Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞİM VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | OÖ1114933 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı | ( A ) Pazartesi 12:00-12:45 ( A ) Pazartesi 12:45-13:30 ( A ) Çarşamba 09:00-09:45 ( A ) Çarşamba 10:00-10:45 ( B ) Pazartesi 12:00-12:45 ( B ) Pazartesi 12:45-13:30 ( B ) Çarşamba 11:00-11:45 ( B ) Çarşamba 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak gerçek dünyada karşılaşılan problemlerin çözülmesi, temel bilgisayar yazılımlarını kullanarak bilgiye ulaşma, bilgi üretme ve bilgileri analiz etme noktalarında öğretmen adaylarına ihtiyaç duydukları bilgi ve beceriyi kazandırmayı; bu teknolojilerin öğrenme-öğretme sürecinde kullanımı ve entegrasyonu, ve yazılım uygulamaları yardımıyla ders planları ve öğretim materyalleri ve araçlarının geliştirilmesi, sunuluşu ve değerlendirilmesi süreçleriyle ilgili öğretmen adaylarına ihtiyaç duydukları bilgi ve beceriyi kazandırmayı hedeflemektedir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BİT) eğitime entegrasyon süreci, eğitimde teknoloji liderliği, teknoloji destekli öğrenme–öğretme yaklaşım ve stratejileri, dijital teknolojiler yardımıyla öğretim materyalleri ve araçlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi, dijital teknolojilerin öğretmenlerin mesleki gelişiminde kullanılması, ve sanal kişisel ve mesleki öğrenme ağları ile ilgili öğretmen adaylarının ihtiyaç duydukları bilgi ve becerileri kazandırmak dersin amaçları arasındadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amacı, içeriği, ölçme–değerlendirme süreci, Google Classroom, Turnitin ders ile ilgili temel kaynakların tanıtımı ,• Bilgisayarın Temelleri • İnsan-Bilgisayar Etkileşimi • Dosya ve Klasör Yönetimi,• Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BİT) Kullanımı ve Öğretmen Yeterlilikleri • Medya Yöntem Tartışmaları • Teknoloji Entegrasyon Modelleri • Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Modeli ,• Temel Ağ Bilgisi ve Dijital Bilgi Kaynakları • Bilgisayar Etiği ve Akademik Dürüstlük,• Teknoloji Liderliği • Teknoloji Liderliği Standartları ve Türkiye'de Teknoloji Liderliği • Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri,Microsoft Word,• İçerik Geliştirme Araçları: Sunu Araçları, Görsel Tasarım Araçları, Video Tasarım Araçları • Öğrenme Yönetim Sistemleri • Okul Yönetim Sistemleri • Kitlesel Çevrimiçi Açık Dersler Platformları,• Veri Analizi – Microsoft Excel,• Konferans Araçları • İşbirlikçi Öğrenme Ortamları • Ölçme ve Değerlendirme Araçları • Mobil Öğrenme • Online Öğrenme Araçları,• Etkili Sunum Teknikleri – Microsoft Powerpoint • Sunu Materyali Tasarım İlkeleri,• Eğitimde Oyunlaştırma • Tersyüz Öğrenme • Mobil Öğrenme • Arttırılmış/Sanal Gerçeklik • Eğitimde Sosyal Medya Kullanımı,• Teknoloji Bağımlılığı • Dijital Teknolojilerin Olumsuz Etkileri • Siber Zorbalık,• Bilgi Okur-Yazarlığı • Dijital Ebeveynlik • Dijital Mahremiyet,• İnternette Güvenlik • İnternette Hak ve Sorumluluklar • Yaşam Boyu Öğrenme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilişim teknolojisi ve öğretim teknolojileri kavramlarını tanımlar. | 6, 9 | |
Bilişim ve öğretim teknolojilerinin öğretim tasarımı sürecine entegrasyonu sürecine ilişkin boyutları açıklar. | 10, 16, 9 | |
Öğretim teknolojisindeki yeni eğilimler ve yaklaşımları branşına uygun şekilde adapte eder. | 11, 6 | |
Tasarım ilkelerine uygun materyaller geliştirir. | 11, 6 | H |
Materyal tasarımında ve geliştirilmesinde kullanılan dijital öğretim araçlarını tanır. | 16, 9 | C, F |
Dijital ortamlarda güvenli ve etik kullanımı öğrenir ve uygular. | 10, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, içeriği, ölçme–değerlendirme süreci, Google Classroom, Turnitin ders ile ilgili temel kaynakların tanıtımı | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
2 | • Bilgisayarın Temelleri • İnsan-Bilgisayar Etkileşimi • Dosya ve Klasör Yönetimi | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
3 | • Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BİT) Kullanımı ve Öğretmen Yeterlilikleri • Medya Yöntem Tartışmaları • Teknoloji Entegrasyon Modelleri • Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Modeli | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
4 | • Temel Ağ Bilgisi ve Dijital Bilgi Kaynakları • Bilgisayar Etiği ve Akademik Dürüstlük | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
5 | • Teknoloji Liderliği • Teknoloji Liderliği Standartları ve Türkiye'de Teknoloji Liderliği • Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
6 | Microsoft Word | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
7 | • İçerik Geliştirme Araçları: Sunu Araçları, Görsel Tasarım Araçları, Video Tasarım Araçları • Öğrenme Yönetim Sistemleri • Okul Yönetim Sistemleri • Kitlesel Çevrimiçi Açık Dersler Platformları | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
8 | • Veri Analizi – Microsoft Excel | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
9 | • Konferans Araçları • İşbirlikçi Öğrenme Ortamları • Ölçme ve Değerlendirme Araçları • Mobil Öğrenme • Online Öğrenme Araçları | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
10 | • Etkili Sunum Teknikleri – Microsoft Powerpoint • Sunu Materyali Tasarım İlkeleri | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
11 | • Eğitimde Oyunlaştırma • Tersyüz Öğrenme • Mobil Öğrenme • Arttırılmış/Sanal Gerçeklik • Eğitimde Sosyal Medya Kullanımı | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
12 | • Teknoloji Bağımlılığı • Dijital Teknolojilerin Olumsuz Etkileri • Siber Zorbalık | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
13 | • Bilgi Okur-Yazarlığı • Dijital Ebeveynlik • Dijital Mahremiyet | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
14 | • İnternette Güvenlik • İnternette Hak ve Sorumluluklar • Yaşam Boyu Öğrenme | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Evans, D. Bilgisayar Bilimine Giriş: Dil, Mantık ve Makinalarla Keşifler. Shneiderman, B., & Plaisant, C. Kullanıcı Arayüzü Tasarımı: Etkili İnsan-Bilgisayar Etkileşimi Stratejileri. Hamilton, B. Sınıfta Teknoloji Entegrasyonu: Her Öğrencinin İhtiyacını Karşılamak İçin Araçlar. Januszewski, A., & Molenda, M. (Eds.). Eğitim Teknolojisi: Yorumlarla Tanım. Gaskin, S., et al. Microsoft Office 365 & Office 2019 Giriş. Guerrero, H. Excel Veri Analizi: Modelleme ve Simülasyon. Kapp, K. M. Öğrenme ve Öğretimde Oyunlaştırma: Eğitim ve Eğitim için Oyun Tabanlı Yöntemler ve Stratejiler. Gregory, S., Lee, M. J. W., ve diğerleri (Eds.). Sanal Dünyalarda Öğrenme: Araştırmalar ve Uygulamalar. Singer, P. W., & Friedman, A. Siber Güvenlik ve Siber Savaş: Herkesin Bilmesi Gerekenler. Mitnick, K. Görünmezlik Sanatı: Dünyanın En Ünlü Hacker'ı Büyük Kardeş ve Büyük Veri Çağında Güvende Kalmanızı Öğretiyor. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | ||||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | ||||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 5 | 5 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 10 | 70 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 5 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(173/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞİM VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | OÖ1114933 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı | ( A ) Pazartesi 12:00-12:45 ( A ) Pazartesi 12:45-13:30 ( A ) Çarşamba 09:00-09:45 ( A ) Çarşamba 10:00-10:45 ( B ) Pazartesi 12:00-12:45 ( B ) Pazartesi 12:45-13:30 ( B ) Çarşamba 11:00-11:45 ( B ) Çarşamba 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders güncel bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak gerçek dünyada karşılaşılan problemlerin çözülmesi, temel bilgisayar yazılımlarını kullanarak bilgiye ulaşma, bilgi üretme ve bilgileri analiz etme noktalarında öğretmen adaylarına ihtiyaç duydukları bilgi ve beceriyi kazandırmayı; bu teknolojilerin öğrenme-öğretme sürecinde kullanımı ve entegrasyonu, ve yazılım uygulamaları yardımıyla ders planları ve öğretim materyalleri ve araçlarının geliştirilmesi, sunuluşu ve değerlendirilmesi süreçleriyle ilgili öğretmen adaylarına ihtiyaç duydukları bilgi ve beceriyi kazandırmayı hedeflemektedir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin (BİT) eğitime entegrasyon süreci, eğitimde teknoloji liderliği, teknoloji destekli öğrenme–öğretme yaklaşım ve stratejileri, dijital teknolojiler yardımıyla öğretim materyalleri ve araçlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi, dijital teknolojilerin öğretmenlerin mesleki gelişiminde kullanılması, ve sanal kişisel ve mesleki öğrenme ağları ile ilgili öğretmen adaylarının ihtiyaç duydukları bilgi ve becerileri kazandırmak dersin amaçları arasındadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amacı, içeriği, ölçme–değerlendirme süreci, Google Classroom, Turnitin ders ile ilgili temel kaynakların tanıtımı ,• Bilgisayarın Temelleri • İnsan-Bilgisayar Etkileşimi • Dosya ve Klasör Yönetimi,• Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BİT) Kullanımı ve Öğretmen Yeterlilikleri • Medya Yöntem Tartışmaları • Teknoloji Entegrasyon Modelleri • Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Modeli ,• Temel Ağ Bilgisi ve Dijital Bilgi Kaynakları • Bilgisayar Etiği ve Akademik Dürüstlük,• Teknoloji Liderliği • Teknoloji Liderliği Standartları ve Türkiye'de Teknoloji Liderliği • Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri,Microsoft Word,• İçerik Geliştirme Araçları: Sunu Araçları, Görsel Tasarım Araçları, Video Tasarım Araçları • Öğrenme Yönetim Sistemleri • Okul Yönetim Sistemleri • Kitlesel Çevrimiçi Açık Dersler Platformları,• Veri Analizi – Microsoft Excel,• Konferans Araçları • İşbirlikçi Öğrenme Ortamları • Ölçme ve Değerlendirme Araçları • Mobil Öğrenme • Online Öğrenme Araçları,• Etkili Sunum Teknikleri – Microsoft Powerpoint • Sunu Materyali Tasarım İlkeleri,• Eğitimde Oyunlaştırma • Tersyüz Öğrenme • Mobil Öğrenme • Arttırılmış/Sanal Gerçeklik • Eğitimde Sosyal Medya Kullanımı,• Teknoloji Bağımlılığı • Dijital Teknolojilerin Olumsuz Etkileri • Siber Zorbalık,• Bilgi Okur-Yazarlığı • Dijital Ebeveynlik • Dijital Mahremiyet,• İnternette Güvenlik • İnternette Hak ve Sorumluluklar • Yaşam Boyu Öğrenme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilişim teknolojisi ve öğretim teknolojileri kavramlarını tanımlar. | 6, 9 | |
Bilişim ve öğretim teknolojilerinin öğretim tasarımı sürecine entegrasyonu sürecine ilişkin boyutları açıklar. | 10, 16, 9 | |
Öğretim teknolojisindeki yeni eğilimler ve yaklaşımları branşına uygun şekilde adapte eder. | 11, 6 | |
Tasarım ilkelerine uygun materyaller geliştirir. | 11, 6 | H |
Materyal tasarımında ve geliştirilmesinde kullanılan dijital öğretim araçlarını tanır. | 16, 9 | C, F |
Dijital ortamlarda güvenli ve etik kullanımı öğrenir ve uygular. | 10, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, içeriği, ölçme–değerlendirme süreci, Google Classroom, Turnitin ders ile ilgili temel kaynakların tanıtımı | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
2 | • Bilgisayarın Temelleri • İnsan-Bilgisayar Etkileşimi • Dosya ve Klasör Yönetimi | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
3 | • Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BİT) Kullanımı ve Öğretmen Yeterlilikleri • Medya Yöntem Tartışmaları • Teknoloji Entegrasyon Modelleri • Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Modeli | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
4 | • Temel Ağ Bilgisi ve Dijital Bilgi Kaynakları • Bilgisayar Etiği ve Akademik Dürüstlük | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
5 | • Teknoloji Liderliği • Teknoloji Liderliği Standartları ve Türkiye'de Teknoloji Liderliği • Öğretim Materyalleri Tasarım İlkeleri | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
6 | Microsoft Word | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
7 | • İçerik Geliştirme Araçları: Sunu Araçları, Görsel Tasarım Araçları, Video Tasarım Araçları • Öğrenme Yönetim Sistemleri • Okul Yönetim Sistemleri • Kitlesel Çevrimiçi Açık Dersler Platformları | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
8 | • Veri Analizi – Microsoft Excel | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
9 | • Konferans Araçları • İşbirlikçi Öğrenme Ortamları • Ölçme ve Değerlendirme Araçları • Mobil Öğrenme • Online Öğrenme Araçları | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
10 | • Etkili Sunum Teknikleri – Microsoft Powerpoint • Sunu Materyali Tasarım İlkeleri | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
11 | • Eğitimde Oyunlaştırma • Tersyüz Öğrenme • Mobil Öğrenme • Arttırılmış/Sanal Gerçeklik • Eğitimde Sosyal Medya Kullanımı | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
12 | • Teknoloji Bağımlılığı • Dijital Teknolojilerin Olumsuz Etkileri • Siber Zorbalık | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
13 | • Bilgi Okur-Yazarlığı • Dijital Ebeveynlik • Dijital Mahremiyet | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
14 | • İnternette Güvenlik • İnternette Hak ve Sorumluluklar • Yaşam Boyu Öğrenme | Belirtilen kaynakta ilgili bölümün okunması |
Kaynak |
Evans, D. Bilgisayar Bilimine Giriş: Dil, Mantık ve Makinalarla Keşifler. Shneiderman, B., & Plaisant, C. Kullanıcı Arayüzü Tasarımı: Etkili İnsan-Bilgisayar Etkileşimi Stratejileri. Hamilton, B. Sınıfta Teknoloji Entegrasyonu: Her Öğrencinin İhtiyacını Karşılamak İçin Araçlar. Januszewski, A., & Molenda, M. (Eds.). Eğitim Teknolojisi: Yorumlarla Tanım. Gaskin, S., et al. Microsoft Office 365 & Office 2019 Giriş. Guerrero, H. Excel Veri Analizi: Modelleme ve Simülasyon. Kapp, K. M. Öğrenme ve Öğretimde Oyunlaştırma: Eğitim ve Eğitim için Oyun Tabanlı Yöntemler ve Stratejiler. Gregory, S., Lee, M. J. W., ve diğerleri (Eds.). Sanal Dünyalarda Öğrenme: Araştırmalar ve Uygulamalar. Singer, P. W., & Friedman, A. Siber Güvenlik ve Siber Savaş: Herkesin Bilmesi Gerekenler. Mitnick, K. Görünmezlik Sanatı: Dünyanın En Ünlü Hacker'ı Büyük Kardeş ve Büyük Veri Çağında Güvende Kalmanızı Öğretiyor. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | ||||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | ||||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |