Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | OÖ2215759 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders boyunca öğrencilerin, toplumsal duyarlılık, farkındalık ve sorumluluk bilinci geliştirecek nitelikte, farklı kurum ve kuruluşlar ile iş birliği yaparak proje tasarlamaları, projeyi uygulamaları ve proje raporu hazırlayarak sunmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş,Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları
Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri,güncel toplumsal sorunları belirleme,belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama;,belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama;,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,grup projeleri sunumlar 1,grup proje sunumları 2,grup proje sunumları 3,grup proje sunumları 4,grup proje sunumları 5 ve değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirir. | 2 | E, F, I |
2. Belirlenen güncel toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler tasarlar. | | F, H, I, L |
3. Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramlarını açıklar. | | E, F, H, I, L |
4. Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projelerini kavrar. | | E, F, H |
5. Güncel toplumsal sorunları belirler.
| | E, H, L |
6. Çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılır. | 2 | E, F, H, L |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Derse giriş | |
2 | Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları
Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri | Ders hakkında beklentilerin konuşulması |
3 | güncel toplumsal sorunları belirleme | Konuyla ilgili kişisel tecrübelerin yazılması |
4 | belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; | Örnek projelerin incelenmesi |
5 | belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; | Proje plan yazımı |
6 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretlerle ilgili deneyim yazısı yazma |
7 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretler ile ilgili deneyim yazısı yazma |
8 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretlerle ilgili deneyim yazısı yazma |
9 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretlerle ilgili deneyim yazısı yazma |
10 | grup projeleri sunumlar 1 | Proje sunum hazırlığı |
11 | grup proje sunumları 2 | Proje sunum hazırlığı |
12 | grup proje sunumları 3 | Proje sunum hazırlığı |
13 | grup proje sunumları 4 | Proje sunum hazırlığı |
14 | grup proje sunumları 5 ve değerlendirme | Dönem değerlendirmesi yapma |
Kaynak |
Topluma hizmet uygulamaları
Kuzucu, K.,Kamer, S.T. (2009) PegemA Yayıncılık
Topluma hizmet uygulamaları
Coşkun, H. (2011) Anı Yayıncılık |
ders öğretim üyesi okuma paketi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| | | | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | | | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | | | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | | | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | | | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | | | X | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | | X | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | | X | | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | | | X | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | X | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 4 | 2 | 8 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 12 | 2 | 24 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | OÖ2215759 | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders boyunca öğrencilerin, toplumsal duyarlılık, farkındalık ve sorumluluk bilinci geliştirecek nitelikte, farklı kurum ve kuruluşlar ile iş birliği yaparak proje tasarlamaları, projeyi uygulamaları ve proje raporu hazırlayarak sunmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş,Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları
Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri,güncel toplumsal sorunları belirleme,belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama;,belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama;,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,grup projeleri sunumlar 1,grup proje sunumları 2,grup proje sunumları 3,grup proje sunumları 4,grup proje sunumları 5 ve değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Sosyal sorumluluk projelerinin sonuçlarını değerlendirir. | 2 | E, F, I |
2. Belirlenen güncel toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler tasarlar. | | F, H, I, L |
3. Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramlarını açıklar. | | E, F, H, I, L |
4. Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projelerini kavrar. | | E, F, H |
5. Güncel toplumsal sorunları belirler.
| | E, H, L |
6. Çeşitli kurum ve kuruluşlarda sosyal sorumluluk projelerine katılır. | 2 | E, F, H, L |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Derse giriş | |
2 | Toplum, topluma hizmet uygulamaları ve sosyal sorumluluk kavramları
Toplumsal ve kültürel değerler yönünden sosyal sorumluluk projeleri | Ders hakkında beklentilerin konuşulması |
3 | güncel toplumsal sorunları belirleme | Konuyla ilgili kişisel tecrübelerin yazılması |
4 | belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; | Örnek projelerin incelenmesi |
5 | belirlenen toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler hazırlama; | Proje plan yazımı |
6 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretlerle ilgili deneyim yazısı yazma |
7 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretler ile ilgili deneyim yazısı yazma |
8 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretlerle ilgili deneyim yazısı yazma |
9 | proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme | Ziyaretlerle ilgili deneyim yazısı yazma |
10 | grup projeleri sunumlar 1 | Proje sunum hazırlığı |
11 | grup proje sunumları 2 | Proje sunum hazırlığı |
12 | grup proje sunumları 3 | Proje sunum hazırlığı |
13 | grup proje sunumları 4 | Proje sunum hazırlığı |
14 | grup proje sunumları 5 ve değerlendirme | Dönem değerlendirmesi yapma |
Kaynak |
Topluma hizmet uygulamaları
Kuzucu, K.,Kamer, S.T. (2009) PegemA Yayıncılık
Topluma hizmet uygulamaları
Coşkun, H. (2011) Anı Yayıncılık |
ders öğretim üyesi okuma paketi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| | | | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | | | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | | | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | | | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | | | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | | | X | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | | X | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | | X | | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | | | X | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | X | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15