Bu dersin amacı öğrencilerin akademik anlamda ihtiyaçları olan sözlü ve yazılı becerileri İngilizce CEFR A2 düzeyinde sergilemelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",,",Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı),,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön
edatlarının kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için
sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş
zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir.
10, 11, 16, 6, 9
A
1.1 çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar.
10, 16, 6, 9
A
2. günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir.
10, 16, 6, 9
A
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.
10, 16, 6, 9
A
3. temel seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir.
10, 16, 6, 9
A
3.1 temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar.
10, 16, 6, 9
A
4. günlük diyalogları yorumlayabilecektir.
10, 16, 6, 9
A
4.1 hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır.
10, 16, 6, 9
A
5. kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlayabilecektir
10, 16, 6, 9
A
5.1 yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",
2
",Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı),
3
People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),
4
Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön
edatlarının kullanımı)
5
Food (miktar belirtebilmek için
sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
6
The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş
zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir
Kaynak
English File Elementary Student`s Book with Online Practice Oxford University Press ISBN 9780194031592, 2020
www.eltpublications.com
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
88
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
AKADEMİK İNGİLİZCE I
OÖ1114948
Güz Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Perşembe 09:00-09:45
Perşembe 10:00-10:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Genel Kültür
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Nurcan KURNAZ
Dersin Yardımcıları
Öğr. Gör. Fulya Kahveci
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin akademik anlamda ihtiyaçları olan sözlü ve yazılı becerileri İngilizce CEFR A2 düzeyinde sergilemelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",,",Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı),,People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),,Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön
edatlarının kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için
sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş
zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir.
10, 11, 16, 6, 9
A
1.1 çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar.
10, 16, 6, 9
A
2. günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir.
10, 16, 6, 9
A
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.
10, 16, 6, 9
A
3. temel seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir.
10, 16, 6, 9
A
3.1 temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar.
10, 16, 6, 9
A
4. günlük diyalogları yorumlayabilecektir.
10, 16, 6, 9
A
4.1 hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır.
10, 16, 6, 9
A
5. kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlayabilecektir
10, 16, 6, 9
A
5.1 yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar.
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",
2
",Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı),
3
People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),
4
Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön
edatlarının kullanımı)
5
Food (miktar belirtebilmek için
sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı)
6
The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş
zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir
Kaynak
English File Elementary Student`s Book with Online Practice Oxford University Press ISBN 9780194031592, 2020
www.eltpublications.com
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.