Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE MEDYA | OÖ4212053 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları çerçevesinde şiddet, zorbalık, çocuk hakları gibi konuların açıklaması; çocuğun gelişiminde medyanın etkisini ilişkilendirmesi; medya ve çocukluk obezitesini ilişkilendirmesi; dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve okulun rolünü açıklaması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk ve dijital medya ürünleri,Dijital medya ürünleri: çizgi flimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.,Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları,Medya ve şiddet,Medya ve zorbalık,Medya ve çocuk hakları,Çocuğun gelişiminde medyanın etkisi,Medya ve çocukluk obezitesi,Dijital medyaya erişim,Dijital medya erişiminde ailenin rolü,Dijital medya erişiminde okulun rolü,Dijital medya kullanımı,Dijital medya kullanımda ailenin rolü,Dijital medya kullanımda okulun rolü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuğun gelişiminde medyanın etkisini yorumlar. | 16, 37, 9 | A |
Dijital medyanın erken çocukluk eğitimindeki rolünü inceler | 10, 16, 9 | A |
Çocuğun dijital medya kullanımına yönelik ailenin rolünü tartışır. | 16, 19, 9 | A |
Medyanın şiddet, obezite, zorbalık gibi fiziksel ve psikolojik olumsuz etkilerini fark eder. | 16, 9 | A |
Çocuk ve dijital medya ürünlerini inceleyen kuramları anlatır. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk ve dijital medya ürünleri | Ders hakkında beklentilerin tartışılması |
2 | Dijital medya ürünleri: çizgi flimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb. | Dijital medya ürünleriyle ilgili kavram haritalandırması |
3 | Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları | Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramlarının okunması |
4 | Medya ve şiddet | Örnek dijital medya ürünlerinin şiddet kavramı çerçevesinde incelenmesi |
5 | Medya ve zorbalık | Örnek dijital medya ürünlerinin zorbalık kavramı çerçevesinde incelenmesi |
6 | Medya ve çocuk hakları | Medya ve çocuk hakları konusunda önerilen makalelerin okunması |
7 | Çocuğun gelişiminde medyanın etkisi | Çocuk gelişiminde medyanın olumlu ve olumsuz etkilerine yönelik tartışma |
8 | Medya ve çocukluk obezitesi | Erken çocukluk döneminde medya kullanımının obeziteye etkisi üzerine önerilen makalelerin okunması |
9 | Dijital medyaya erişim | Çocukların erken yaşlardan itibaren dijital medyaya erişebilmesi hakkında fikir yazısı |
10 | Dijital medya erişiminde ailenin rolü | Ailelerin çocuğun dijital medya erişimine yönelik gözlem |
11 | Dijital medya erişiminde okulun rolü | Çocuğun dijital medyaya erişiminde okulun rolünü anlamaya yönelik sınıf gözlemi |
12 | Dijital medya kullanımı | Çocuğun dijital medya kullanımına yönelik makalelerin okunması |
13 | Dijital medya kullanımda ailenin rolü | Ailelerin dijital medyaya erişim ve kullanımda izleyebileceği adımların tartışılması |
14 | Dijital medya kullanımda okulun rolü | Çocukların okullarda dijital medya yoluyla eğitilmesi hakkında tartışma |
Kaynak |
Yılmaz D, Güney R. Medyanın Çocuklar Üzerindeki Etkileri ve Kullanımına İlişkin Öneriler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi. 2021; 14 (4): 486- 494 Kardeş, S. (2020). Digital literacy in early chilhood, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 21(2), 827-839. DOI: 10.17679/inuefd.665327 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 7 | 14 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 4 | 2 | 8 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK VE MEDYA | OÖ4212053 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları çerçevesinde şiddet, zorbalık, çocuk hakları gibi konuların açıklaması; çocuğun gelişiminde medyanın etkisini ilişkilendirmesi; medya ve çocukluk obezitesini ilişkilendirmesi; dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve okulun rolünü açıklaması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk ve dijital medya ürünleri,Dijital medya ürünleri: çizgi flimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.,Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları,Medya ve şiddet,Medya ve zorbalık,Medya ve çocuk hakları,Çocuğun gelişiminde medyanın etkisi,Medya ve çocukluk obezitesi,Dijital medyaya erişim,Dijital medya erişiminde ailenin rolü,Dijital medya erişiminde okulun rolü,Dijital medya kullanımı,Dijital medya kullanımda ailenin rolü,Dijital medya kullanımda okulun rolü; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuğun gelişiminde medyanın etkisini yorumlar. | 16, 37, 9 | A |
Dijital medyanın erken çocukluk eğitimindeki rolünü inceler | 10, 16, 9 | A |
Çocuğun dijital medya kullanımına yönelik ailenin rolünü tartışır. | 16, 19, 9 | A |
Medyanın şiddet, obezite, zorbalık gibi fiziksel ve psikolojik olumsuz etkilerini fark eder. | 16, 9 | A |
Çocuk ve dijital medya ürünlerini inceleyen kuramları anlatır. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk ve dijital medya ürünleri | Ders hakkında beklentilerin tartışılması |
2 | Dijital medya ürünleri: çizgi flimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb. | Dijital medya ürünleriyle ilgili kavram haritalandırması |
3 | Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları | Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramlarının okunması |
4 | Medya ve şiddet | Örnek dijital medya ürünlerinin şiddet kavramı çerçevesinde incelenmesi |
5 | Medya ve zorbalık | Örnek dijital medya ürünlerinin zorbalık kavramı çerçevesinde incelenmesi |
6 | Medya ve çocuk hakları | Medya ve çocuk hakları konusunda önerilen makalelerin okunması |
7 | Çocuğun gelişiminde medyanın etkisi | Çocuk gelişiminde medyanın olumlu ve olumsuz etkilerine yönelik tartışma |
8 | Medya ve çocukluk obezitesi | Erken çocukluk döneminde medya kullanımının obeziteye etkisi üzerine önerilen makalelerin okunması |
9 | Dijital medyaya erişim | Çocukların erken yaşlardan itibaren dijital medyaya erişebilmesi hakkında fikir yazısı |
10 | Dijital medya erişiminde ailenin rolü | Ailelerin çocuğun dijital medya erişimine yönelik gözlem |
11 | Dijital medya erişiminde okulun rolü | Çocuğun dijital medyaya erişiminde okulun rolünü anlamaya yönelik sınıf gözlemi |
12 | Dijital medya kullanımı | Çocuğun dijital medya kullanımına yönelik makalelerin okunması |
13 | Dijital medya kullanımda ailenin rolü | Ailelerin dijital medyaya erişim ve kullanımda izleyebileceği adımların tartışılması |
14 | Dijital medya kullanımda okulun rolü | Çocukların okullarda dijital medya yoluyla eğitilmesi hakkında tartışma |
Kaynak |
Yılmaz D, Güney R. Medyanın Çocuklar Üzerindeki Etkileri ve Kullanımına İlişkin Öneriler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi. 2021; 14 (4): 486- 494 Kardeş, S. (2020). Digital literacy in early chilhood, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 21(2), 827-839. DOI: 10.17679/inuefd.665327 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |