Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SINIF YÖNETİMİ | OÖ3251040 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adayının sınıf yönetimi konusunda öğrendikleriyle sınıf yönetimi becerilerini düzenleyebilmesi ve olumlu sınıf iklimi yaratabilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar,Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri , Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi ,Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi giriş,Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ,Öğretim lideri olarak öğretmen tanımlama,Öğretim lideri olarak öğretmen,Öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi ,Olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yolları,Sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörler,Olumlu sınıf ortamı örnekleri,Ceza ve disiplin,Örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallar,Sınıf yönetiminde iyi örnekler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Sınıf yönetiminin temel boyutlarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Sınıfta etkili iletişim biçimlerine örnekler verir. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Sınıftaki öğrencilerin motivasyonlarını artırmaya yönelik etkinliklere örnekler verir. | 10, 13, 16, 9 | A |
Sınıfta etkili zaman yönetimine ilişkin örnekler verir. | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Sınıfın fiziksel ortamının özelliklerini sayar. | 10, 12, 16, 19, 9 | A |
Öğrenci davranışlarını yönetmenin ilkelerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Öğrenci davranışları yönetmeye yönelik örnekleri inceler. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Sınıfta lider öğretmenin rollerini tartışır. | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Öğretmen veli ve öğrenci görüşlerini planlar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Olumlu sınıf ikliminin özelliklerini sayar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Sınıf yönetimini etkileyen faktörlere örnekler verir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Sınıf yönetimi modellerini tartışır. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Sınıf yönetimi modellerine değer biçer. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar | İlgili konuda önerilen makalelerin okunması |
2 | Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri | Sınıf disiplini ve yönetimi modellerinin araştırılması |
3 | Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi | Öğrenci davranışlarına yönelik sınıf gözlemi |
4 | Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi giriş | Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ile ilgili makalelerin okunması |
5 | Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi | Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ile ilgili makalelerin okunması |
6 | Öğretim lideri olarak öğretmen tanımlama | Öğretmenin rollerinin tartışılması |
7 | Öğretim lideri olarak öğretmen | Öğretim lideri olarak öğretmen konusunda okumalar |
8 | Öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi | Okul- öğretmen- veli ilişkileri üzerine okumalar |
9 | Olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yolları | Olumlu sınıf ve öğrenme iklimi üzerine okumalar |
10 | Sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörler | Ders hakkında beklentilerin konuşulması |
11 | Olumlu sınıf ortamı örnekleri | Sınıf ortamı kapsamında sınıf gözlemi raporu |
12 | Ceza ve disiplin | Eğitimde ceza ve disiplin üzerine fikir yazısı |
13 | Örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallar | Sınıf kurallarının oluşturulması üzerine okumalar |
14 | Sınıf yönetiminde iyi örnekler | Sınıf yönetimine dair örneklerin araştırılması |
Kaynak |
Kayıkçı, K. Yücel, C. Gürgan, U. (2012). Sınıf Yönetimi. Anı Yayıncılık |
Argon T. ve Sezgin Nartgün, Ş. (2021). Sınıf Yönetimi. Pegem. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 1 | 7 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 2 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 5 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 5 | 2 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SINIF YÖNETİMİ | OÖ3251040 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adayının sınıf yönetimi konusunda öğrendikleriyle sınıf yönetimi becerilerini düzenleyebilmesi ve olumlu sınıf iklimi yaratabilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar,Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri , Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi ,Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi giriş,Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ,Öğretim lideri olarak öğretmen tanımlama,Öğretim lideri olarak öğretmen,Öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi ,Olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yolları,Sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörler,Olumlu sınıf ortamı örnekleri,Ceza ve disiplin,Örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallar,Sınıf yönetiminde iyi örnekler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Sınıf yönetiminin temel boyutlarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Sınıfta etkili iletişim biçimlerine örnekler verir. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Sınıftaki öğrencilerin motivasyonlarını artırmaya yönelik etkinliklere örnekler verir. | 10, 13, 16, 9 | A |
Sınıfta etkili zaman yönetimine ilişkin örnekler verir. | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Sınıfın fiziksel ortamının özelliklerini sayar. | 10, 12, 16, 19, 9 | A |
Öğrenci davranışlarını yönetmenin ilkelerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Öğrenci davranışları yönetmeye yönelik örnekleri inceler. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Sınıfta lider öğretmenin rollerini tartışır. | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Öğretmen veli ve öğrenci görüşlerini planlar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Olumlu sınıf ikliminin özelliklerini sayar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Sınıf yönetimini etkileyen faktörlere örnekler verir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Sınıf yönetimi modellerini tartışır. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Sınıf yönetimi modellerine değer biçer. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar | İlgili konuda önerilen makalelerin okunması |
2 | Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri | Sınıf disiplini ve yönetimi modellerinin araştırılması |
3 | Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi | Öğrenci davranışlarına yönelik sınıf gözlemi |
4 | Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi giriş | Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ile ilgili makalelerin okunması |
5 | Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi | Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ile ilgili makalelerin okunması |
6 | Öğretim lideri olarak öğretmen tanımlama | Öğretmenin rollerinin tartışılması |
7 | Öğretim lideri olarak öğretmen | Öğretim lideri olarak öğretmen konusunda okumalar |
8 | Öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi | Okul- öğretmen- veli ilişkileri üzerine okumalar |
9 | Olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yolları | Olumlu sınıf ve öğrenme iklimi üzerine okumalar |
10 | Sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörler | Ders hakkında beklentilerin konuşulması |
11 | Olumlu sınıf ortamı örnekleri | Sınıf ortamı kapsamında sınıf gözlemi raporu |
12 | Ceza ve disiplin | Eğitimde ceza ve disiplin üzerine fikir yazısı |
13 | Örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallar | Sınıf kurallarının oluşturulması üzerine okumalar |
14 | Sınıf yönetiminde iyi örnekler | Sınıf yönetimine dair örneklerin araştırılması |
Kaynak |
Kayıkçı, K. Yücel, C. Gürgan, U. (2012). Sınıf Yönetimi. Anı Yayıncılık |
Argon T. ve Sezgin Nartgün, Ş. (2021). Sınıf Yönetimi. Pegem. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |