Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖĞRETİM İLKE VE TEKNİKLERİ | OÖ2114956 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerini öğretimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin bilgi, beceri ve yetkinlerini geliştirmeyi amaçlar |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar;,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri, Öğretim-öğrenme stratejileri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri, Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve
düzenlemesi,Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı, Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi,Grup çalışması örnekleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim ilkelerine örnekler verir. | 13, 9 | C, E |
Öğretimle ilgili kuramları özelliklerine göre karşılaştırır. | 10, 12, 13, 9 | C |
Öğretim stratejilerini özelliklerine göre karşılaştırır | 10, 13, 16, 3, 9 | C |
Öğretim yöntemlerini açıklar | 10, 13, 3, 4, 9 | C |
Öğretim tekniklerini açıklar | 10, 13, 3, 4, 9 | C |
Öğretim ve öğrenmede içerik ve materyal seçip düzenler. | 10, 13, 3, 4, 9 | C |
Öğretim/ders planı yapar | 10, 13, 3, 4, 9 | C |
Sınıf içi ve dışı öğretim planlarına değer biçer | 10, 13, 3, 4, 9 | C |
Öğretim ilkelerini açıklar | 13, 9 | C |
Öğretim yöntemlerine örnekler verir | 13, 9 | C |
Öğretim tekniklerine örnekler verir | 13, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar | |
2 | Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; | |
3 | Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri | |
4 | Öğretim-öğrenme stratejileri | |
5 | Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri | |
6 | Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve
düzenlemesi | |
7 | Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı | |
8 | Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi | |
9 | Grup çalışması örnekleri | |
Kaynak |
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Şeref Tan (Ed), 2016, PegemAkademi.
Öğrenme ve Öğretme, kuramdan uygulamaya, Ö. Polat (Ed), 2017) Nobel Yayınları Ders öğretim üyesi tarafından paylaşılacak olan okuma paketi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| | | | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | | | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | | | | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | | | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | | | | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | | | | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | | | | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Rehberli Problem Çözme | 5 | 4 | 20 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 4 | 16 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 4 | 12 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ÖĞRETİM İLKE VE TEKNİKLERİ | OÖ2114956 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Cuma 14:30-15:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerini öğretimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin bilgi, beceri ve yetkinlerini geliştirmeyi amaçlar |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar;,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri, Öğretim-öğrenme stratejileri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri, Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve
düzenlemesi,Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı, Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi,Grup çalışması örnekleri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim ilkelerine örnekler verir. | 13, 9 | C, E |
Öğretimle ilgili kuramları özelliklerine göre karşılaştırır. | 10, 12, 13, 9 | C |
Öğretim stratejilerini özelliklerine göre karşılaştırır | 10, 13, 16, 3, 9 | C |
Öğretim yöntemlerini açıklar | 10, 13, 3, 4, 9 | C |
Öğretim tekniklerini açıklar | 10, 13, 3, 4, 9 | C |
Öğretim ve öğrenmede içerik ve materyal seçip düzenler. | 10, 13, 3, 4, 9 | C |
Öğretim/ders planı yapar | 10, 13, 3, 4, 9 | C |
Sınıf içi ve dışı öğretim planlarına değer biçer | 10, 13, 3, 4, 9 | C |
Öğretim ilkelerini açıklar | 13, 9 | C |
Öğretim yöntemlerine örnekler verir | 13, 9 | C |
Öğretim tekniklerine örnekler verir | 13, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar | |
2 | Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; | |
3 | Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri | |
4 | Öğretim-öğrenme stratejileri | |
5 | Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri | |
6 | Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve
düzenlemesi | |
7 | Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı | |
8 | Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi | |
9 | Grup çalışması örnekleri | |
Kaynak |
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Şeref Tan (Ed), 2016, PegemAkademi.
Öğrenme ve Öğretme, kuramdan uygulamaya, Ö. Polat (Ed), 2017) Nobel Yayınları Ders öğretim üyesi tarafından paylaşılacak olan okuma paketi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
| | | | | |
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | | | | | |
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | | | | | |
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | | | | | |
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | | | | | |
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | | | | | |
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | | | | | |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | | | | | |
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | | | | | |
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | | | | | |
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | | | | | |
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15