Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİOÖ3212365Bahar Dönemi2+023
Ders Programı

Perşembe 12:45-13:30

Perşembe 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnsan hakları kavramının içeriği ve tarihsel gelişimi ile demokrasi kavramı ve içeriğinin gelişimi ve tarihsel süreci incelenerek iki kavramın bağlantısını kurmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İnsan Haklarını Temellendirmek,İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleri,İnsan Haklarının (ve Kamu Özgürlüklerinin) Amacı: İnsan Onuru,İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi,İnsan Haklarının Uluslararasılaşması,Hak ve Özgürlüklerin Sınıflandırılması,Hak ve Özgürlüklerin Düzenlenmesi ve Sınırlanması,Olağanüstü Hallerde Hak ve Özgürlükler,Hak ve Özgürlüklerin Korunması,Demokrasinin Tanımı ve Gelişimi,Liberal Demokrasinin Doğuşu,Demokrasinin Zorunlu Şartları,Demokrasilerde Hükumet Sistemleri,Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Demokrasi Ve Özgürlük ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnsan haklarının tarihsel gelişimini tartışır.10, 16, 9A
İnsan haklarının temelini kavrar.10, 16, 6, 9A
Hak ve özgürlüklerin sınıflandırılması, sınırlandırılması, düzenlenmesini ve korunmasını sorgular. 10, 16, 9A
Demokrasinin tanımı ve gelişmini tartışır.10, 16, 9A
Demokrasinin işlevi, özellikleri ve zorunlu şartlarını sorgular.10, 16, 9A
Demokrasilerde hükümet sistemlerinin ayrımını yapar.10, 16, 9A
Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de demokrasi ve özgürlük anlayışını karşılaştırmalı olarak analiz eder.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnsan Haklarını Temellendirmekİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
2İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleriİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
3İnsan Haklarının (ve Kamu Özgürlüklerinin) Amacı: İnsan Onuruİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
4İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimiİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
5İnsan Haklarının Uluslararasılaşmasıİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
6Hak ve Özgürlüklerin Sınıflandırılmasıİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
7Hak ve Özgürlüklerin Düzenlenmesi ve Sınırlanmasıİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
8Olağanüstü Hallerde Hak ve Özgürlüklerİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
9Hak ve Özgürlüklerin Korunmasıİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
10Demokrasinin Tanımı ve Gelişimiİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
11Liberal Demokrasinin Doğuşuİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
12Demokrasinin Zorunlu Şartlarıİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
13Demokrasilerde Hükumet Sistemleriİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
14Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Demokrasi Ve Özgürlük İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
Kaynak
[1] Nihat Bulut, «Antik Yunan’dan Günümüze İnsan Onuru Kavramının Gelişimi», [2] Leo Huberman, “Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla”, [3] Nihat Bulut, “Sahte Bir Karşıtlığın Çözümü: Hukuk Devletinde Özgürlük Güvenlik İlişkisi”, [4] Nihat Bulut, «Sosyal Devletin Düşünsel Temelleri Ve Çağdaş Sosyal Devlet Anlayışı»,

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi122
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7321
Genel Sınav ve Hazırlığı7321
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)100
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİOÖ3212365Bahar Dönemi2+023
Ders Programı

Perşembe 12:45-13:30

Perşembe 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİnsan hakları kavramının içeriği ve tarihsel gelişimi ile demokrasi kavramı ve içeriğinin gelişimi ve tarihsel süreci incelenerek iki kavramın bağlantısını kurmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İnsan Haklarını Temellendirmek,İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleri,İnsan Haklarının (ve Kamu Özgürlüklerinin) Amacı: İnsan Onuru,İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi,İnsan Haklarının Uluslararasılaşması,Hak ve Özgürlüklerin Sınıflandırılması,Hak ve Özgürlüklerin Düzenlenmesi ve Sınırlanması,Olağanüstü Hallerde Hak ve Özgürlükler,Hak ve Özgürlüklerin Korunması,Demokrasinin Tanımı ve Gelişimi,Liberal Demokrasinin Doğuşu,Demokrasinin Zorunlu Şartları,Demokrasilerde Hükumet Sistemleri,Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Demokrasi Ve Özgürlük ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İnsan haklarının tarihsel gelişimini tartışır.10, 16, 9A
İnsan haklarının temelini kavrar.10, 16, 6, 9A
Hak ve özgürlüklerin sınıflandırılması, sınırlandırılması, düzenlenmesini ve korunmasını sorgular. 10, 16, 9A
Demokrasinin tanımı ve gelişmini tartışır.10, 16, 9A
Demokrasinin işlevi, özellikleri ve zorunlu şartlarını sorgular.10, 16, 9A
Demokrasilerde hükümet sistemlerinin ayrımını yapar.10, 16, 9A
Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de demokrasi ve özgürlük anlayışını karşılaştırmalı olarak analiz eder.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnsan Haklarını Temellendirmekİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
2İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleriİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
3İnsan Haklarının (ve Kamu Özgürlüklerinin) Amacı: İnsan Onuruİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
4İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimiİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
5İnsan Haklarının Uluslararasılaşmasıİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
6Hak ve Özgürlüklerin Sınıflandırılmasıİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
7Hak ve Özgürlüklerin Düzenlenmesi ve Sınırlanmasıİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
8Olağanüstü Hallerde Hak ve Özgürlüklerİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
9Hak ve Özgürlüklerin Korunmasıİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
10Demokrasinin Tanımı ve Gelişimiİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
11Liberal Demokrasinin Doğuşuİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
12Demokrasinin Zorunlu Şartlarıİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
13Demokrasilerde Hükumet Sistemleriİlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
14Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Demokrasi Ve Özgürlük İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir.
Kaynak
[1] Nihat Bulut, «Antik Yunan’dan Günümüze İnsan Onuru Kavramının Gelişimi», [2] Leo Huberman, “Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla”, [3] Nihat Bulut, “Sahte Bir Karşıtlığın Çözümü: Hukuk Devletinde Özgürlük Güvenlik İlişkisi”, [4] Nihat Bulut, «Sosyal Devletin Düşünsel Temelleri Ve Çağdaş Sosyal Devlet Anlayışı»,

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15