Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ | OÖ3212365 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan hakları kavramının içeriği ve tarihsel gelişimi ile demokrasi kavramı ve içeriğinin gelişimi ve tarihsel süreci incelenerek iki kavramın bağlantısını kurmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan Haklarını Temellendirmek,İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleri,İnsan Haklarının (ve Kamu Özgürlüklerinin) Amacı: İnsan Onuru,İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi,İnsan Haklarının Uluslararasılaşması,Hak ve Özgürlüklerin Sınıflandırılması,Hak ve Özgürlüklerin Düzenlenmesi ve Sınırlanması,Olağanüstü Hallerde Hak ve Özgürlükler,Hak ve Özgürlüklerin Korunması,Demokrasinin Tanımı ve Gelişimi,Liberal Demokrasinin Doğuşu,Demokrasinin Zorunlu Şartları,Demokrasilerde Hükumet Sistemleri,Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Demokrasi Ve Özgürlük ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnsan haklarının tarihsel gelişimini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
İnsan haklarının temelini kavrar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Hak ve özgürlüklerin sınıflandırılması, sınırlandırılması, düzenlenmesini ve korunmasını sorgular. | 10, 16, 9 | A |
Demokrasinin tanımı ve gelişmini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
Demokrasinin işlevi, özellikleri ve zorunlu şartlarını sorgular. | 10, 16, 9 | A |
Demokrasilerde hükümet sistemlerinin ayrımını yapar. | 10, 16, 9 | A |
Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de demokrasi ve özgürlük anlayışını karşılaştırmalı olarak analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Haklarını Temellendirmek | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
2 | İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleri | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
3 | İnsan Haklarının (ve Kamu Özgürlüklerinin) Amacı: İnsan Onuru | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
4 | İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
5 | İnsan Haklarının Uluslararasılaşması | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
6 | Hak ve Özgürlüklerin Sınıflandırılması | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
7 | Hak ve Özgürlüklerin Düzenlenmesi ve Sınırlanması | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
8 | Olağanüstü Hallerde Hak ve Özgürlükler | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
9 | Hak ve Özgürlüklerin Korunması | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
10 | Demokrasinin Tanımı ve Gelişimi | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
11 | Liberal Demokrasinin Doğuşu | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
12 | Demokrasinin Zorunlu Şartları | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
13 | Demokrasilerde Hükumet Sistemleri | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
14 | Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Demokrasi Ve Özgürlük | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
Kaynak |
[1] Nihat Bulut, «Antik Yunan’dan Günümüze İnsan Onuru Kavramının Gelişimi», [2] Leo Huberman, “Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla”, [3] Nihat Bulut, “Sahte Bir Karşıtlığın Çözümü: Hukuk Devletinde Özgürlük Güvenlik İlişkisi”, [4] Nihat Bulut, «Sosyal Devletin Düşünsel Temelleri Ve Çağdaş Sosyal Devlet Anlayışı», |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | ||||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | ||||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 2 | 2 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 3 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 7 | 3 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(100/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ | OÖ3212365 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Perşembe 12:45-13:30 Perşembe 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan hakları kavramının içeriği ve tarihsel gelişimi ile demokrasi kavramı ve içeriğinin gelişimi ve tarihsel süreci incelenerek iki kavramın bağlantısını kurmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan Haklarını Temellendirmek,İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleri,İnsan Haklarının (ve Kamu Özgürlüklerinin) Amacı: İnsan Onuru,İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi,İnsan Haklarının Uluslararasılaşması,Hak ve Özgürlüklerin Sınıflandırılması,Hak ve Özgürlüklerin Düzenlenmesi ve Sınırlanması,Olağanüstü Hallerde Hak ve Özgürlükler,Hak ve Özgürlüklerin Korunması,Demokrasinin Tanımı ve Gelişimi,Liberal Demokrasinin Doğuşu,Demokrasinin Zorunlu Şartları,Demokrasilerde Hükumet Sistemleri,Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Demokrasi Ve Özgürlük ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnsan haklarının tarihsel gelişimini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
İnsan haklarının temelini kavrar. | 10, 16, 6, 9 | A |
Hak ve özgürlüklerin sınıflandırılması, sınırlandırılması, düzenlenmesini ve korunmasını sorgular. | 10, 16, 9 | A |
Demokrasinin tanımı ve gelişmini tartışır. | 10, 16, 9 | A |
Demokrasinin işlevi, özellikleri ve zorunlu şartlarını sorgular. | 10, 16, 9 | A |
Demokrasilerde hükümet sistemlerinin ayrımını yapar. | 10, 16, 9 | A |
Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de demokrasi ve özgürlük anlayışını karşılaştırmalı olarak analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan Haklarını Temellendirmek | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
2 | İnsan Hakları ve Kamu Özgürlükleri | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
3 | İnsan Haklarının (ve Kamu Özgürlüklerinin) Amacı: İnsan Onuru | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
4 | İnsan Haklarının Tarihsel Gelişimi | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
5 | İnsan Haklarının Uluslararasılaşması | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
6 | Hak ve Özgürlüklerin Sınıflandırılması | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
7 | Hak ve Özgürlüklerin Düzenlenmesi ve Sınırlanması | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
8 | Olağanüstü Hallerde Hak ve Özgürlükler | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
9 | Hak ve Özgürlüklerin Korunması | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
10 | Demokrasinin Tanımı ve Gelişimi | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
11 | Liberal Demokrasinin Doğuşu | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
12 | Demokrasinin Zorunlu Şartları | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
13 | Demokrasilerde Hükumet Sistemleri | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
14 | Osmanlı’dan Günümüze Türkiye’de Demokrasi Ve Özgürlük | İlgili konunun kaynaklardan okunması gerekmektedir. |
Kaynak |
[1] Nihat Bulut, «Antik Yunan’dan Günümüze İnsan Onuru Kavramının Gelişimi», [2] Leo Huberman, “Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla”, [3] Nihat Bulut, “Sahte Bir Karşıtlığın Çözümü: Hukuk Devletinde Özgürlük Güvenlik İlişkisi”, [4] Nihat Bulut, «Sosyal Devletin Düşünsel Temelleri Ve Çağdaş Sosyal Devlet Anlayışı», |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | ||||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | ||||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |