Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERKEN ÇOCUKLUKTA SANAT EĞİTİMİ | OÖ3176160 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | ( A ) Salı 12:00-12:45 ( A ) Salı 12:45-13:30 ( A ) Salı 13:30-14:15 ( A ) Perşembe 18:30-19:15 ( A ) Perşembe 19:30-20:15 ( A ) Perşembe 20:30-21:15 ( B ) Çarşamba 12:45-13:30 ( B ) Çarşamba 13:30-14:15 ( B ) Çarşamba 14:30-15:15 ( B ) Perşembe 17:30-18:15 ( B ) Perşembe 18:30-19:15 ( B ) Perşembe 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Erken çocukluk döneminde uygulanan sanat etkinliklerinin çocuğun parmak ve el kaslarının gelişimindeki katkısı, yaratıcı kişilik gelişimindeki önemi, eğitim programındaki yeri ve eğitimcinin üstlendiği önemli misyonu kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi ve Yaratıcılığın gelişimi,Sanatın tanımı, işlevi ve Estetik anlayış,Okul öncesinde sanat eğitimi yöntem ve teknikleri- Okul öncesi sanat eğitiminin kuramsal boyutları ,Erken çocukluk döneminde sanat etkinlik türleri: resim-görsel sanatlar-seramik-heykel-3 boyutlu çalışmalar-fotoğraf sanatı-yerleştirme sanatı-performans-dijital sanat,Erken çocukluk döneminde sanat etkinlik teknikleri- Yaratıcı boyama teknikleri (Baskı-kazıma-mum boya-şeker boya- sihirli boya-doğal maddelerle boyama-püskürtme)- Kolaj-Artık Materyal-Kağıt Katlama,Origami-Eva-keçe vs etkinlikleri-maske kostüm-yaratıcı serbest çalışmalar,Erken çocukluk döneminde ünlü ressamlar ve eserlerine yönelik çalışmalar,Uygulama: Yaratıcı boyama tekniği- Ünlü Ressamlar,Çocukların yaratıcı ifade becerilerini ve estetik farkındalıklarını destekleyen programların hazırlanması ve uygulanması. ,Çocukların yaratıcı ifade becerilerini ve estetik farkındalıklarını destekleyen programların hazırlanması ve uygulanması. Uygulama: Sanat etkinliğine Etkinlik Planı hazırlama,Sanat etkinliklerinin diğer etkinlik türleri ile bütünleştirilmesi- Uygulama: Heykel-Seramik,Sanata yönelik çocuk kitaplarının incelenmesi- Uygulama: Fotoğraf-Kolaj,Uygulama: Dijital sanat-Yerleştirme Sanatı,Müzede sanat eğitimi; İstanbul Modern Müzesi Atölye Çalışması,Derste hazırlanan sanat ürünlerinin sergilenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erken çocukluk döneminde sanatın eğitimdeki yeri ve önemini açıklar | 10, 6, 8, 9 | E, F, H |
Sanat eğitiminin yaratıcı kişiliğin gelişimindeki önemini açıklar | 6, 9 | A, E, F |
Yaş grupları ve gelişim düzeylerine uygun yaratıcı sanat etkinlikleri planlar | 10, 11, 15, 6 | E, F, H |
Farklı malzemelerle sanat etkinlikleri tasarlar. | 14 | F, H |
Farklı öğrenme ortamlarında çeşitli sanat etkinlikleri geliştirir. | 14, 6 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi ve Yaratıcılığın gelişimi | İlgili Kitabın Okunması |
2 | Sanatın tanımı, işlevi ve Estetik anlayış | İlgili Kitabın Okunması |
3 | Okul öncesinde sanat eğitimi yöntem ve teknikleri- Okul öncesi sanat eğitiminin kuramsal boyutları | İlgili Kitabın Okunması |
4 | Erken çocukluk döneminde sanat etkinlik türleri: resim-görsel sanatlar-seramik-heykel-3 boyutlu çalışmalar-fotoğraf sanatı-yerleştirme sanatı-performans-dijital sanat | İlgili Örneklerin Araştırılması ve İncelenmesi |
5 | Erken çocukluk döneminde sanat etkinlik teknikleri- Yaratıcı boyama teknikleri (Baskı-kazıma-mum boya-şeker boya- sihirli boya-doğal maddelerle boyama-püskürtme)- Kolaj-Artık Materyal-Kağıt Katlama,Origami-Eva-keçe vs etkinlikleri-maske kostüm-yaratıcı serbest çalışmalar | İlgili Örneklerin Araştırılması vs İncelenmesi |
6 | Erken çocukluk döneminde ünlü ressamlar ve eserlerine yönelik çalışmalar | İlgili Örneklerin Araştırılması vs İncelenmesi |
7 | Uygulama: Yaratıcı boyama tekniği- Ünlü Ressamlar | İlgili Örneklerin Araştırılması vs İncelenmesi-Uygulama |
8 | Çocukların yaratıcı ifade becerilerini ve estetik farkındalıklarını destekleyen programların hazırlanması ve uygulanması. | İlgili örneklerin araştırılması ve incelenmesi- Uygulama |
9 | Çocukların yaratıcı ifade becerilerini ve estetik farkındalıklarını destekleyen programların hazırlanması ve uygulanması. Uygulama: Sanat etkinliğine Etkinlik Planı hazırlama | İlgili Örneklerin Araştırılması vs İncelenmesi-Uygulama |
10 | Sanat etkinliklerinin diğer etkinlik türleri ile bütünleştirilmesi- Uygulama: Heykel-Seramik | İlgili Örneklerin Araştırılması ve İncelenmesi-Uygulama |
11 | Sanata yönelik çocuk kitaplarının incelenmesi- Uygulama: Fotoğraf-Kolaj | İlgili Örneklerin Araştırılması vs İncelenmesi-Uygulama |
12 | Uygulama: Dijital sanat-Yerleştirme Sanatı | İlgili Örneklerin Araştırılması vs İncelenmesi-Uygulama |
13 | Müzede sanat eğitimi; İstanbul Modern Müzesi Atölye Çalışması | Müze Gezisi hazırlığı |
14 | Derste hazırlanan sanat ürünlerinin sergilenmesi | Sergiye hazırlık |
Kaynak |
1. Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş, Şişman Ahmet, Yaz Yayınları, İstanbul, 2006, 2. Sanat ve Eğitim, Yaratıcılık Temel Sanat Kuramları, Sanat Eleştirisi yaklaşımları, Ütopya Yayınları, 2004, Ankara, 3. Resim-İş öğretmen Kılavuzu, İlköğretim I. Kademe, MEB İstanbul, 1997, 4. Neriman Aral, Gökhan Duman (ÇEV.) Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi/Nobel Yayıncılık, 2014 Nilgün Cevher Kalburan, Erken Çocukluk Döneminde Sanat ve Yaratıcılık, 2011, Tülay Üstündağ, Yaratıcılığa Yolculuk, Pegem (2002), Fatma Ülkü Yıldız, Tülay Şener, Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi, Nobel Yayıncılık, 2003, Üzeyir Ogurlu, Fatih Kaya, Yaratıcı Çocuklar Yetiştirmek, Eğiten Kitap, 2015, Ayşe Turla, Çocuğum Daha Yaratıcı Olabilir mi?, (2004), Elif Çelebi Öncü (Ed.) Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Pegem Akademi (2015). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 1 | 3 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 2 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 4 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 7 | 1 | 7 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERKEN ÇOCUKLUKTA SANAT EĞİTİMİ | OÖ3176160 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | ( A ) Salı 12:00-12:45 ( A ) Salı 12:45-13:30 ( A ) Salı 13:30-14:15 ( A ) Perşembe 18:30-19:15 ( A ) Perşembe 19:30-20:15 ( A ) Perşembe 20:30-21:15 ( B ) Çarşamba 12:45-13:30 ( B ) Çarşamba 13:30-14:15 ( B ) Çarşamba 14:30-15:15 ( B ) Perşembe 17:30-18:15 ( B ) Perşembe 18:30-19:15 ( B ) Perşembe 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Erken çocukluk döneminde uygulanan sanat etkinliklerinin çocuğun parmak ve el kaslarının gelişimindeki katkısı, yaratıcı kişilik gelişimindeki önemi, eğitim programındaki yeri ve eğitimcinin üstlendiği önemli misyonu kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi ve Yaratıcılığın gelişimi,Sanatın tanımı, işlevi ve Estetik anlayış,Okul öncesinde sanat eğitimi yöntem ve teknikleri- Okul öncesi sanat eğitiminin kuramsal boyutları ,Erken çocukluk döneminde sanat etkinlik türleri: resim-görsel sanatlar-seramik-heykel-3 boyutlu çalışmalar-fotoğraf sanatı-yerleştirme sanatı-performans-dijital sanat,Erken çocukluk döneminde sanat etkinlik teknikleri- Yaratıcı boyama teknikleri (Baskı-kazıma-mum boya-şeker boya- sihirli boya-doğal maddelerle boyama-püskürtme)- Kolaj-Artık Materyal-Kağıt Katlama,Origami-Eva-keçe vs etkinlikleri-maske kostüm-yaratıcı serbest çalışmalar,Erken çocukluk döneminde ünlü ressamlar ve eserlerine yönelik çalışmalar,Uygulama: Yaratıcı boyama tekniği- Ünlü Ressamlar,Çocukların yaratıcı ifade becerilerini ve estetik farkındalıklarını destekleyen programların hazırlanması ve uygulanması. ,Çocukların yaratıcı ifade becerilerini ve estetik farkındalıklarını destekleyen programların hazırlanması ve uygulanması. Uygulama: Sanat etkinliğine Etkinlik Planı hazırlama,Sanat etkinliklerinin diğer etkinlik türleri ile bütünleştirilmesi- Uygulama: Heykel-Seramik,Sanata yönelik çocuk kitaplarının incelenmesi- Uygulama: Fotoğraf-Kolaj,Uygulama: Dijital sanat-Yerleştirme Sanatı,Müzede sanat eğitimi; İstanbul Modern Müzesi Atölye Çalışması,Derste hazırlanan sanat ürünlerinin sergilenmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Erken çocukluk döneminde sanatın eğitimdeki yeri ve önemini açıklar | 10, 6, 8, 9 | E, F, H |
Sanat eğitiminin yaratıcı kişiliğin gelişimindeki önemini açıklar | 6, 9 | A, E, F |
Yaş grupları ve gelişim düzeylerine uygun yaratıcı sanat etkinlikleri planlar | 10, 11, 15, 6 | E, F, H |
Farklı malzemelerle sanat etkinlikleri tasarlar. | 14 | F, H |
Farklı öğrenme ortamlarında çeşitli sanat etkinlikleri geliştirir. | 14, 6 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi ve Yaratıcılığın gelişimi | İlgili Kitabın Okunması |
2 | Sanatın tanımı, işlevi ve Estetik anlayış | İlgili Kitabın Okunması |
3 | Okul öncesinde sanat eğitimi yöntem ve teknikleri- Okul öncesi sanat eğitiminin kuramsal boyutları | İlgili Kitabın Okunması |
4 | Erken çocukluk döneminde sanat etkinlik türleri: resim-görsel sanatlar-seramik-heykel-3 boyutlu çalışmalar-fotoğraf sanatı-yerleştirme sanatı-performans-dijital sanat | İlgili Örneklerin Araştırılması ve İncelenmesi |
5 | Erken çocukluk döneminde sanat etkinlik teknikleri- Yaratıcı boyama teknikleri (Baskı-kazıma-mum boya-şeker boya- sihirli boya-doğal maddelerle boyama-püskürtme)- Kolaj-Artık Materyal-Kağıt Katlama,Origami-Eva-keçe vs etkinlikleri-maske kostüm-yaratıcı serbest çalışmalar | İlgili Örneklerin Araştırılması vs İncelenmesi |
6 | Erken çocukluk döneminde ünlü ressamlar ve eserlerine yönelik çalışmalar | İlgili Örneklerin Araştırılması vs İncelenmesi |
7 | Uygulama: Yaratıcı boyama tekniği- Ünlü Ressamlar | İlgili Örneklerin Araştırılması vs İncelenmesi-Uygulama |
8 | Çocukların yaratıcı ifade becerilerini ve estetik farkındalıklarını destekleyen programların hazırlanması ve uygulanması. | İlgili örneklerin araştırılması ve incelenmesi- Uygulama |
9 | Çocukların yaratıcı ifade becerilerini ve estetik farkındalıklarını destekleyen programların hazırlanması ve uygulanması. Uygulama: Sanat etkinliğine Etkinlik Planı hazırlama | İlgili Örneklerin Araştırılması vs İncelenmesi-Uygulama |
10 | Sanat etkinliklerinin diğer etkinlik türleri ile bütünleştirilmesi- Uygulama: Heykel-Seramik | İlgili Örneklerin Araştırılması ve İncelenmesi-Uygulama |
11 | Sanata yönelik çocuk kitaplarının incelenmesi- Uygulama: Fotoğraf-Kolaj | İlgili Örneklerin Araştırılması vs İncelenmesi-Uygulama |
12 | Uygulama: Dijital sanat-Yerleştirme Sanatı | İlgili Örneklerin Araştırılması vs İncelenmesi-Uygulama |
13 | Müzede sanat eğitimi; İstanbul Modern Müzesi Atölye Çalışması | Müze Gezisi hazırlığı |
14 | Derste hazırlanan sanat ürünlerinin sergilenmesi | Sergiye hazırlık |
Kaynak |
1. Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş, Şişman Ahmet, Yaz Yayınları, İstanbul, 2006, 2. Sanat ve Eğitim, Yaratıcılık Temel Sanat Kuramları, Sanat Eleştirisi yaklaşımları, Ütopya Yayınları, 2004, Ankara, 3. Resim-İş öğretmen Kılavuzu, İlköğretim I. Kademe, MEB İstanbul, 1997, 4. Neriman Aral, Gökhan Duman (ÇEV.) Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi/Nobel Yayıncılık, 2014 Nilgün Cevher Kalburan, Erken Çocukluk Döneminde Sanat ve Yaratıcılık, 2011, Tülay Üstündağ, Yaratıcılığa Yolculuk, Pegem (2002), Fatma Ülkü Yıldız, Tülay Şener, Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi, Nobel Yayıncılık, 2003, Üzeyir Ogurlu, Fatih Kaya, Yaratıcı Çocuklar Yetiştirmek, Eğiten Kitap, 2015, Ayşe Turla, Çocuğum Daha Yaratıcı Olabilir mi?, (2004), Elif Çelebi Öncü (Ed.) Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Pegem Akademi (2015). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |