Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİMOÖ4110366Güz Dönemi2+024
Ders Programı

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Filiz GÜLHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBM Kalkınma Programı (UN Development Programme- UNDP) ve ilgili paydaşların dikkat çektiği konuları, coğrafi düşünce ve örüntüleriyle birlikte öğrencilere aktarmak, farklı ölçek (küresel- bölgesel ve yerel olmak üzere) ve perspektiflerle, sürdürülebilir yaşama ilişkin koşulların (sorunların) analizini yapmak, eğitim süreçleriyle uyumlandırmayı kavratmak, farkındalık yaratmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Sürdürülebilir kalkınma üzerine tanımlar ve eğitimle bağlantısı,Yoksulluk ve açlık,Sağlıklı bireyler ve nitelikli eğitim,Toplumsal cinsiyet eşitsizliği,Temiz su ve su kaynakları,Erişilebilir temiz enerji,İnsana yakışır iş ve ekonomik büyüme,Sanayi, yenilikçilik ve altyapı,Eşitsizliğin azaltılması ve eğitimde fırsat eşitliği,Sürdürülebilir şehir ve yaşam alanları,Sorumlu tüketim ve üretim,İklim değişimi,Barış ve adalet,Öğretmenlik mesleğinin özellikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olur.16, 5, 9A
2. Avrupa Birliği süreci ve Uluslar arası eğitimdeki gelişmeler hakkında farkındalığı artar.16, 5, 9A
3. Türkiye ve diğer işlenen ülkelerin eğitim sistemlerini karşılaştırır.16, 5, 9A
4. Dünya çapında eğitim sistemlerini global olarak analiz edebilir.10, 16, 5A
5. Eğitim ve Toplum ilişkisini, Eğitim ve Ekonomi ilişkisini özümser. 10, 16, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sürdürülebilir kalkınma üzerine tanımlar ve eğitimle bağlantısı
2Yoksulluk ve açlık
3Sağlıklı bireyler ve nitelikli eğitim
4Toplumsal cinsiyet eşitsizliği
5Temiz su ve su kaynakları
6Erişilebilir temiz enerji
7İnsana yakışır iş ve ekonomik büyüme
8Sanayi, yenilikçilik ve altyapı
9Eşitsizliğin azaltılması ve eğitimde fırsat eşitliği
10Sürdürülebilir şehir ve yaşam alanları
11Sorumlu tüketim ve üretim
12İklim değişimi
13Barış ve adalet
14Öğretmenlik mesleğinin özellikleri
Kaynak
Baş, K. 2009. Küreselleşme ve Gelir Dağılımı Eşitsizliği. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (1) , 49–70 49 Özgen, N., Bindak, R. (2017). Mekan- Cinayet Bağıntısına Küresel Bir Bakış: Bir Davranışsal Coğrafya Çalışması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 1070-1087 Özgenç, N. (2015). Sürdürülebilirlik temelinde yoksulluk kavramının yeniden yorumlanması: Yoksulluk düğümü. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 15 (35), 101-136 Seydioğulları, H.S. (2013). Sürdürülebilir Kalkınma için Yenilenebilir Enerji. Planlama, 23(1):19-25 İstemil, A. (2008). Türkiye’nin Çevre Yönetiminin Güçlendirilmesi ve Sürdürülebilir Kalkınmasının Sağlanmasına Yönelik OECD Tavsiyeleri. İçinde: Uluslararası Ekonomik Sorunlar. Cilt 30 Belek, İ. (1998). Sağlıkta eşitsizlik: Önlenebilir ve kabul edilemez bir politik ekonomi sorunu. Toplum ve Hekim, 13:2. BM/ UN (2016). Binyıl Kalkınma Hedefleri ve 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (Der: S. N. Özbakır), İzmir Tic. Odası Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14228
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİMOÖ4110366Güz Dönemi2+024
Ders Programı

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Filiz GÜLHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBM Kalkınma Programı (UN Development Programme- UNDP) ve ilgili paydaşların dikkat çektiği konuları, coğrafi düşünce ve örüntüleriyle birlikte öğrencilere aktarmak, farklı ölçek (küresel- bölgesel ve yerel olmak üzere) ve perspektiflerle, sürdürülebilir yaşama ilişkin koşulların (sorunların) analizini yapmak, eğitim süreçleriyle uyumlandırmayı kavratmak, farkındalık yaratmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Sürdürülebilir kalkınma üzerine tanımlar ve eğitimle bağlantısı,Yoksulluk ve açlık,Sağlıklı bireyler ve nitelikli eğitim,Toplumsal cinsiyet eşitsizliği,Temiz su ve su kaynakları,Erişilebilir temiz enerji,İnsana yakışır iş ve ekonomik büyüme,Sanayi, yenilikçilik ve altyapı,Eşitsizliğin azaltılması ve eğitimde fırsat eşitliği,Sürdürülebilir şehir ve yaşam alanları,Sorumlu tüketim ve üretim,İklim değişimi,Barış ve adalet,Öğretmenlik mesleğinin özellikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve yöntemi hakkında bilgi sahibi olur.16, 5, 9A
2. Avrupa Birliği süreci ve Uluslar arası eğitimdeki gelişmeler hakkında farkındalığı artar.16, 5, 9A
3. Türkiye ve diğer işlenen ülkelerin eğitim sistemlerini karşılaştırır.16, 5, 9A
4. Dünya çapında eğitim sistemlerini global olarak analiz edebilir.10, 16, 5A
5. Eğitim ve Toplum ilişkisini, Eğitim ve Ekonomi ilişkisini özümser. 10, 16, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sürdürülebilir kalkınma üzerine tanımlar ve eğitimle bağlantısı
2Yoksulluk ve açlık
3Sağlıklı bireyler ve nitelikli eğitim
4Toplumsal cinsiyet eşitsizliği
5Temiz su ve su kaynakları
6Erişilebilir temiz enerji
7İnsana yakışır iş ve ekonomik büyüme
8Sanayi, yenilikçilik ve altyapı
9Eşitsizliğin azaltılması ve eğitimde fırsat eşitliği
10Sürdürülebilir şehir ve yaşam alanları
11Sorumlu tüketim ve üretim
12İklim değişimi
13Barış ve adalet
14Öğretmenlik mesleğinin özellikleri
Kaynak
Baş, K. 2009. Küreselleşme ve Gelir Dağılımı Eşitsizliği. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18 (1) , 49–70 49 Özgen, N., Bindak, R. (2017). Mekan- Cinayet Bağıntısına Küresel Bir Bakış: Bir Davranışsal Coğrafya Çalışması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6 (2), 1070-1087 Özgenç, N. (2015). Sürdürülebilirlik temelinde yoksulluk kavramının yeniden yorumlanması: Yoksulluk düğümü. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 15 (35), 101-136 Seydioğulları, H.S. (2013). Sürdürülebilir Kalkınma için Yenilenebilir Enerji. Planlama, 23(1):19-25 İstemil, A. (2008). Türkiye’nin Çevre Yönetiminin Güçlendirilmesi ve Sürdürülebilir Kalkınmasının Sağlanmasına Yönelik OECD Tavsiyeleri. İçinde: Uluslararası Ekonomik Sorunlar. Cilt 30 Belek, İ. (1998). Sağlıkta eşitsizlik: Önlenebilir ve kabul edilemez bir politik ekonomi sorunu. Toplum ve Hekim, 13:2. BM/ UN (2016). Binyıl Kalkınma Hedefleri ve 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri (Der: S. N. Özbakır), İzmir Tic. Odası Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15