Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAZMA BECERİLER II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Irina SHELENKOVA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve OFLAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin akademik ve resmi yazma becerilerini geliştirmektir. Ayrica analiz etme, ozetleme, referans gosterme, alinti yapma ve resmi mektup cesitleri yazma v.b. gibi becerileri gelistirme amaclanmaktadir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sınıflandırma deneme. Teori. ,Sınıflandırma deneme. Uygulama.,Akademik makale inceleme ve özetleme I ,Akademik makale inceleme ve özetleme II ,Rapor yazma I,Rapor yazma II,Özgeçmis inceleme ve yazma,Açıklayıcı mektup - inceleme ve yazma,İncelemeler. Teori.,İncelemeler. Uygulama.,Resmi Mektuplar.,Şikayet mektubu. ,Resmi olmayan mektuplar. ,E-postalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Akademik ve resmi yazma becerilerini geliştirebilecektir. 2. Düşüncelerini takım/grup çalışmasıyla yaziya dokebilecektir. 3. Dilbilimi, noktalama ve sözdizimi kurallarını düzgün bir şekilde kullanabilecektir. 4. Sözbilim yapılarını anlayabilecektir. | 14, 16, 6 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sınıflandırma deneme. Teori. | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | Sınıflandırma deneme. Uygulama. | Hafta 2. PPT sunum çalışması |
3 | Akademik makale inceleme ve özetleme I | Hafta 3. PPT sunum çalışması |
4 | Akademik makale inceleme ve özetleme II | Hafta 4. PPT sunum çalışması |
5 | Rapor yazma I | Hafta 5. PPT sunum çalışması |
6 | Rapor yazma II | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Özgeçmis inceleme ve yazma | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | Açıklayıcı mektup - inceleme ve yazma | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | İncelemeler. Teori. | Hafta 9. PPT sunum çalışması |
10 | İncelemeler. Uygulama. | Hafta 10. PPT sunum çalışması |
11 | Resmi Mektuplar. | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Şikayet mektubu. | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Resmi olmayan mektuplar. | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | E-postalar | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
Bu derste belirli bir kaynak yoktur. Çesitli akademik makaleler ve resmi mektup çesitleri kullanılacaktır. |
Haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 2 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 7 | 1 | 7 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 1 | 1 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 7 | 4 | 28 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 91 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(91/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YAZMA BECERİLER II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Irina SHELENKOVA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve OFLAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin akademik ve resmi yazma becerilerini geliştirmektir. Ayrica analiz etme, ozetleme, referans gosterme, alinti yapma ve resmi mektup cesitleri yazma v.b. gibi becerileri gelistirme amaclanmaktadir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sınıflandırma deneme. Teori. ,Sınıflandırma deneme. Uygulama.,Akademik makale inceleme ve özetleme I ,Akademik makale inceleme ve özetleme II ,Rapor yazma I,Rapor yazma II,Özgeçmis inceleme ve yazma,Açıklayıcı mektup - inceleme ve yazma,İncelemeler. Teori.,İncelemeler. Uygulama.,Resmi Mektuplar.,Şikayet mektubu. ,Resmi olmayan mektuplar. ,E-postalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Akademik ve resmi yazma becerilerini geliştirebilecektir. 2. Düşüncelerini takım/grup çalışmasıyla yaziya dokebilecektir. 3. Dilbilimi, noktalama ve sözdizimi kurallarını düzgün bir şekilde kullanabilecektir. 4. Sözbilim yapılarını anlayabilecektir. | 14, 16, 6 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sınıflandırma deneme. Teori. | Hafta 1. PPT sunum çalışması |
2 | Sınıflandırma deneme. Uygulama. | Hafta 2. PPT sunum çalışması |
3 | Akademik makale inceleme ve özetleme I | Hafta 3. PPT sunum çalışması |
4 | Akademik makale inceleme ve özetleme II | Hafta 4. PPT sunum çalışması |
5 | Rapor yazma I | Hafta 5. PPT sunum çalışması |
6 | Rapor yazma II | Hafta 6. PPT sunum çalışması |
7 | Özgeçmis inceleme ve yazma | Hafta 7. PPT sunum çalışması |
8 | Açıklayıcı mektup - inceleme ve yazma | Hafta 8. PPT sunum çalışması |
9 | İncelemeler. Teori. | Hafta 9. PPT sunum çalışması |
10 | İncelemeler. Uygulama. | Hafta 10. PPT sunum çalışması |
11 | Resmi Mektuplar. | Hafta 11. PPT sunum çalışması |
12 | Şikayet mektubu. | Hafta 12. PPT sunum çalışması |
13 | Resmi olmayan mektuplar. | Hafta 13. PPT sunum çalışması |
14 | E-postalar | Hafta 14. PPT sunum çalışması |
Kaynak |
Bu derste belirli bir kaynak yoktur. Çesitli akademik makaleler ve resmi mektup çesitleri kullanılacaktır. |
Haftalık PPT kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
14 | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır | X | |||||
15 | İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır | X | |||||
16 | İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır | X | |||||
17 | Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir | X | |||||
18 | Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |