Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMAOÖ4211063Bahar Dönemi2+023
Ders Programı

Salı 20:30-21:15

Salı 21:30-22:15

Perşembe 13:30-14:15

Perşembe 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzel gereksinimli ve özel eğitim gereksinimli öğrencilerin özelliklerini, ihtiyaçlarını anlamayı, kaynaştırma süreçlerini yönetmeyi ve etkili müdahalaler planlamayı, özel gereksinimli öğrencilerin eğitiminde farklılaştırma prensiplerini ve bu öğrencilere yönelik psikolojik destek yaklaşımlar hakkında bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bireysel farklılıklar, özel gereksinimli çocukların özellikleri ve sınıflandırılması
,Özel eğitimin tarihçesi ve ülkemizdeki yasal mevzuat,Özel Eğitimde Tanılama ve Değerlendirme,Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı,Kaynaştırma, Bütünleştirme ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri,Okul ve Aile İletişimi,Okul Rehberlik Servisine Düşen Görevler, Özel Gereksinimli Çocuğa Psikolojik Danışma Hizmeti,Zihinsel yetersizliği olan çocukların özellikleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı,Otizms spektrum bozukluğu olan çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı,İşitme yetersizliği olan çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı,Görme yetersizliği olan çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı,Özel yetenekli çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı,Fiziksel/süreğen yetersizliği olan çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı,Özgül öğrenme güçlüğü ve DEHB olan çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel eğitim gereksinimli öğrencilerin tanılanmalarında ve yerleştirilmelerinde üzerine düşen görevleri özetler.10, 9C
Özel gereksinimli öğrencilerinin ve danışanlarının bireysel ihtiyaçlarını analiz eder. 10, 13, 16, 9C
Özel eğitim gereksinimi olan bireylere yönelik kapsayıcı uygulamalarda aktif şekilde yer alır.10, 13, 15, 16, 9C
Özel gereksinimli öğrenciler için kapsayıcı danışmanlık programı tasarlar.10, 13, 16, 9C
Kaynaştırma uygulamalarının etkinliğini değerlendirir.10, 13, 15, 16, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bireysel farklılıklar, özel gereksinimli çocukların özellikleri ve sınıflandırılması
2Özel eğitimin tarihçesi ve ülkemizdeki yasal mevzuat
3Özel Eğitimde Tanılama ve Değerlendirme
4Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı
5Kaynaştırma, Bütünleştirme ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
6Okul ve Aile İletişimi
7Okul Rehberlik Servisine Düşen Görevler, Özel Gereksinimli Çocuğa Psikolojik Danışma Hizmeti
8Zihinsel yetersizliği olan çocukların özellikleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı
9Otizms spektrum bozukluğu olan çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı
10İşitme yetersizliği olan çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı
11Görme yetersizliği olan çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı
12Özel yetenekli çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı
13Fiziksel/süreğen yetersizliği olan çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı
14Özgül öğrenme güçlüğü ve DEHB olan çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı
Kaynak
Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. G. Akçamete (Ed.), 2010. Kök Batu, E. S.; Subaşı-Yurtçu, A. B. (2017). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Özel Eğitim ve Kaynaştırma Uygulamaları. Vize Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler21020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)83
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(83/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMAOÖ4211063Bahar Dönemi2+023
Ders Programı

Salı 20:30-21:15

Salı 21:30-22:15

Perşembe 13:30-14:15

Perşembe 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzel gereksinimli ve özel eğitim gereksinimli öğrencilerin özelliklerini, ihtiyaçlarını anlamayı, kaynaştırma süreçlerini yönetmeyi ve etkili müdahalaler planlamayı, özel gereksinimli öğrencilerin eğitiminde farklılaştırma prensiplerini ve bu öğrencilere yönelik psikolojik destek yaklaşımlar hakkında bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bireysel farklılıklar, özel gereksinimli çocukların özellikleri ve sınıflandırılması
,Özel eğitimin tarihçesi ve ülkemizdeki yasal mevzuat,Özel Eğitimde Tanılama ve Değerlendirme,Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı,Kaynaştırma, Bütünleştirme ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri,Okul ve Aile İletişimi,Okul Rehberlik Servisine Düşen Görevler, Özel Gereksinimli Çocuğa Psikolojik Danışma Hizmeti,Zihinsel yetersizliği olan çocukların özellikleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı,Otizms spektrum bozukluğu olan çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı,İşitme yetersizliği olan çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı,Görme yetersizliği olan çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı,Özel yetenekli çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı,Fiziksel/süreğen yetersizliği olan çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı,Özgül öğrenme güçlüğü ve DEHB olan çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel eğitim gereksinimli öğrencilerin tanılanmalarında ve yerleştirilmelerinde üzerine düşen görevleri özetler.10, 9C
Özel gereksinimli öğrencilerinin ve danışanlarının bireysel ihtiyaçlarını analiz eder. 10, 13, 16, 9C
Özel eğitim gereksinimi olan bireylere yönelik kapsayıcı uygulamalarda aktif şekilde yer alır.10, 13, 15, 16, 9C
Özel gereksinimli öğrenciler için kapsayıcı danışmanlık programı tasarlar.10, 13, 16, 9C
Kaynaştırma uygulamalarının etkinliğini değerlendirir.10, 13, 15, 16, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bireysel farklılıklar, özel gereksinimli çocukların özellikleri ve sınıflandırılması
2Özel eğitimin tarihçesi ve ülkemizdeki yasal mevzuat
3Özel Eğitimde Tanılama ve Değerlendirme
4Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı
5Kaynaştırma, Bütünleştirme ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
6Okul ve Aile İletişimi
7Okul Rehberlik Servisine Düşen Görevler, Özel Gereksinimli Çocuğa Psikolojik Danışma Hizmeti
8Zihinsel yetersizliği olan çocukların özellikleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı
9Otizms spektrum bozukluğu olan çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı
10İşitme yetersizliği olan çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı
11Görme yetersizliği olan çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı
12Özel yetenekli çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı
13Fiziksel/süreğen yetersizliği olan çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı
14Özgül öğrenme güçlüğü ve DEHB olan çocukların özellkleri, eğitimleri ve psikolojik danışmanlığı
Kaynak
Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. G. Akçamete (Ed.), 2010. Kök Batu, E. S.; Subaşı-Yurtçu, A. B. (2017). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Özel Eğitim ve Kaynaştırma Uygulamaları. Vize Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15