Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER | OÖ4211712 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Filiz GÜLHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitimde örtük programla ilgili yaklaşımlar çerçevesinde bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ile okulda gerçekleştirilen etkinliklerin önemi ve yönetimi ve değerler eğitimi açısından program dışı etkinliklerin incelenmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler,Eğitimde örtük program kavramları,Örtük programla ilgili yaklaşımlar,Bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program,Bir ritüel yeri olarak okul,Okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri,Okulda sosyal ve kültürel faaliyetlerin önemi,Okulda sosyal ve kültürel etkinliklerin yönetimi,Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi,Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin yönetimi,Değerler eğitiminde örtük programın yeri,Değerler eğitiminde örtük programın önemi,Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama vb.) etkinlikler.,Değerler eğitimi açısından program dışı ( buluşma, mezuniyet vb.) etkinlikler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Örtük programı açıklar. | 5, 9 | C, E, L |
Eğitimde program dışı etkinlikleri açıklar. | 5, 9 | C, E, L |
Değerler eğitimini açıklar. | 5, 9 | C, E, L |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler | [1], [2], [3], [4] |
2 | Eğitimde örtük program kavramları | [1], [2], [3], [4] |
3 | Örtük programla ilgili yaklaşımlar | [1], [2], [3], [4] |
4 | Bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program | [1], [2], [3], [4] |
5 | Bir ritüel yeri olarak okul | [1], [2], [3], [4] |
6 | Okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri | [1], [2], [3], [4] |
7 | Okulda sosyal ve kültürel faaliyetlerin önemi | [1], [2], [3], [4] |
8 | Okulda sosyal ve kültürel etkinliklerin yönetimi | [1], [2], [3], [4] |
9 | Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi | [1], [2], [3], [4] |
10 | Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin yönetimi | [1], [2], [3], [4] |
11 | Değerler eğitiminde örtük programın yeri | [1], [2], [3], [4] |
12 | Değerler eğitiminde örtük programın önemi | [1], [2], [3], [4] |
13 | Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama vb.) etkinlikler. | [1], [2], [3], [4] |
14 | Değerler eğitimi açısından program dışı ( buluşma, mezuniyet vb.) etkinlikler | [1], [2], [3], [4] |
Kaynak |
[1] Köksal, N. ve Ayvaz Tuncel, Z. (En son basım). Eğitimde program dışı etkinlikler. Pegem Akademi.
[2] Küçükoğlu, A. (En son basım). Kuramdan uygulamaya eğitimde program dışı etkinlikler. Pegem Akademi.
[3] Ocak, G., Ocak, İ. ve Akkaş Baysal, E. (En son basım). Eğitimde program dışı etkinlikler ve örnek uygulamalar. Anı Yayıncılık.
[4] Uysal, F. (2022). Öğretmen adaylarının bakışıyla program dışı etkinlikler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, (10)13, 88-109. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| | | | | X |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | | | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | | | | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | | | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | | | | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | | | | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | | | | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 3 | 18 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 5 | 10 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 6 | 12 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER | OÖ4211712 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Filiz GÜLHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitimde örtük programla ilgili yaklaşımlar çerçevesinde bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ile okulda gerçekleştirilen etkinliklerin önemi ve yönetimi ve değerler eğitimi açısından program dışı etkinliklerin incelenmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler,Eğitimde örtük program kavramları,Örtük programla ilgili yaklaşımlar,Bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program,Bir ritüel yeri olarak okul,Okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri,Okulda sosyal ve kültürel faaliyetlerin önemi,Okulda sosyal ve kültürel etkinliklerin yönetimi,Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi,Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin yönetimi,Değerler eğitiminde örtük programın yeri,Değerler eğitiminde örtük programın önemi,Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama vb.) etkinlikler.,Değerler eğitimi açısından program dışı ( buluşma, mezuniyet vb.) etkinlikler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Örtük programı açıklar. | 5, 9 | C, E, L |
Eğitimde program dışı etkinlikleri açıklar. | 5, 9 | C, E, L |
Değerler eğitimini açıklar. | 5, 9 | C, E, L |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler | [1], [2], [3], [4] |
2 | Eğitimde örtük program kavramları | [1], [2], [3], [4] |
3 | Örtük programla ilgili yaklaşımlar | [1], [2], [3], [4] |
4 | Bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program | [1], [2], [3], [4] |
5 | Bir ritüel yeri olarak okul | [1], [2], [3], [4] |
6 | Okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri | [1], [2], [3], [4] |
7 | Okulda sosyal ve kültürel faaliyetlerin önemi | [1], [2], [3], [4] |
8 | Okulda sosyal ve kültürel etkinliklerin yönetimi | [1], [2], [3], [4] |
9 | Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi | [1], [2], [3], [4] |
10 | Okulda sportif ve sanatsal etkinliklerin yönetimi | [1], [2], [3], [4] |
11 | Değerler eğitiminde örtük programın yeri | [1], [2], [3], [4] |
12 | Değerler eğitiminde örtük programın önemi | [1], [2], [3], [4] |
13 | Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama vb.) etkinlikler. | [1], [2], [3], [4] |
14 | Değerler eğitimi açısından program dışı ( buluşma, mezuniyet vb.) etkinlikler | [1], [2], [3], [4] |
Kaynak |
[1] Köksal, N. ve Ayvaz Tuncel, Z. (En son basım). Eğitimde program dışı etkinlikler. Pegem Akademi.
[2] Küçükoğlu, A. (En son basım). Kuramdan uygulamaya eğitimde program dışı etkinlikler. Pegem Akademi.
[3] Ocak, G., Ocak, İ. ve Akkaş Baysal, E. (En son basım). Eğitimde program dışı etkinlikler ve örnek uygulamalar. Anı Yayıncılık.
[4] Uysal, F. (2022). Öğretmen adaylarının bakışıyla program dışı etkinlikler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, (10)13, 88-109. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| | | | | X |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | | | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | | | | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | | | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | | | | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | | | | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | | | | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15