Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜLTÜR VE DİL-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin YardımcılarıDil ve Kültür üzerine yapılan TED Talks Videoları
Dersin AmacıBu dersin amacı dil kavramını kültür açısından değerlendirmek, iki kavramın birbiriyle olan ilişkilerini detaylı bir şekilde anlatmaktır. Dil ve kültür arasındaki çift yönlü ilişkinin toplumsal, bilişsel, ve cinsiyetçi temelleri hakkında bilgi verir. Bu ders kavramsal evrenimizi nasıl oluşturduklarını anlamak için düşünce, dil ve kültür arasındaki bağlantıya yakından bakmayı amaçlayıp, kimlik ve dil öğrenimi hakkında bilgi verir, Kültürlerarası araştırmalarda tarihi noktaları göz önünde bulundurur ve ideoloji, siyaset ve politikaya ve bunların kültür üzerindeki etkilerine bakar.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, açıklamalar ve Kültür konusuyla alakalı konuşma,Kültürel bir bakış açısıyla akrabalık terimleri
- kültürel açıdan zaman kavramları,Dilsel görelilik
Ödev,- Bilişsel kategoriler,
- Sosyal kategoriler
- ödev kontrolü,- Cinsiyetli kelimeler
- Cinsiyetli yapılar
- Cinsiyetli konuşma
- Aynı cinsiyet konuşması
- Cinsiyetli etkileşim,Kültürel parametreler ve stereotipler,Dil, düşünce ve kültür,Dil, Düşünce ve Kültür,Kültürlerarası araştırmalarda tarihi noktalar
,Kültürlerarası yetkinlik öğretimi,Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal bileşenler
öğretim kültürü
Büyük harf K ile Kültür ve küçük k ile kültür,Kültürel Anlama:
-Mor renk
-üçüncü kültür,Eleştirel kültürel farkındalık
,Kültür öğretimi için mikrostratejiler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler dil ve kültür arasındaki bağlantıyı öğrenir16
kültürü sosyal, bilişsel ve cinsiyetçi bakış açılarından analiz eder16
kültürlerarası yetkinlik gerçeğini anlar16
kültürlerarası yetkinliği algılamak ve dil, kültür ve klişeler arasındaki ilişkiyi anlar16
dil ve kültür arasındaki bağlantıdaki farklı düşünceler hakkında bilgi sahibi olur.16
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, açıklamalar ve Kültür konusuyla alakalı konuşma- Derse giriş - Çanta ve ders içeriği ile ilgili PowerPoint sunumu hazırlamak
2Kültürel bir bakış açısıyla akrabalık terimleri
- kültürel açıdan zaman kavramları
Yule (2014). s. 271-273 - PowerPoint sunumu hazırlamak
3Dilsel görelilik
Ödev
Yule (2014). s. 273-275 - PowerPoint sunumu hazırlamak
4- Bilişsel kategoriler,
- Sosyal kategoriler
- ödev kontrolü
Yule (2014). s. 275-278 - PowerPoint sunumu hazırlamak
5- Cinsiyetli kelimeler
- Cinsiyetli yapılar
- Cinsiyetli konuşma
- Aynı cinsiyet konuşması
- Cinsiyetli etkileşim
Yule (2014). s. 278-281 - PowerPoint sunumu hazırlamak
6Kültürel parametreler ve stereotiplerKahverengi (2014). s. 174-178 - PowerPoint sunumu hazırlamak
7Dil, düşünce ve kültürKahverengi (2014). s. 180-186 - PowerPoint sunumu hazırlamak
8Dil, Düşünce ve KültürKahverengi (2014). s. 180-186 - PowerPoint sunumu hazırlamak
9Kültürlerarası araştırmalarda tarihi noktalar
Kahverengi (2014). s. 186-192 - PowerPoint sunumu hazırlamak
10Kültürlerarası yetkinlik öğretimiKahverengi (2014). s. 196-200 - PowerPoint sunumu hazırlamak
11Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal bileşenler
öğretim kültürü
Büyük harf K ile Kültür ve küçük k ile kültür
Kumaravadiveli (2003). s. 267-270 - PowerPoint sunumu hazırlamak
12Kültürel Anlama:
-Mor renk
-üçüncü kültür
Kumaravadiveli (2003). s. 270-272 - PowerPoint sunumu hazırlamak
13Eleştirel kültürel farkındalık
Kumaravadiveli (2003). s. 271-275 - PowerPoint sunumu hazırlamak
14Kültür öğretimi için mikrostratejilerKumaravadiveli (2003). s. 275-285 - PowerPoint sunumu hazırlamak
Kaynak
Brown, H. D. (2014). Principles of language learning and teaching (6th edition). New York: Pearson Education. Kumaravadivelu, B. (2003). Beyond Methods: Macrostrategies for Language Teaching. Yale University Press. Yule, G. (2014). The study of language (5th edition). The UK: Cambridge University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi248
Okul Dışı Diğer Faaliyetler236
Proje Sunumu / Seminer166
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı188
Toplam İş Yükü (Saat)78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜLTÜR VE DİL-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mehdi SOLHİ
Dersin YardımcılarıDil ve Kültür üzerine yapılan TED Talks Videoları
Dersin AmacıBu dersin amacı dil kavramını kültür açısından değerlendirmek, iki kavramın birbiriyle olan ilişkilerini detaylı bir şekilde anlatmaktır. Dil ve kültür arasındaki çift yönlü ilişkinin toplumsal, bilişsel, ve cinsiyetçi temelleri hakkında bilgi verir. Bu ders kavramsal evrenimizi nasıl oluşturduklarını anlamak için düşünce, dil ve kültür arasındaki bağlantıya yakından bakmayı amaçlayıp, kimlik ve dil öğrenimi hakkında bilgi verir, Kültürlerarası araştırmalarda tarihi noktaları göz önünde bulundurur ve ideoloji, siyaset ve politikaya ve bunların kültür üzerindeki etkilerine bakar.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, açıklamalar ve Kültür konusuyla alakalı konuşma,Kültürel bir bakış açısıyla akrabalık terimleri
- kültürel açıdan zaman kavramları,Dilsel görelilik
Ödev,- Bilişsel kategoriler,
- Sosyal kategoriler
- ödev kontrolü,- Cinsiyetli kelimeler
- Cinsiyetli yapılar
- Cinsiyetli konuşma
- Aynı cinsiyet konuşması
- Cinsiyetli etkileşim,Kültürel parametreler ve stereotipler,Dil, düşünce ve kültür,Dil, Düşünce ve Kültür,Kültürlerarası araştırmalarda tarihi noktalar
,Kültürlerarası yetkinlik öğretimi,Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal bileşenler
öğretim kültürü
Büyük harf K ile Kültür ve küçük k ile kültür,Kültürel Anlama:
-Mor renk
-üçüncü kültür,Eleştirel kültürel farkındalık
,Kültür öğretimi için mikrostratejiler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler dil ve kültür arasındaki bağlantıyı öğrenir16
kültürü sosyal, bilişsel ve cinsiyetçi bakış açılarından analiz eder16
kültürlerarası yetkinlik gerçeğini anlar16
kültürlerarası yetkinliği algılamak ve dil, kültür ve klişeler arasındaki ilişkiyi anlar16
dil ve kültür arasındaki bağlantıdaki farklı düşünceler hakkında bilgi sahibi olur.16
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, açıklamalar ve Kültür konusuyla alakalı konuşma- Derse giriş - Çanta ve ders içeriği ile ilgili PowerPoint sunumu hazırlamak
2Kültürel bir bakış açısıyla akrabalık terimleri
- kültürel açıdan zaman kavramları
Yule (2014). s. 271-273 - PowerPoint sunumu hazırlamak
3Dilsel görelilik
Ödev
Yule (2014). s. 273-275 - PowerPoint sunumu hazırlamak
4- Bilişsel kategoriler,
- Sosyal kategoriler
- ödev kontrolü
Yule (2014). s. 275-278 - PowerPoint sunumu hazırlamak
5- Cinsiyetli kelimeler
- Cinsiyetli yapılar
- Cinsiyetli konuşma
- Aynı cinsiyet konuşması
- Cinsiyetli etkileşim
Yule (2014). s. 278-281 - PowerPoint sunumu hazırlamak
6Kültürel parametreler ve stereotiplerKahverengi (2014). s. 174-178 - PowerPoint sunumu hazırlamak
7Dil, düşünce ve kültürKahverengi (2014). s. 180-186 - PowerPoint sunumu hazırlamak
8Dil, Düşünce ve KültürKahverengi (2014). s. 180-186 - PowerPoint sunumu hazırlamak
9Kültürlerarası araştırmalarda tarihi noktalar
Kahverengi (2014). s. 186-192 - PowerPoint sunumu hazırlamak
10Kültürlerarası yetkinlik öğretimiKahverengi (2014). s. 196-200 - PowerPoint sunumu hazırlamak
11Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal bileşenler
öğretim kültürü
Büyük harf K ile Kültür ve küçük k ile kültür
Kumaravadiveli (2003). s. 267-270 - PowerPoint sunumu hazırlamak
12Kültürel Anlama:
-Mor renk
-üçüncü kültür
Kumaravadiveli (2003). s. 270-272 - PowerPoint sunumu hazırlamak
13Eleştirel kültürel farkındalık
Kumaravadiveli (2003). s. 271-275 - PowerPoint sunumu hazırlamak
14Kültür öğretimi için mikrostratejilerKumaravadiveli (2003). s. 275-285 - PowerPoint sunumu hazırlamak
Kaynak
Brown, H. D. (2014). Principles of language learning and teaching (6th edition). New York: Pearson Education. Kumaravadivelu, B. (2003). Beyond Methods: Macrostrategies for Language Teaching. Yale University Press. Yule, G. (2014). The study of language (5th edition). The UK: Cambridge University Press.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İngilizce öğretmenliği kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
İngilizce Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
Alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli teknikleri uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla bilgi alışverişine başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
14
Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır
X
15
İnsan dilinin özellikleri, yapısı ve işleyişini anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir ve bu bilgiyi kullanır
X
16
İngilizceyi ana dili düzeyine yakın kullanır
17
Ders planı hazırlarken öğrencilerinin gereksinimlerini, dil gelişim düzeylerini, yaşlarını, zeka türlerini ve öğrenme stillerini dikkate alabilme becerisine sahiptir
X
18
Öğrencilerinin tümünün, İngilizcenin dil bilgisi ve söz dağarcığını doğru ve etkin şekilde kullanmalarına yönelik etkinlikler düzenleyebilme becerisine sahiptir
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:07Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:08