Bu dersin amacı, farklı kültür yapılarına yönelik bilgi edinilmesi, farklı kültürlerdeki aile yapılarının incelenmesi, Anadolu ve farklı Türk devletlerinde aile yapıları, çocuk yetiştirme stilleri ve evlilik, cenaze vb. gibi çeşitli gelenek ve görenekler hakkında bilgi sahibi olunmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Türk aile yapısı,Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme,Farklı Türk devletlerinde çocuğun değeri,Anadolu'da aile kültürü,Anadolu'da aile gelenek ve görenekleri
,Anadolu'da aile gelenek ve görenekleri,Geniş aile yapısı,Çekirdek aile yapısı,Geniş aile ve Çekirdek aile etkileşimi,Evlilik törenleri,Cenaze merasimleri,Toplulukçu kültür nedir?,Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rolleri,Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının görev ve sorumlulukları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ders ile öğrenci; 1. farklı kültür yapılarını tanımlayabilecektir; 1.1. Toplulukçu kültür yapısını açıklar; 1.2 bireyselci kültür yapısını açıklar.
14, 16, 37, 9
A, E
2. Anadolu'da ve farklı Türk devletlerinde sürdürülen aile gelenek ve görenekleri değerlendirebilecektir; 2.1 Anadolu'da sürdürülen aile gelenek ve göreneklerini anlatır. 2.2 Farklı Türk devletlerinde sürdürülen aile gelenek ve göreneklerini anlatır. 2.3 Anadolu ve farklı Türk devletlerinde sürdürülen aile gelenek ve göreneklerini karşılaştırır.
10, 14, 16, 37, 9
A, E
3. Çocuk yetiştirme stillerini tartışabilecektir. 3.1. Anadolu'da çocuk yetiştirme stillerini açıklar. 3.2. Farklı Türk devletlerindeki çocuk yetiştirme stillerini açıklar. 3.2. Anadolu ve Farklı Türk devletlerindeki çocuk yetiştirme stillerini karşılaştırabilecektir.
10, 16, 37, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Türk aile yapısı
Ders hakkında beklentilerin konuşulması
2
Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme
Farklı Türk devletleri ve aile yapıları hakkında videolar izlenmesi
3
Farklı Türk devletlerinde çocuğun değeri
Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğa verilen değere dair okumalar yapılması
4
Anadolu'da aile kültürü
Anadolu aile gelenekleri üzerine araştırma yapılması
5
Anadolu'da aile gelenek ve görenekleri
Anadolu aile gelenekleri üzerine okumalar yapılması
6
Anadolu'da aile gelenek ve görenekleri
Anadolu aile gelenek ve görenekleri hakkında videolar izlenmesi
7
Geniş aile yapısı
Aile yapılarıyla ilgili okumalar yapılması
8
Çekirdek aile yapısı
Farklı aile yapıları hakkında okumalar yapılması
9
Geniş aile ve Çekirdek aile etkileşimi
Farklı yapılara sahip ailelerle görüşmeler yapılması
10
Evlilik törenleri
Farklı ülkelerdeki evlilik törenleri hakkında araştırmalar yapılması
11
Cenaze merasimleri
Farklı kültürlere ait cenaze merasimlerinin araştırılması
12
Toplulukçu kültür nedir?
Toplulukçu ve bireyselci topluluklar üzerine okumalar yapılması
13
Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rolleri
Farklı kültür yapılarında görev alan aile danışmanlarının rollerine ilişkin okumalar yapılması
14
Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının görev ve sorumlulukları
Derse dair dönemsel değerlendirme yazısı hazırlanması
Kaynak
Ders notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
10
1
10
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
2
28
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
5
1
5
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
1
7
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
1
14
Performans Görevi, Bakım Planı
14
2
28
Toplam İş Yükü (Saat)
120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TÜRK KÜLTÜRÜNDE AİLE VE ÇOCUK
OÖ2114704
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Salı 19:30-20:15
Salı 20:30-21:15
Cuma 10:00-10:45
Cuma 11:00-11:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi Verenler
Öğr.Gör.Dr. Semra AKYOL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, farklı kültür yapılarına yönelik bilgi edinilmesi, farklı kültürlerdeki aile yapılarının incelenmesi, Anadolu ve farklı Türk devletlerinde aile yapıları, çocuk yetiştirme stilleri ve evlilik, cenaze vb. gibi çeşitli gelenek ve görenekler hakkında bilgi sahibi olunmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Türk aile yapısı,Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme,Farklı Türk devletlerinde çocuğun değeri,Anadolu'da aile kültürü,Anadolu'da aile gelenek ve görenekleri
,Anadolu'da aile gelenek ve görenekleri,Geniş aile yapısı,Çekirdek aile yapısı,Geniş aile ve Çekirdek aile etkileşimi,Evlilik törenleri,Cenaze merasimleri,Toplulukçu kültür nedir?,Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rolleri,Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının görev ve sorumlulukları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ders ile öğrenci; 1. farklı kültür yapılarını tanımlayabilecektir; 1.1. Toplulukçu kültür yapısını açıklar; 1.2 bireyselci kültür yapısını açıklar.
14, 16, 37, 9
A, E
2. Anadolu'da ve farklı Türk devletlerinde sürdürülen aile gelenek ve görenekleri değerlendirebilecektir; 2.1 Anadolu'da sürdürülen aile gelenek ve göreneklerini anlatır. 2.2 Farklı Türk devletlerinde sürdürülen aile gelenek ve göreneklerini anlatır. 2.3 Anadolu ve farklı Türk devletlerinde sürdürülen aile gelenek ve göreneklerini karşılaştırır.
10, 14, 16, 37, 9
A, E
3. Çocuk yetiştirme stillerini tartışabilecektir. 3.1. Anadolu'da çocuk yetiştirme stillerini açıklar. 3.2. Farklı Türk devletlerindeki çocuk yetiştirme stillerini açıklar. 3.2. Anadolu ve Farklı Türk devletlerindeki çocuk yetiştirme stillerini karşılaştırabilecektir.
10, 16, 37, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Türk aile yapısı
Ders hakkında beklentilerin konuşulması
2
Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme
Farklı Türk devletleri ve aile yapıları hakkında videolar izlenmesi
3
Farklı Türk devletlerinde çocuğun değeri
Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğa verilen değere dair okumalar yapılması
4
Anadolu'da aile kültürü
Anadolu aile gelenekleri üzerine araştırma yapılması
5
Anadolu'da aile gelenek ve görenekleri
Anadolu aile gelenekleri üzerine okumalar yapılması
6
Anadolu'da aile gelenek ve görenekleri
Anadolu aile gelenek ve görenekleri hakkında videolar izlenmesi
7
Geniş aile yapısı
Aile yapılarıyla ilgili okumalar yapılması
8
Çekirdek aile yapısı
Farklı aile yapıları hakkında okumalar yapılması
9
Geniş aile ve Çekirdek aile etkileşimi
Farklı yapılara sahip ailelerle görüşmeler yapılması
10
Evlilik törenleri
Farklı ülkelerdeki evlilik törenleri hakkında araştırmalar yapılması
11
Cenaze merasimleri
Farklı kültürlere ait cenaze merasimlerinin araştırılması
12
Toplulukçu kültür nedir?
Toplulukçu ve bireyselci topluluklar üzerine okumalar yapılması
13
Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rolleri
Farklı kültür yapılarında görev alan aile danışmanlarının rollerine ilişkin okumalar yapılması
14
Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının görev ve sorumlulukları
Derse dair dönemsel değerlendirme yazısı hazırlanması
Kaynak
Ders notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.