adlandırma; yeme alışkanlıkları hakkında konuşma. Dilbilgisi: "isterim" çekimi, isim + isim kelime oluşumuIn Giesing wohnt das Leben! s. 18-23.
6Ders 9: Yiyecekleri adlandırma; yeme alışkanlıkları hakkında konuşma. Dilbilgisi: "isterim" çekimi, isim + isim kelime oluşumuWiederholoungsstation: Wortzschatz. s. 24-29.
7MODÜL 4 / Ders 10: Bilgilendirilmek; toplu taşıma hakkında konuşma; bir telefon görüşmesini bitirme. Ders 11: günlük rutin hakkında konuşma; günlük bir rutini tanımlama. Dilbilgisi: Ayrılabilir fiillerWir haben hier ein Problem. s. 30-35.
8MODUL 4/ Ders 10: Bilgilendirilmek; toplu taşıma hakkında konuşma; bir telefon görüşmesini bitirme. Ders 11: günlük rutin hakkında konuşma; günlük bir rutini tanımlama. Dilbilgisi: Ayrılabilir fiiller
Wer will popstar werden? s. 36-41.
9Ders 11: Günlük aktiviteler hakkında Konuşma. Ders 12: Kutlamalar ve Seyahat Hakkında Konuşma. Geçmiş hakkında konuşma. Dilbilgisi: sahip olmak ve geçmiş zaman ortacıGeben sie ihm doch diesen Tee! s. 42-47.
10Ders 11: Günlük aktiviteler hakkında konuşma. Ders 12: Kutlamalar ve Seyahat hakkında konuşma. Dilbilgisi: "haben" ve "sein" ile geçmiş zaman ortacıWiederholoungsstation: Wortzschatz. Grammatik. s. 48-53.
12Modül 5 / Ders 13: Yolu Tanımlama; birinden yardım isteme; Kurumları ve yerleri adlandırma. Dilbilgisi: yerel edatlar + datifDer hatte doche keinen Bauch! s. 54-59.
13Modül 5 / Ders 13: Yolu Tanımlama; birinden yardım isteme; Kurumları ve yerleri adlandırma. Dilbilgisi: yerel edatlar + datifKomm sofort runter! s. 60-65.
14Ders 14: Konut: Daireler ve Evler. Bir şeyi tanımlama ve değerlendirme. Dilbilgisi: iyelik tanımlığı "sein-ihr". Özel isimlerde tamlayan.
Ders 15: Şehirde: bir yeri değerlendirme; özel kurumları bulma. Dilbilgisi: fiil / şahıs zamirleri ile fiiller
Bei rot musst du stehen, bei Grün darfst du gehen. s. 66-71.
Kaynak
Menschen A1.2 Kursbuch + Arbeitsbuch Anlatım - Alıştırmalar - Sunumlar - Ödev - Soru-Cevap - Talim & Pratik
Deutsche Grammatik von Heike Pahlow

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme236
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler224
Proje Sunumu / Seminer3412
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)76
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL II (ALMANCA)-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliAlmanca
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Umut Salih ÖZBAY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Betim Neyran CAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, temel Almanca bilgisini tanıtır ve öğrencilerin yalnızca gramer kalıplarını kullanmalarını sağlamakla kalmayıp aynı zamanda okuma, yazma, konuşma ve dinleme anlama becerilerini geliştirmeyi de amaçlar. Tabii A1.1'e ve A1 CEFR seviyesinin A1.2 kısmına ayarlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bir önceki dönemin revizyonu,Bir önceki dönemin revizyonu,Ders 8: Davet etme; bir öneride bulunun ve ona yanıt verin. Dilbilgisi: cümledeki fiil edatları, zamansal edatlar am, um,Ders 8: Davet etme; bir öneride bulunun ve ona yanıt verin. Dilbilgisi: cümledeki fiil edatları, zamansal edatlar am, um,Ders 9: Yiyecekleri adlandırma; yeme alışkanlıkları hakkında konuşma. Dilbilgisi: "isterim" çekimi, isim + isim kelime oluşumu,Ders 9: Yiyecekleri adlandırma; yeme alışkanlıkları hakkında konuşma. Dilbilgisi: "isterim" çekimi, isim + isim kelime oluşumu,MODÜL 4 / Ders 10: Bilgilendirilmek; toplu taşıma hakkında konuşma; bir telefon görüşmesini bitirme. Ders 11: günlük rutin hakkında konuşma; günlük bir rutini tanımlama. Dilbilgisi: Ayrılabilir fiiller,MODUL 4/ Ders 10: Bilgilendirilmek; toplu taşıma hakkında konuşma; bir telefon görüşmesini bitirme. Ders 11: günlük rutin hakkında konuşma; günlük bir rutini tanımlama. Dilbilgisi: Ayrılabilir fiiller
,Ders 11: Günlük aktiviteler hakkında Konuşma. Ders 12: Kutlamalar ve Seyahat Hakkında Konuşma. Geçmiş hakkında konuşma. Dilbilgisi: sahip olmak ve geçmiş zaman ortacı,Ders 11: Günlük aktiviteler hakkında konuşma. Ders 12: Kutlamalar ve Seyahat hakkında konuşma. Dilbilgisi: "haben" ve "sein" ile geçmiş zaman ortacı,Modül 5 / Ders 13: Yolu Tanımlama; birinden yardım isteme; Kurumları ve yerleri adlandırma. Dilbilgisi: yerel edatlar + datif,Modül 5 / Ders 13: Yolu Tanımlama; birinden yardım isteme; Kurumları ve yerleri adlandırma. Dilbilgisi: yerel edatlar + datif,Ders 14: Konut: Daireler ve Evler. Bir şeyi tanımlama ve değerlendirme. Dilbilgisi: iyelik tanımlığı "sein-ihr". Özel isimlerde tamlayan.
Ders 15: Şehirde: bir yeri değerlendirme; özel kurumları bulma. Dilbilgisi: fiil / şahıs zamirleri ile fiiller; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tanışma, alışveriş yapma ve yol sorma gibi rutin günlük durumlarda artan bir güvenle iletişim kurar.6, 9A
Günlük iletişim için temel sözlü ve yazılı Almancada gelişmiş yeterlilik gösterir.16, 6, 9E, F
Basit cümleler kurmak ve temel yazılı ve sözlü iletişim kurmak için temel Almanca dilbilgisi ve kelime bilgisini uygular.6A
Kısa makaleler ve diyaloglar gibi basit metinleri okuyup anladığını gösterecek şekilde gerekli bilgileri çıkarır.16, 9A
Selamlaşma, sosyal normlar ve basit kültürel gelenekler de dahil olmak üzere Alman kültürünün temel yönlerini keşfetmeye ve kavramaya başlar.9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bir önceki dönemin revizyonuDers kitabından genel tekrar. Modül plus. s. 53-56.
2Bir önceki dönemin revizyonuDers kitabından genel tekrar. Modül plus. s. 69-72.
3Ders 8: Davet etme; bir öneride bulunun ve ona yanıt verin. Dilbilgisi: cümledeki fiil edatları, zamansal edatlar am, umWir suchen das hotel maritim. s.6-11.
4Ders 8: Davet etme; bir öneride bulunun ve ona yanıt verin. Dilbilgisi: cümledeki fiil edatları, zamansal edatlar am, umWie findest du Ottos Haus? s. 12-17.
5Ders 9: Yiyecekleri adlandırma; yeme alışkanlıkları hakkında konuşma. Dilbilgisi: "isterim" çekimi, isim + isim kelime oluşumuIn Giesing wohnt das Leben! s. 18-23.
6Ders 9: Yiyecekleri adlandırma; yeme alışkanlıkları hakkında konuşma. Dilbilgisi: "isterim" çekimi, isim + isim kelime oluşumuWiederholoungsstation: Wortzschatz. s. 24-29.
7MODÜL 4 / Ders 10: Bilgilendirilmek; toplu taşıma hakkında konuşma; bir telefon görüşmesini bitirme. Ders 11: günlük rutin hakkında konuşma; günlük bir rutini tanımlama. Dilbilgisi: Ayrılabilir fiillerWir haben hier ein Problem. s. 30-35.
8MODUL 4/ Ders 10: Bilgilendirilmek; toplu taşıma hakkında konuşma; bir telefon görüşmesini bitirme. Ders 11: günlük rutin hakkında konuşma; günlük bir rutini tanımlama. Dilbilgisi: Ayrılabilir fiiller
Wer will popstar werden? s. 36-41.
9Ders 11: Günlük aktiviteler hakkında Konuşma. Ders 12: Kutlamalar ve Seyahat Hakkında Konuşma. Geçmiş hakkında konuşma. Dilbilgisi: sahip olmak ve geçmiş zaman ortacıGeben sie ihm doch diesen Tee! s. 42-47.
10Ders 11: Günlük aktiviteler hakkında konuşma. Ders 12: Kutlamalar ve Seyahat hakkında konuşma. Dilbilgisi: "haben" ve "sein" ile geçmiş zaman ortacıWiederholoungsstation: Wortzschatz. Grammatik. s. 48-53.
12Modül 5 / Ders 13: Yolu Tanımlama; birinden yardım isteme; Kurumları ve yerleri adlandırma. Dilbilgisi: yerel edatlar + datifDer hatte doche keinen Bauch! s. 54-59.
13Modül 5 / Ders 13: Yolu Tanımlama; birinden yardım isteme; Kurumları ve yerleri adlandırma. Dilbilgisi: yerel edatlar + datifKomm sofort runter! s. 60-65.
14Ders 14: Konut: Daireler ve Evler. Bir şeyi tanımlama ve değerlendirme. Dilbilgisi: iyelik tanımlığı "sein-ihr". Özel isimlerde tamlayan.
Ders 15: Şehirde: bir yeri değerlendirme; özel kurumları bulma. Dilbilgisi: fiil / şahıs zamirleri ile fiiller
Bei rot musst du stehen, bei Grün darfst du gehen. s. 66-71.
Kaynak
Menschen A1.2 Kursbuch + Arbeitsbuch Anlatım - Alıştırmalar - Sunumlar - Ödev - Soru-Cevap - Talim & Pratik
Deutsche Grammatik von Heike Pahlow

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
X
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08