Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI | OÖ2276050 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Zeynep ÇELİK |
Dersin Amacı | Geçmişten günümüze kullanılan okul öncesi eğitim programları hakkında bilgi sahibi olma, güncel okul öncesi eğitim programlarının neler olduğunu öğrenme ve bu programa uygun olarak aylık ve günlük plan yazımını öğrenme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri, Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci,Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri,3-6 yaş çocuklarının gelişim özellikleri ve kazanım-göstergeler,Okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması (etkinlik çeşitleri ve açıklamaları),Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - Sanat- Müzik- Oyun,Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - Matematik- Fen- Dil,Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - ortam özellikleri ve öğrenme merkezleri,Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - öğretim yöntemleri,Okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması- aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı,Okul Öncesi Eğitiminin değerlendirilmesi (çocuğun, programın ve öğretmenin kendini değerlendirmesi),Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER),Dünyada uygulanan farklı yaklaşımlar ve okul öncesi eğitim programlarının kısa tanıtımları,Etkinlik planı ve eğitim akışı yazım çalışmaları -Değerlendirme Yöntemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
0-36 aylık çocuklara yönelik programı tanır | 14, 9 | A, E, H |
36-72 aylık çocuklara yönelik programı tanır - | 14, 9 | A, E, H |
Ulusal okul öncesi eğitim programının güncelleme çalışmaları ile değişen ve gelişen özelliklerini tartışır. | 10 | A, E |
Güncel okul öncesi eğitim programına uygun etkinlik planlar. | 14, 9 | A, E, H |
Okul öncesi eğitim programının ilkelerini açıklar | 9 | A, E |
Etkinlik türlerini bilir. | 16, 9 | A |
Okul öncesi eğitim programı kapsamındaki planlarını uygular. | 9 | E, H |
Erken çocukluk eğitim programına yönelik etkinlik planlarını değerlendirir. | 6, 9 | A, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri | Ulusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır |
2 | Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci | Ulusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır |
3 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri | Ulusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır |
4 | 3-6 yaş çocuklarının gelişim özellikleri ve kazanım-göstergeler | Ulusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır |
5 | Okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması (etkinlik çeşitleri ve açıklamaları) | Ulusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır |
6 | Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - Sanat- Müzik- Oyun | Sözü edilen etkinlik çeşitlerinden yaratıcı bir uygulama yapılmalıdır. |
7 | Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - Matematik- Fen- Dil | Sözü edilen etkinlik çeşitlerinden yaratıcı bir uygulama yapılmalıdır. |
8 | Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - ortam özellikleri ve öğrenme merkezleri | Ulusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır |
9 | Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - öğretim yöntemleri | Alan incelemesi- Öğrenme merkezlerine yönelik örnek gözlemi yapılmalıdır. |
10 | Okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması- aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı | Alan incelemesi- Öğrenme merkezlerine yönelik uygulama yapılmalıdır. |
11 | Okul Öncesi Eğitiminin değerlendirilmesi (çocuğun, programın ve öğretmenin kendini değerlendirmesi) | Her etkinlik alanına ait uygulanan etkinliklere Etkinlik planı yazılmalıdır. |
12 | Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER) | Aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı yazılmalıdır. |
13 | Dünyada uygulanan farklı yaklaşımlar ve okul öncesi eğitim programlarının kısa tanıtımları | Ulusal okul öncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır. |
14 | Etkinlik planı ve eğitim akışı yazım çalışmaları -Değerlendirme Yöntemleri | Yapılan çalışmaların ön değerlendirmesi yapılmalıdır. |
Kaynak |
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı (2013) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 12 | 3 | 36 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 4 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 7 | 2 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 6 | 3 | 18 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 2 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 6 | 3 | 18 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI | OÖ2276050 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Tuğba DURAK DEMİRHAN |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Zeynep ÇELİK |
Dersin Amacı | Geçmişten günümüze kullanılan okul öncesi eğitim programları hakkında bilgi sahibi olma, güncel okul öncesi eğitim programlarının neler olduğunu öğrenme ve bu programa uygun olarak aylık ve günlük plan yazımını öğrenme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri, Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci,Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri,3-6 yaş çocuklarının gelişim özellikleri ve kazanım-göstergeler,Okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması (etkinlik çeşitleri ve açıklamaları),Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - Sanat- Müzik- Oyun,Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - Matematik- Fen- Dil,Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - ortam özellikleri ve öğrenme merkezleri,Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - öğretim yöntemleri,Okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması- aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı,Okul Öncesi Eğitiminin değerlendirilmesi (çocuğun, programın ve öğretmenin kendini değerlendirmesi),Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER),Dünyada uygulanan farklı yaklaşımlar ve okul öncesi eğitim programlarının kısa tanıtımları,Etkinlik planı ve eğitim akışı yazım çalışmaları -Değerlendirme Yöntemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
0-36 aylık çocuklara yönelik programı tanır | 14, 9 | A, E, H |
36-72 aylık çocuklara yönelik programı tanır - | 14, 9 | A, E, H |
Ulusal okul öncesi eğitim programının güncelleme çalışmaları ile değişen ve gelişen özelliklerini tartışır. | 10 | A, E |
Güncel okul öncesi eğitim programına uygun etkinlik planlar. | 14, 9 | A, E, H |
Okul öncesi eğitim programının ilkelerini açıklar | 9 | A, E |
Etkinlik türlerini bilir. | 16, 9 | A |
Okul öncesi eğitim programı kapsamındaki planlarını uygular. | 9 | E, H |
Erken çocukluk eğitim programına yönelik etkinlik planlarını değerlendirir. | 6, 9 | A, E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri | Ulusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır |
2 | Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci | Ulusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır |
3 | Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri | Ulusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır |
4 | 3-6 yaş çocuklarının gelişim özellikleri ve kazanım-göstergeler | Ulusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır |
5 | Okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması (etkinlik çeşitleri ve açıklamaları) | Ulusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır |
6 | Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - Sanat- Müzik- Oyun | Sözü edilen etkinlik çeşitlerinden yaratıcı bir uygulama yapılmalıdır. |
7 | Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - Matematik- Fen- Dil | Sözü edilen etkinlik çeşitlerinden yaratıcı bir uygulama yapılmalıdır. |
8 | Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - ortam özellikleri ve öğrenme merkezleri | Ulusal okulöncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır |
9 | Okul Öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması - öğretim yöntemleri | Alan incelemesi- Öğrenme merkezlerine yönelik örnek gözlemi yapılmalıdır. |
10 | Okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması- aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı | Alan incelemesi- Öğrenme merkezlerine yönelik uygulama yapılmalıdır. |
11 | Okul Öncesi Eğitiminin değerlendirilmesi (çocuğun, programın ve öğretmenin kendini değerlendirmesi) | Her etkinlik alanına ait uygulanan etkinliklere Etkinlik planı yazılmalıdır. |
12 | Okul Öncesi Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER) | Aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı yazılmalıdır. |
13 | Dünyada uygulanan farklı yaklaşımlar ve okul öncesi eğitim programlarının kısa tanıtımları | Ulusal okul öncesi eğitim programından ilgili bölüm okunmalıdır. |
14 | Etkinlik planı ve eğitim akışı yazım çalışmaları -Değerlendirme Yöntemleri | Yapılan çalışmaların ön değerlendirmesi yapılmalıdır. |
Kaynak |
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı (2013) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |