Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME | OÖ3115785 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, yetişkinlerin gelişimsel ve öğrenmeye ilişkin özelliklerinin, yetişkin eğitiminin ve hayat boyu öğrenmenin kavramsal
temellerinin, ilkelerinin, dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimlerinin ve ilgili yaklaşım, model ve yöntemlerinin kavratılmasını
amaçlamaktadır. Hayat boyu öğrenme becerilerini geliştirmeleri için öğrencilerde istek uyandırmak da hedefler arasındadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenmeye Giriş,Yetişkin Kimdir? Yetişkinlerin Gelişimsel Özellikleri,Yetişkin Eğitiminin Tanımı, Amaçları, İlkeleri, Bileşenleri ve Kapsamı,Yetişkin Eğitimiyle İlgili Kavramlar ,Yetişkin Eğitimi ve Yetişkinlerin Öğrenmesiyle İlgili Yaklaşım ve Modeller I,Yetişkin Eğitimi ve Yetişkinlerin Öğrenmesiyle İlgili Yaklaşım ve Modeller II,Yetişkin Eğitiminde Öğretim Yaklaşımları, Yöntemleri ve Araçları,Dünyada Yetişkin Eğitiminin Tarihsel Temelleri ve Gelişimi,Türkiye’de Yetişkin Eğitimi,Hayat Boyu Öğrenme Kavramı, Kavramsal Temelleri ve Tarihsel Gelişimi,Hayat Boyu Öğrenme Becerileri,Dünyada ve Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları ,Öğrencilerin Kendi Yetişkin Eğitimi Deneyimlerini Aktarması,Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme ile Okul Öncesi Öğretmenliği Alanı İlişkisinin Kurulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yetişkinlerin gelişimsel ve öğrenmeye dair özelliklerini, temel yaklaşımlar üzerinden açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Yetişkin eğitiminin amaçlarını, ilkelerini ve kapsamını ifade eder. | 10, 16, 9 | C |
Yetişkin eğitimi ile ilişkili kavramlar arasında ilişki kurar. | 10, 16, 9 | C |
Yetişkin eğitiminde temel öğretim yaklaşım ve yöntemlerine örnekler verir. | 10, 16, 9 | C |
Hayat boyu öğrenme kavramını ve kavramsal temellerini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Dünyada ve Türkiye’de yetişkin eğitiminin ve hayat boyu öğrenmenin tarihsel temellerini, gelişimini ve örnek uygulamaları analiz eder. | 10, 16, 9 | C |
Hayat boyu öğrenme becerilerini, kendi yaşamı ile ilişkilendirir. | 14, 6 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenmeye Giriş | |
2 | Yetişkin Kimdir? Yetişkinlerin Gelişimsel Özellikleri | |
3 | Yetişkin Eğitiminin Tanımı, Amaçları, İlkeleri, Bileşenleri ve Kapsamı | |
4 | Yetişkin Eğitimiyle İlgili Kavramlar | |
5 | Yetişkin Eğitimi ve Yetişkinlerin Öğrenmesiyle İlgili Yaklaşım ve Modeller I | |
6 | Yetişkin Eğitimi ve Yetişkinlerin Öğrenmesiyle İlgili Yaklaşım ve Modeller II | |
7 | Yetişkin Eğitiminde Öğretim Yaklaşımları, Yöntemleri ve Araçları | |
8 | Dünyada Yetişkin Eğitiminin Tarihsel Temelleri ve Gelişimi | |
9 | Türkiye’de Yetişkin Eğitimi | |
10 | Hayat Boyu Öğrenme Kavramı, Kavramsal Temelleri ve Tarihsel Gelişimi | |
11 | Hayat Boyu Öğrenme Becerileri | |
12 | Dünyada ve Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları | |
13 | Öğrencilerin Kendi Yetişkin Eğitimi Deneyimlerini Aktarması | |
14 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme ile Okul Öncesi Öğretmenliği Alanı İlişkisinin Kurulması | |
Kaynak |
YAŞAMBOYU ÖĞRENME VE YETİŞKİN EĞİTİMİ. Editör: Prof. Dr. Rıfat Miser. Nobel Akademi Yayıncılık, 2020.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME. Yazarlar: Prof.Dr. Firdevs Güneş, Doç. Dr. Tanju Deveci. Pegem Akademi. 2022
YAŞAM BOYU YETİŞKİN EĞİTİMİ. Yazar: Eylem Kaya. Nobel Akademi Yayıncılık, 2016.
Çiçek, H. (2022). Eğitim sanatı: pedagojiden andragojiye. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 55, 10-23
Örs, M. ve Kaya, H.E. (2021). Yaşamboyu öğrenme bakış açısından toplumsal cinsiyet eşitliği ve sosyal adalet, Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1703-1716
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| | | | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | | | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | | | | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | | | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | | | | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | | | | | X |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | | | X | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | X | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 4 | 20 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME | OÖ3115785 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, yetişkinlerin gelişimsel ve öğrenmeye ilişkin özelliklerinin, yetişkin eğitiminin ve hayat boyu öğrenmenin kavramsal
temellerinin, ilkelerinin, dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimlerinin ve ilgili yaklaşım, model ve yöntemlerinin kavratılmasını
amaçlamaktadır. Hayat boyu öğrenme becerilerini geliştirmeleri için öğrencilerde istek uyandırmak da hedefler arasındadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenmeye Giriş,Yetişkin Kimdir? Yetişkinlerin Gelişimsel Özellikleri,Yetişkin Eğitiminin Tanımı, Amaçları, İlkeleri, Bileşenleri ve Kapsamı,Yetişkin Eğitimiyle İlgili Kavramlar ,Yetişkin Eğitimi ve Yetişkinlerin Öğrenmesiyle İlgili Yaklaşım ve Modeller I,Yetişkin Eğitimi ve Yetişkinlerin Öğrenmesiyle İlgili Yaklaşım ve Modeller II,Yetişkin Eğitiminde Öğretim Yaklaşımları, Yöntemleri ve Araçları,Dünyada Yetişkin Eğitiminin Tarihsel Temelleri ve Gelişimi,Türkiye’de Yetişkin Eğitimi,Hayat Boyu Öğrenme Kavramı, Kavramsal Temelleri ve Tarihsel Gelişimi,Hayat Boyu Öğrenme Becerileri,Dünyada ve Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları ,Öğrencilerin Kendi Yetişkin Eğitimi Deneyimlerini Aktarması,Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme ile Okul Öncesi Öğretmenliği Alanı İlişkisinin Kurulması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yetişkinlerin gelişimsel ve öğrenmeye dair özelliklerini, temel yaklaşımlar üzerinden açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Yetişkin eğitiminin amaçlarını, ilkelerini ve kapsamını ifade eder. | 10, 16, 9 | C |
Yetişkin eğitimi ile ilişkili kavramlar arasında ilişki kurar. | 10, 16, 9 | C |
Yetişkin eğitiminde temel öğretim yaklaşım ve yöntemlerine örnekler verir. | 10, 16, 9 | C |
Hayat boyu öğrenme kavramını ve kavramsal temellerini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Dünyada ve Türkiye’de yetişkin eğitiminin ve hayat boyu öğrenmenin tarihsel temellerini, gelişimini ve örnek uygulamaları analiz eder. | 10, 16, 9 | C |
Hayat boyu öğrenme becerilerini, kendi yaşamı ile ilişkilendirir. | 14, 6 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenmeye Giriş | |
2 | Yetişkin Kimdir? Yetişkinlerin Gelişimsel Özellikleri | |
3 | Yetişkin Eğitiminin Tanımı, Amaçları, İlkeleri, Bileşenleri ve Kapsamı | |
4 | Yetişkin Eğitimiyle İlgili Kavramlar | |
5 | Yetişkin Eğitimi ve Yetişkinlerin Öğrenmesiyle İlgili Yaklaşım ve Modeller I | |
6 | Yetişkin Eğitimi ve Yetişkinlerin Öğrenmesiyle İlgili Yaklaşım ve Modeller II | |
7 | Yetişkin Eğitiminde Öğretim Yaklaşımları, Yöntemleri ve Araçları | |
8 | Dünyada Yetişkin Eğitiminin Tarihsel Temelleri ve Gelişimi | |
9 | Türkiye’de Yetişkin Eğitimi | |
10 | Hayat Boyu Öğrenme Kavramı, Kavramsal Temelleri ve Tarihsel Gelişimi | |
11 | Hayat Boyu Öğrenme Becerileri | |
12 | Dünyada ve Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları | |
13 | Öğrencilerin Kendi Yetişkin Eğitimi Deneyimlerini Aktarması | |
14 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme ile Okul Öncesi Öğretmenliği Alanı İlişkisinin Kurulması | |
Kaynak |
YAŞAMBOYU ÖĞRENME VE YETİŞKİN EĞİTİMİ. Editör: Prof. Dr. Rıfat Miser. Nobel Akademi Yayıncılık, 2020.
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME. Yazarlar: Prof.Dr. Firdevs Güneş, Doç. Dr. Tanju Deveci. Pegem Akademi. 2022
YAŞAM BOYU YETİŞKİN EĞİTİMİ. Yazar: Eylem Kaya. Nobel Akademi Yayıncılık, 2016.
Çiçek, H. (2022). Eğitim sanatı: pedagojiden andragojiye. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 55, 10-23
Örs, M. ve Kaya, H.E. (2021). Yaşamboyu öğrenme bakış açısından toplumsal cinsiyet eşitliği ve sosyal adalet, Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1703-1716
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| | | | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | | | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | | | | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | | | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | | | | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | | | | | X |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | | | X | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | X | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15