Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERKEN ÇOCUK. YARA. VE YARATICI ÇOCUK ETKİN. | OÖ3211568 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, yaratıcılık kuramları çerçevesinde erken çocukluk döneminde yaratıcılık kavramını açıklaması; yaratıcı kişilik özelliklerini açıklaması; çocukta yaratıcılığın gelişmesini açıklaması; bu doğrultuda okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarını tasarlaması; uygulaması ve değerlendirmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaratıcılığın tanımı,Yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramlar,Yaratıcılığın boyutları,Çocukta yaratıcılık,Çocukta yaratıcılığın gelişimi,Yaratıcılık ve zeka ilişkisi,Yaratıcılık ve sanat alanları ,Yaratıcı kişilik özellikleri,Yaratıcılığı etkileyen etmenler,Yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü,Yaratıcılığın değerlendirilmesi,Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama,Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarının uygulanması,Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarının değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler tasarlar. | 14 | F |
Yaratıcılık ve zeka ilişkisi ile yaratıcı kişilik özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Çocukta yaratıcılığın gelişimini açıklar. | 16, 9 | A |
Yaratıcılığı tanımlar. | 16, 9 | A |
Okul öncesi eğitim programı çerçevesinde tasarladığı ve uyguladığı yaratıcı etkinlik planlarının uygunluğunu kontrol eder. | 14, 19 | F |
Tasarladığı yaratıcı etkinliklerin uygulamasını yapılandırır. | 14, 6, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratıcılığın tanımı | Ders hakkında beklentilerin konuşulması |
2 | Yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramlar | Yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramların okunması |
3 | Yaratıcılığın boyutları | Yaratıcılığın boyutlarının incelenmesi |
4 | Çocukta yaratıcılık | Yaratıcılık kapsamında çocuk gözlemi |
5 | Çocukta yaratıcılığın gelişimi | Çocukların yaratıcılığın gelişimiyle ilgili makalelerin okunması |
6 | Yaratıcılık ve zeka ilişkisi | Yaratıcılık ve zeka üzerine okumaların yapılması |
7 | Yaratıcılık ve sanat alanları | Yaratıcılık ve sanat üzerine fikir yazısı |
8 | Yaratıcı kişilik özellikleri | Yaratıcı kişilik özelliklerinin tartışılması |
9 | Yaratıcılığı etkileyen etmenler | Yaratıcılığı etkileyen etmenlerin tartışılması |
10 | Yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü | Yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü üzerine okumaların yapılması |
11 | Yaratıcılığın değerlendirilmesi | Yaratıcılık kapsamında çocuk gözlemi |
12 | Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama | Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinliklerin incelenmesi |
13 | Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarının uygulanması | Okul öncesi eğitim programına uygun etkinlik planlarının tasarlanması |
14 | Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarının değerlendirilmesi | Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarının uygulanması |
Kaynak |
Çoban, Ç. & İnan, H. Z. (2020). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yaratıcılık Düzeylerinin İncelenmesi. EKEV Akademi Dergisi , 0 (83) , 137-163 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/sosekev/issue/71902/1156396 Gokalp, M. (2016). Çocukta Yaratıcılık ve Yaratıcı Çocuk Etkinliklerinin “Yaratıcılık ve Geliştirilmesi” Dersinde Okul Öncesi Bölümü Öğrencilerine Olan Etkisi (Samsun Eğitim Fakültesi Örneği) . MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi , 5 (3) , 25-36 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mjss/issue/40505/485338 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 6 | 1 | 6 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 2 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 4 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 5 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 6 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERKEN ÇOCUK. YARA. VE YARATICI ÇOCUK ETKİN. | OÖ3211568 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, yaratıcılık kuramları çerçevesinde erken çocukluk döneminde yaratıcılık kavramını açıklaması; yaratıcı kişilik özelliklerini açıklaması; çocukta yaratıcılığın gelişmesini açıklaması; bu doğrultuda okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarını tasarlaması; uygulaması ve değerlendirmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yaratıcılığın tanımı,Yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramlar,Yaratıcılığın boyutları,Çocukta yaratıcılık,Çocukta yaratıcılığın gelişimi,Yaratıcılık ve zeka ilişkisi,Yaratıcılık ve sanat alanları ,Yaratıcı kişilik özellikleri,Yaratıcılığı etkileyen etmenler,Yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü,Yaratıcılığın değerlendirilmesi,Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama,Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarının uygulanması,Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarının değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler tasarlar. | 14 | F |
Yaratıcılık ve zeka ilişkisi ile yaratıcı kişilik özelliklerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Çocukta yaratıcılığın gelişimini açıklar. | 16, 9 | A |
Yaratıcılığı tanımlar. | 16, 9 | A |
Okul öncesi eğitim programı çerçevesinde tasarladığı ve uyguladığı yaratıcı etkinlik planlarının uygunluğunu kontrol eder. | 14, 19 | F |
Tasarladığı yaratıcı etkinliklerin uygulamasını yapılandırır. | 14, 6, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratıcılığın tanımı | Ders hakkında beklentilerin konuşulması |
2 | Yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramlar | Yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramların okunması |
3 | Yaratıcılığın boyutları | Yaratıcılığın boyutlarının incelenmesi |
4 | Çocukta yaratıcılık | Yaratıcılık kapsamında çocuk gözlemi |
5 | Çocukta yaratıcılığın gelişimi | Çocukların yaratıcılığın gelişimiyle ilgili makalelerin okunması |
6 | Yaratıcılık ve zeka ilişkisi | Yaratıcılık ve zeka üzerine okumaların yapılması |
7 | Yaratıcılık ve sanat alanları | Yaratıcılık ve sanat üzerine fikir yazısı |
8 | Yaratıcı kişilik özellikleri | Yaratıcı kişilik özelliklerinin tartışılması |
9 | Yaratıcılığı etkileyen etmenler | Yaratıcılığı etkileyen etmenlerin tartışılması |
10 | Yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü | Yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü üzerine okumaların yapılması |
11 | Yaratıcılığın değerlendirilmesi | Yaratıcılık kapsamında çocuk gözlemi |
12 | Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama | Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinliklerin incelenmesi |
13 | Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarının uygulanması | Okul öncesi eğitim programına uygun etkinlik planlarının tasarlanması |
14 | Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarının değerlendirilmesi | Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarının uygulanması |
Kaynak |
Çoban, Ç. & İnan, H. Z. (2020). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yaratıcılık Düzeylerinin İncelenmesi. EKEV Akademi Dergisi , 0 (83) , 137-163 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/sosekev/issue/71902/1156396 Gokalp, M. (2016). Çocukta Yaratıcılık ve Yaratıcı Çocuk Etkinliklerinin “Yaratıcılık ve Geliştirilmesi” Dersinde Okul Öncesi Bölümü Öğrencilerine Olan Etkisi (Samsun Eğitim Fakültesi Örneği) . MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi , 5 (3) , 25-36 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mjss/issue/40505/485338 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |