Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜNİVERSİTE YAŞAMINA GİRİŞ VE AKADEMİK RAPORLAMA | OÖ1214953 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, liseden üniversiteye geçen öğrencilerin adaptasyonları sürecinde bilgi arama, bilgi kaynaklarının güvenilirliğini değerlendirme, akademik makale yazma, araştırma makalelerini analiz etme, eleştirel okuma ve sunum hazırlama gibi ancak bunlarla sınırlı olmayan akademik becerileri edinmelerini ve kendilerini geliştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş Haftası / Tanışma ve "Akademik Beceriler" Üzerine Tartışma,Üniversite Yaşamına Uyum Sağlama / Bilim Felsefesi ,Üniversite Nedir? Üniversitelerin Tarihi Gelişimi ,Öğrenciler İçin Akademik Görgü ve Disiplin Kuralları / İnsan Hakları,Bilgi Kaynaklarının Değerlendirilmesi / Eleştirel düşünme / Okuma Becerilerinin Geliştirilmesi / Akademik Bir Makale Nasıl Okunur? ,İntihal / Alıntı / APA'ya Giriş ,Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi / Akademik Makaleler Nasıl Yazılır ,Öğrenme Stilleri ,Dünya Vatandaşlığı / Kültürel Çeşitlilik ,Etkili Sunumlar Hazırlamak / İnternet ve Medya Okuryazarlığı ,Etkili İletişim,Kişisel Sağlık ve Bakım / Psikolojik Dayanıklılık ,Özgeçmiş Hazırlama,Genel Tekrar / Ders Değerlendirmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Profesyonel ve etik davranışı tanımlar | 10, 16, 9 | A, E |
Sunum ve iletişim becerisini geliştirir | 10, 16, 9 | A, E |
Yazılı ve sözlü akademik yazma becerisi geliştirir | 10, 16, 9 | A, E |
Kültürel çeşitliliğin ve dünya vatandaşlığının önemini kavrar. | 10, 16, 9 | A, E |
İyi çalışma alışkanlıklarını, zaman yönetimini edinir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş Haftası / Tanışma ve "Akademik Beceriler" Üzerine Tartışma | |
2 | Üniversite Yaşamına Uyum Sağlama / Bilim Felsefesi | |
3 | Üniversite Nedir? Üniversitelerin Tarihi Gelişimi | |
4 | Öğrenciler İçin Akademik Görgü ve Disiplin Kuralları / İnsan Hakları | |
5 | Bilgi Kaynaklarının Değerlendirilmesi / Eleştirel düşünme / Okuma Becerilerinin Geliştirilmesi / Akademik Bir Makale Nasıl Okunur? | Hotaman, D. (2020). Eleştirel Düşünme Becerisi Açısından Öğrenme Kuramları, Öğrenme Ortamları Ve Öğretmen Davranışlarının İncelenmesi Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Cilt: 13 Sayı: 72 Ağustos 2020. |
6 | İntihal / Alıntı / APA'ya Giriş | |
7 | Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi / Akademik Makaleler Nasıl Yazılır | |
8 | Öğrenme Stilleri | Aslam Orkun, M. & Bayırlı, A. (2019). Öğrenme Stilleri Modellerinin İncelenmesi . Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi , 3 (1) , 71-83 . DOI: 10.46762/mamulebd.567063 |
9 | Dünya Vatandaşlığı / Kültürel Çeşitlilik | |
10 | Etkili Sunumlar Hazırlamak / İnternet ve Medya Okuryazarlığı | İzleme : https://www.mserdark.com/etkili-sunus-yapma-denilen-mesele/ |
11 | Etkili İletişim | |
12 | Kişisel Sağlık ve Bakım / Psikolojik Dayanıklılık | |
13 | Özgeçmiş Hazırlama | |
14 | Genel Tekrar / Ders Değerlendirmesi |
Kaynak |
Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Charle, C.,Verger, J. (2005). Üniversitelerin Tarihi (Çev: İsmail Yerguz). Dost Kitabevi Yayınları, Ankara. Yüksel, Erkan (2018). Daha İyi Bir Akademik Sunum Nasıl Olmalı? Anadolu Üniversitesi. 1-11. https://www.medipol.edu.tr/universite/yonetmelik-ve-yonergeler https://sanalmuze.gov.tr/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | ||||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | X | |||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | X | |||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 3 | 21 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 3 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 8 | 3 | 24 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 3 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÜNİVERSİTE YAŞAMINA GİRİŞ VE AKADEMİK RAPORLAMA | OÖ1214953 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, liseden üniversiteye geçen öğrencilerin adaptasyonları sürecinde bilgi arama, bilgi kaynaklarının güvenilirliğini değerlendirme, akademik makale yazma, araştırma makalelerini analiz etme, eleştirel okuma ve sunum hazırlama gibi ancak bunlarla sınırlı olmayan akademik becerileri edinmelerini ve kendilerini geliştirmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş Haftası / Tanışma ve "Akademik Beceriler" Üzerine Tartışma,Üniversite Yaşamına Uyum Sağlama / Bilim Felsefesi ,Üniversite Nedir? Üniversitelerin Tarihi Gelişimi ,Öğrenciler İçin Akademik Görgü ve Disiplin Kuralları / İnsan Hakları,Bilgi Kaynaklarının Değerlendirilmesi / Eleştirel düşünme / Okuma Becerilerinin Geliştirilmesi / Akademik Bir Makale Nasıl Okunur? ,İntihal / Alıntı / APA'ya Giriş ,Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi / Akademik Makaleler Nasıl Yazılır ,Öğrenme Stilleri ,Dünya Vatandaşlığı / Kültürel Çeşitlilik ,Etkili Sunumlar Hazırlamak / İnternet ve Medya Okuryazarlığı ,Etkili İletişim,Kişisel Sağlık ve Bakım / Psikolojik Dayanıklılık ,Özgeçmiş Hazırlama,Genel Tekrar / Ders Değerlendirmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Profesyonel ve etik davranışı tanımlar | 10, 16, 9 | A, E |
Sunum ve iletişim becerisini geliştirir | 10, 16, 9 | A, E |
Yazılı ve sözlü akademik yazma becerisi geliştirir | 10, 16, 9 | A, E |
Kültürel çeşitliliğin ve dünya vatandaşlığının önemini kavrar. | 10, 16, 9 | A, E |
İyi çalışma alışkanlıklarını, zaman yönetimini edinir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş Haftası / Tanışma ve "Akademik Beceriler" Üzerine Tartışma | |
2 | Üniversite Yaşamına Uyum Sağlama / Bilim Felsefesi | |
3 | Üniversite Nedir? Üniversitelerin Tarihi Gelişimi | |
4 | Öğrenciler İçin Akademik Görgü ve Disiplin Kuralları / İnsan Hakları | |
5 | Bilgi Kaynaklarının Değerlendirilmesi / Eleştirel düşünme / Okuma Becerilerinin Geliştirilmesi / Akademik Bir Makale Nasıl Okunur? | Hotaman, D. (2020). Eleştirel Düşünme Becerisi Açısından Öğrenme Kuramları, Öğrenme Ortamları Ve Öğretmen Davranışlarının İncelenmesi Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Cilt: 13 Sayı: 72 Ağustos 2020. |
6 | İntihal / Alıntı / APA'ya Giriş | |
7 | Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi / Akademik Makaleler Nasıl Yazılır | |
8 | Öğrenme Stilleri | Aslam Orkun, M. & Bayırlı, A. (2019). Öğrenme Stilleri Modellerinin İncelenmesi . Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi , 3 (1) , 71-83 . DOI: 10.46762/mamulebd.567063 |
9 | Dünya Vatandaşlığı / Kültürel Çeşitlilik | |
10 | Etkili Sunumlar Hazırlamak / İnternet ve Medya Okuryazarlığı | İzleme : https://www.mserdark.com/etkili-sunus-yapma-denilen-mesele/ |
11 | Etkili İletişim | |
12 | Kişisel Sağlık ve Bakım / Psikolojik Dayanıklılık | |
13 | Özgeçmiş Hazırlama | |
14 | Genel Tekrar / Ders Değerlendirmesi |
Kaynak |
Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Charle, C.,Verger, J. (2005). Üniversitelerin Tarihi (Çev: İsmail Yerguz). Dost Kitabevi Yayınları, Ankara. Yüksel, Erkan (2018). Daha İyi Bir Akademik Sunum Nasıl Olmalı? Anadolu Üniversitesi. 1-11. https://www.medipol.edu.tr/universite/yonetmelik-ve-yonergeler https://sanalmuze.gov.tr/ |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | ||||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | X | |||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | X | |||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |