Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MÜZE EĞİTİMİ | OÖ3276060 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Mefharet Veziroğlu Çelik |
Dersin Amacı | Türkiye ve Dünya müzeciliğinin, erken çocukluk eğitimi kapsamında, müze tanımı ve müzecilik tarihçesi doğrultusunda incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Müzenin Tanımı,Müzenin özellikleri,Müzelerde sergileme,Müze ve müze eğitimi,Müze türleri,Türk müzeciliğinin gelişimi,Dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış,Müze ve sanat ilişkisi,Müze, kültür ve uygarlık ilişkisi,Müze ve sanat eğitimi,Müze ve toplum,Müzelerin tarih bilincine katkısı,Tarihi eserlere sahip çıkma,Dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Müze ve müzeciliğin tanımını öğrenecek, müze ve sanat, müze ve kültür ilişkileri ile bağlantılar kuracak, aynı zamanda erken çocukluk eğitimi kapsamında dünya ve Türkiye müzeciliğini farklı bakış açılarıyla inceleme ve değerlendirme fırsatı bulacaktır. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Müzenin Tanımı | |
2 | Müzenin özellikleri | |
3 | Müzelerde sergileme | |
4 | Müze ve müze eğitimi | |
5 | Müze türleri | |
6 | Türk müzeciliğinin gelişimi | |
7 | Dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış | |
8 | Müze ve sanat ilişkisi | |
9 | Müze, kültür ve uygarlık ilişkisi | |
10 | Müze ve sanat eğitimi | |
11 | Müze ve toplum | |
12 | Müzelerin tarih bilincine katkısı | |
13 | Tarihi eserlere sahip çıkma | |
14 | Dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| X | | | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | | | X | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | | | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | | | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | X | | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | | | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | | | | X | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | | | X | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | | | X | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | | X | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 8 | 3 | 24 |
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 1 | 3 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
MÜZE EĞİTİMİ | OÖ3276060 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Mefharet Veziroğlu Çelik |
Dersin Amacı | Türkiye ve Dünya müzeciliğinin, erken çocukluk eğitimi kapsamında, müze tanımı ve müzecilik tarihçesi doğrultusunda incelenmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Müzenin Tanımı,Müzenin özellikleri,Müzelerde sergileme,Müze ve müze eğitimi,Müze türleri,Türk müzeciliğinin gelişimi,Dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış,Müze ve sanat ilişkisi,Müze, kültür ve uygarlık ilişkisi,Müze ve sanat eğitimi,Müze ve toplum,Müzelerin tarih bilincine katkısı,Tarihi eserlere sahip çıkma,Dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Müze ve müzeciliğin tanımını öğrenecek, müze ve sanat, müze ve kültür ilişkileri ile bağlantılar kuracak, aynı zamanda erken çocukluk eğitimi kapsamında dünya ve Türkiye müzeciliğini farklı bakış açılarıyla inceleme ve değerlendirme fırsatı bulacaktır. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Müzenin Tanımı | |
2 | Müzenin özellikleri | |
3 | Müzelerde sergileme | |
4 | Müze ve müze eğitimi | |
5 | Müze türleri | |
6 | Türk müzeciliğinin gelişimi | |
7 | Dünyada müzeciliğin tarihine genel bir bakış | |
8 | Müze ve sanat ilişkisi | |
9 | Müze, kültür ve uygarlık ilişkisi | |
10 | Müze ve sanat eğitimi | |
11 | Müze ve toplum | |
12 | Müzelerin tarih bilincine katkısı | |
13 | Tarihi eserlere sahip çıkma | |
14 | Dünyada ve Türkiye’de çağdaş müzecilik | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| X | | | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | | | X | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | | | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | | | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | X | | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | | | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | | | | X | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | | | X | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | | | X | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | | X | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15