Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ POLİTİKALARI | OÖ4211065 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Mefharet Veziroğlu Çelik |
Dersin Amacı | Türkiye'de ve dünyada erken çocukluk eğitimi politikaları kapsamına giren konularda öğretmen adaylarının bilgilerinin geliştirilmesi ve bu alanda yapılan çalışmaların önemine yönelik farkındalık düzeylerinin arttırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Erken Çocukluk Politikalarının Tanımı ve Önemi ,Türkiye'de ve Dünyadaki Erken Çocukluk Politikaları ve Uygulamaları,Erken Müdahale Programları: Türkiye'den ve Dünyada Örnekler I,Erken Müdahale Programları: Türkiye'den ve Dünyadan Örnekler II,Erken Çocukluk Eğitimi Politikalarının Kısa ve Uzun Vadeli Etkileri,Erken Çocukluk Hizmetlerinin Önemi ve Kapsamı,Erken Çocukluk Eğitiminde Yönetim,Erken Çocukluk Eğitiminde Finansman,Erken Çocukluk Eğitimi Politikalarında Öğretmen Profili ve Çalışma Koşulları,Eğitim Fırsatlarının Güçlendirilmesi,Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları ve Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları,Erken Çocukluk Politikalarına Yönelik Karşılaştırmalar ve Eleştirel Bakış,Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları Bağlamında Mevcut Durum ve Analizler,Erken Çocukluk Eğitiminde Güncel Tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Türkiye ve Dünya'daki erken çocukluk politikalarını açıklar. | 10, 14, 9 | A, E |
Türkiye ve Dünyadaki erken çocukluk eğitimi politikalarını eleştirir. | 10, 9 | A, E |
Türkiye'deki erken çocukluk eğitimi politikalarını aktarır. | 10, 14, 9 | A |
Türkiye'de uygulanan erken çocukluk eğitim politikalarının dünyadaki yerini belirler. | 10, 9 | A |
Erken çocukluk dönemine ilişkin politika önerileri geliştirir. | 10, 16, 9 | A, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken Çocukluk Politikalarının Tanımı ve Önemi | |
2 | Türkiye'de ve Dünyadaki Erken Çocukluk Politikaları ve Uygulamaları | |
3 | Erken Müdahale Programları: Türkiye'den ve Dünyada Örnekler I | Önerilen kaynakların incelenmesi |
4 | Erken Müdahale Programları: Türkiye'den ve Dünyadan Örnekler II | |
5 | Erken Çocukluk Eğitimi Politikalarının Kısa ve Uzun Vadeli Etkileri | |
6 | Erken Çocukluk Hizmetlerinin Önemi ve Kapsamı | |
7 | Erken Çocukluk Eğitiminde Yönetim | |
8 | Erken Çocukluk Eğitiminde Finansman | Önerilen kaynakların incelenmesi |
9 | Erken Çocukluk Eğitimi Politikalarında Öğretmen Profili ve Çalışma Koşulları | |
10 | Eğitim Fırsatlarının Güçlendirilmesi | |
11 | Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları ve Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının incelenmesi |
12 | Erken Çocukluk Politikalarına Yönelik Karşılaştırmalar ve Eleştirel Bakış | |
13 | Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları Bağlamında Mevcut Durum ve Analizler | Güncel konulara yönelik görüş hazırlama |
14 | Erken Çocukluk Eğitiminde Güncel Tartışmalar | Güncel konulara yönelik görüş hazırlama |
Kaynak |
T.C. MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Erken Çocukluk Eğitimi Daire Başkanlığı internet sitesi. https://tegm.meb.gov.tr/www/erken-cocukluk-egitimi-daire-baskanligi/icerik/185 Bekman, S. ve Gürlesel, C. F. (2005). Doğru Başlangıç: Türkiye'de Okul Öncesi Eğitim. Yay›n No. TÜS‹AD-T/2005-05/396. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | ||||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | X | |||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 8 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 5 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 8 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ POLİTİKALARI | OÖ4211065 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 12:45-13:30 Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Mefharet Veziroğlu Çelik |
Dersin Amacı | Türkiye'de ve dünyada erken çocukluk eğitimi politikaları kapsamına giren konularda öğretmen adaylarının bilgilerinin geliştirilmesi ve bu alanda yapılan çalışmaların önemine yönelik farkındalık düzeylerinin arttırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Erken Çocukluk Politikalarının Tanımı ve Önemi ,Türkiye'de ve Dünyadaki Erken Çocukluk Politikaları ve Uygulamaları,Erken Müdahale Programları: Türkiye'den ve Dünyada Örnekler I,Erken Müdahale Programları: Türkiye'den ve Dünyadan Örnekler II,Erken Çocukluk Eğitimi Politikalarının Kısa ve Uzun Vadeli Etkileri,Erken Çocukluk Hizmetlerinin Önemi ve Kapsamı,Erken Çocukluk Eğitiminde Yönetim,Erken Çocukluk Eğitiminde Finansman,Erken Çocukluk Eğitimi Politikalarında Öğretmen Profili ve Çalışma Koşulları,Eğitim Fırsatlarının Güçlendirilmesi,Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları ve Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları,Erken Çocukluk Politikalarına Yönelik Karşılaştırmalar ve Eleştirel Bakış,Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları Bağlamında Mevcut Durum ve Analizler,Erken Çocukluk Eğitiminde Güncel Tartışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Türkiye ve Dünya'daki erken çocukluk politikalarını açıklar. | 10, 14, 9 | A, E |
Türkiye ve Dünyadaki erken çocukluk eğitimi politikalarını eleştirir. | 10, 9 | A, E |
Türkiye'deki erken çocukluk eğitimi politikalarını aktarır. | 10, 14, 9 | A |
Türkiye'de uygulanan erken çocukluk eğitim politikalarının dünyadaki yerini belirler. | 10, 9 | A |
Erken çocukluk dönemine ilişkin politika önerileri geliştirir. | 10, 16, 9 | A, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken Çocukluk Politikalarının Tanımı ve Önemi | |
2 | Türkiye'de ve Dünyadaki Erken Çocukluk Politikaları ve Uygulamaları | |
3 | Erken Müdahale Programları: Türkiye'den ve Dünyada Örnekler I | Önerilen kaynakların incelenmesi |
4 | Erken Müdahale Programları: Türkiye'den ve Dünyadan Örnekler II | |
5 | Erken Çocukluk Eğitimi Politikalarının Kısa ve Uzun Vadeli Etkileri | |
6 | Erken Çocukluk Hizmetlerinin Önemi ve Kapsamı | |
7 | Erken Çocukluk Eğitiminde Yönetim | |
8 | Erken Çocukluk Eğitiminde Finansman | Önerilen kaynakların incelenmesi |
9 | Erken Çocukluk Eğitimi Politikalarında Öğretmen Profili ve Çalışma Koşulları | |
10 | Eğitim Fırsatlarının Güçlendirilmesi | |
11 | Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları ve Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının incelenmesi |
12 | Erken Çocukluk Politikalarına Yönelik Karşılaştırmalar ve Eleştirel Bakış | |
13 | Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları Bağlamında Mevcut Durum ve Analizler | Güncel konulara yönelik görüş hazırlama |
14 | Erken Çocukluk Eğitiminde Güncel Tartışmalar | Güncel konulara yönelik görüş hazırlama |
Kaynak |
T.C. MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Erken Çocukluk Eğitimi Daire Başkanlığı internet sitesi. https://tegm.meb.gov.tr/www/erken-cocukluk-egitimi-daire-baskanligi/icerik/185 Bekman, S. ve Gürlesel, C. F. (2005). Doğru Başlangıç: Türkiye'de Okul Öncesi Eğitim. Yay›n No. TÜS‹AD-T/2005-05/396. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | ||||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | X | |||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |