Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ II-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet İPŞİRLİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Mehmet İPŞİRLİ
Dersin YardımcılarıOkutman Mukadder Gezen
Dersin AmacıTürkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermek.
Dersin İçeriğiBu ders; Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi ,Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler ,Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı ,Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası ,Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri ,1929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları ,Atatürk’ün Dış Politikası ,Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş ,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması. ,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. Kurtuluş Savaşının son yıllarında yer alan olayları, zaferle birlikte gelişen olayları ilişkilendirir. 10, 16, 9A
2. Kurtuluş Savaşında Batı Cephesi savaşlarını aktarır. 10, 16, 9A
3. Zaferin kazanılmasını açıklar. 10, 16, 9A
4. Cumhuriyetin ilanını açıklar. 10, 16, 9A
5. Cumhuriyet ve Atatürk İnkılaplarını değerlendirir. 10, 16, 9A
6. Cumhuriyetle birlikte başlayan halifeliğin kaldırılması, 1924 anayasası gibi olayları irdeler. 10, 16, 9A
7. Atatürk inkılaplarını tartışır. 10, 16, 9A
8. Çok partili hayata geçiş çalışmalarını irdeler. 10, 16, 9A
9. Atatürk dönemi ve sonrası gelişen olayları değerlendirir. 10, 16, 9A
10. Atatürk’ün dış politikasını açıklar. 10, 16, 9A
11. Atatürk sonrası hayatı ve 2. Dünya Savaşını yorumlar. 10, 16, 9A
12. Musul, Hatay ve boğazlar konusu gibi stratejik konuları sorgular. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
2Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
3Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
4Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
5Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
6Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
7Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
8Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
9Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
101929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
11Atatürk’ün Dış Politikası Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
12Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
13Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması. Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
14Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
Kaynak
Türk İnkılâp Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara 2010.
-Nutuk -Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara 1996.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)88
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ II-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet İPŞİRLİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Mehmet İPŞİRLİ
Dersin YardımcılarıOkutman Mukadder Gezen
Dersin AmacıTürkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgiler vermek.
Dersin İçeriğiBu ders; Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi ,Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler ,Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı ,Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası ,Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar ,Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri ,1929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları ,Atatürk’ün Dış Politikası ,Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş ,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması. ,Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. Kurtuluş Savaşının son yıllarında yer alan olayları, zaferle birlikte gelişen olayları ilişkilendirir. 10, 16, 9A
2. Kurtuluş Savaşında Batı Cephesi savaşlarını aktarır. 10, 16, 9A
3. Zaferin kazanılmasını açıklar. 10, 16, 9A
4. Cumhuriyetin ilanını açıklar. 10, 16, 9A
5. Cumhuriyet ve Atatürk İnkılaplarını değerlendirir. 10, 16, 9A
6. Cumhuriyetle birlikte başlayan halifeliğin kaldırılması, 1924 anayasası gibi olayları irdeler. 10, 16, 9A
7. Atatürk inkılaplarını tartışır. 10, 16, 9A
8. Çok partili hayata geçiş çalışmalarını irdeler. 10, 16, 9A
9. Atatürk dönemi ve sonrası gelişen olayları değerlendirir. 10, 16, 9A
10. Atatürk’ün dış politikasını açıklar. 10, 16, 9A
11. Atatürk sonrası hayatı ve 2. Dünya Savaşını yorumlar. 10, 16, 9A
12. Musul, Hatay ve boğazlar konusu gibi stratejik konuları sorgular. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurtuluş Savaşı’nda Batı Cephesi, Zaferin Kazanılması ve Mudanya Mütarekesi Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
2Saltanatın Kaldırılması ve İstanbul İle İlişkiler Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
3Lozan Barış Antlaşması, Cumhuriyet’in İlanı Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
4Halifeliğin Kaldırılışı, 1924 Anayasası Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
5Atatürk İnkılâplarının Hayata Geçişi Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
6Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
7Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
8Toplumsal, Hukuk, Eğitim ve Kültür Alanlarında Yapılan İnkılâplar Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
9Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
101929 Ekonomik Buhranı ve Cumhuriyetin Kalkınma Politikaları Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
11Atatürk’ün Dış Politikası Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
12Atatürk Sonrası Türkiye, II. Dünya Savaşı ve Çok Partili Hayata Geçiş Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
13Türkiye’nin Stratejik Konuları, Musul Sorunu, Hatay’ın Anavatana Katılması. Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
14Türkiye’nin Stratejik Konuları, Boğazlar Meselesi, Kıbrıs Konu ile ilgili kitap bölümünün okunması
Kaynak
Türk İnkılâp Tarihi (Edt. Cemil Öztürk), Ankara 2010.
-Nutuk -Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I-III, Ankara 1997. -Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Doğuşu (Çev. Metin Kıratlı), Ankara 1996.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08