Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II | OÖ4211062 | Bahar Dönemi | 2+6 | 5 | 15 |
Ders Programı | ( B ) Perşembe 09:00-09:45 ( B ) Perşembe 10:00-10:45 ( B ) Cuma 09:00-09:45 ( B ) Cuma 10:00-10:45 ( B ) Cuma 11:00-11:45 ( B ) Cuma 12:00-12:45 ( B ) Cuma 12:45-13:30 ( B ) Cuma 13:30-14:15 ( D ) Çarşamba 10:00-10:45 ( D ) Çarşamba 11:00-11:45 ( D ) Cuma 09:00-09:45 ( D ) Cuma 10:00-10:45 ( D ) Cuma 11:00-11:45 ( D ) Cuma 12:00-12:45 ( D ) Cuma 12:45-13:30 ( D ) Cuma 13:30-14:15 ( A ) Salı 13:30-14:15 ( A ) Salı 14:30-15:15 ( A ) Cuma 09:00-09:45 ( A ) Cuma 10:00-10:45 ( A ) Cuma 11:00-11:45 ( A ) Cuma 12:00-12:45 ( A ) Cuma 12:45-13:30 ( A ) Cuma 13:30-14:15 ( C ) Salı 12:00-12:45 ( C ) Salı 12:45-13:30 ( C ) Cuma 09:00-09:45 ( C ) Cuma 10:00-10:45 ( C ) Cuma 11:00-11:45 ( C ) Cuma 12:00-12:45 ( C ) Cuma 12:45-13:30 ( C ) Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY, Dr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ, Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK, Dr.Öğr.Üye. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Zeynep ÇELİK |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; okul öncesi alanına özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapması, alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapması, okul öncesi eğitimi alanına özgü etkinlik ve materyal geliştirmesi, öğretim ortamlarını hazırlaması, sınıfı yönetme becerileri geliştirmesi, ölçme, değerlendirme ve yansıtma becerileri geliştirmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma,Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma,Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma,Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma,Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma,Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme,Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme,Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uygulama sonu değerlendirmelerine göre gerekli düzenlemeleri yapar. | 14, 16, 6 | F, H |
Uygulamanın nasıl geçeceğini tahmin eder. | 14, 6 | H |
Planına uygun olarak özgün materyaller tasarlar. | 14 | H |
Öğrenim sürecini bağımsız bir şekilde planlar. | 14, 6 | H |
Uygulama yaptığı sınıfa uygun öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. | 14, 6 | H, J, K |
Okul öncesi öğretmenlik alanına uygun yöntem ve materyal tasarımlarıyla bağımsız şekilde etkinlik planlarını geliştirir. | 14, 6 | E, H, J, K |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma | Derse dair beklentilerin konuşulması |
2 | Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma | Uygulama okulunda sınıf gözlemi |
3 | Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma | Etkinlik planı ve gerekli materyallerin hazırlanması |
4 | Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma | Etkinlik planı ve gerekli materyallerin hazırlanması |
5 | Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma | Önceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması. |
6 | Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme | Önceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması. |
7 | Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme | Önceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması |
8 | Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme | Önceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması |
9 | Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. | Önceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planının hazırlanması |
10 | Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. | Önceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması |
11 | Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. | Önceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması |
12 | Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. | Önceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planı hazırlama |
13 | Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. | Önceki uygulamanın değerlendirilme raporu; yeni etkinlik planı hazırlama |
14 | Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. | Bir önceki deneyimin değerlendirme raporu |
Kaynak |
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Programı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | X | |||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | X | |||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 13 | 1 | 13 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 8 | 112 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 12 | 10 | 120 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 5 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 13 | 2 | 26 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 8 | 5 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 5 | 7 | 35 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 450 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(450/30) | 15 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II | OÖ4211062 | Bahar Dönemi | 2+6 | 5 | 15 |
Ders Programı | ( B ) Perşembe 09:00-09:45 ( B ) Perşembe 10:00-10:45 ( B ) Cuma 09:00-09:45 ( B ) Cuma 10:00-10:45 ( B ) Cuma 11:00-11:45 ( B ) Cuma 12:00-12:45 ( B ) Cuma 12:45-13:30 ( B ) Cuma 13:30-14:15 ( D ) Çarşamba 10:00-10:45 ( D ) Çarşamba 11:00-11:45 ( D ) Cuma 09:00-09:45 ( D ) Cuma 10:00-10:45 ( D ) Cuma 11:00-11:45 ( D ) Cuma 12:00-12:45 ( D ) Cuma 12:45-13:30 ( D ) Cuma 13:30-14:15 ( A ) Salı 13:30-14:15 ( A ) Salı 14:30-15:15 ( A ) Cuma 09:00-09:45 ( A ) Cuma 10:00-10:45 ( A ) Cuma 11:00-11:45 ( A ) Cuma 12:00-12:45 ( A ) Cuma 12:45-13:30 ( A ) Cuma 13:30-14:15 ( C ) Salı 12:00-12:45 ( C ) Salı 12:45-13:30 ( C ) Cuma 09:00-09:45 ( C ) Cuma 10:00-10:45 ( C ) Cuma 11:00-11:45 ( C ) Cuma 12:00-12:45 ( C ) Cuma 12:45-13:30 ( C ) Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY, Dr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ, Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK, Dr.Öğr.Üye. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Zeynep ÇELİK |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; okul öncesi alanına özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapması, alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapması, okul öncesi eğitimi alanına özgü etkinlik ve materyal geliştirmesi, öğretim ortamlarını hazırlaması, sınıfı yönetme becerileri geliştirmesi, ölçme, değerlendirme ve yansıtma becerileri geliştirmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma,Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma,Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma,Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma,Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma,Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme,Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme,Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uygulama sonu değerlendirmelerine göre gerekli düzenlemeleri yapar. | 14, 16, 6 | F, H |
Uygulamanın nasıl geçeceğini tahmin eder. | 14, 6 | H |
Planına uygun olarak özgün materyaller tasarlar. | 14 | H |
Öğrenim sürecini bağımsız bir şekilde planlar. | 14, 6 | H |
Uygulama yaptığı sınıfa uygun öğretim yöntem ve tekniklerini kullanır. | 14, 6 | H, J, K |
Okul öncesi öğretmenlik alanına uygun yöntem ve materyal tasarımlarıyla bağımsız şekilde etkinlik planlarını geliştirir. | 14, 6 | E, H, J, K |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma | Derse dair beklentilerin konuşulması |
2 | Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma | Uygulama okulunda sınıf gözlemi |
3 | Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma | Etkinlik planı ve gerekli materyallerin hazırlanması |
4 | Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma | Etkinlik planı ve gerekli materyallerin hazırlanması |
5 | Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma | Önceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması. |
6 | Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme | Önceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması. |
7 | Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme | Önceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması |
8 | Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme | Önceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması |
9 | Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. | Önceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planının hazırlanması |
10 | Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. | Önceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması |
11 | Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. | Önceki uygulamanın değerlendirme raporu; yeni etkinlik planı hazırlanması |
12 | Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. | Önceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planı hazırlama |
13 | Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. | Önceki uygulamanın değerlendirilme raporu; yeni etkinlik planı hazırlama |
14 | Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. | Bir önceki deneyimin değerlendirme raporu |
Kaynak |
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Programı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | X | |||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | X | |||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |