Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUKTA RİTM, DANS VE ORFF EĞİTİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, Orff-Schulwerk yaklaşımı temele alınarak, müziğe ilişkin temel kavramlardan ritim, ses ve temponun deneyimlenerek anlaşılması, bu kavramların gelişim alanları ile ilişkisinin kurulması, yaratıcı hareket ve dansın, şarkı söylemenin, basit müzik aletlerini kullanmanın ve bu öğeler aracılığıyla özgün ifade yollarının ve ürünlerin ortaya konması deneyimlenerek, bu deneyimler üzerinden de erken çocukluk döneminde yaşa ve gelişime uygun eğitim ortamı düzenleme ve müzik etkinlikleri planlama konularında yetkinlik amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimine Giriş,Orff-Schulwerk Yaklaşımı: Tarihçesi, Bileşenleri, Temel İlke ve Özellikleri,Müziğe ilişkin temel kavramlardan ritim, ses ve tempo ve bu kavramların gelişim alanlarıyla ilişkisi,Ritim, Ses ve Tempo Çalışmaları ,Şarkı Söyleme
,Yaratıcı Hareket ve Dans,Müzik Etkinliklerinde Basit Müzik Aletlerinin Kullanımı
,Orff Yaklaşımı ile Kendi Müziğini ve Dansını Oluşturma,Müzik etkinliklerine uygun eğitim ortamı düzenleme
,Müzik Etkinliklerinde “Planlama-Uygulama-Değerlendirme” Süreçleri ve Öğretmenin Rolü,Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Planlama Çalışmaları
,Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Uygulama ve Değerlendirme Çalışmaları 1
,Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Uygulama ve Değerlendirme Çalışmaları 2,Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimini Dersini Müzikal ve Müzik Ötesi Kazanımlar Üzerinden Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Orff-Schulwerk yaklaşımının temel özelliklerini, bileşenlerini ve öğretim prensiplerini açıklar.10, 16, 9A
Ritim, ses ve tempo kavramlarını tanımlayarak, gelişimsel alanlarla ilişkisini açıklar. 11, 14, 16, 6, 9A
Yaratıcı hareket ve dans, şarkı söyleme ve basit müzik aletleri aracılığıyla özgün ifade yolları ve ürünler (koreografi, şarkı sözü, beste, vb.) tasarlar.14, 5, 6E, H
Okul öncesi eğitim programına uygun müzik ve hareket etkinlikleri planlar. 14, 18, 6, 9A, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimine Giriş
2Orff-Schulwerk Yaklaşımı: Tarihçesi, Bileşenleri, Temel İlke ve ÖzellikleriKonuyla ilgili okumalar yapılır
3Müziğe ilişkin temel kavramlardan ritim, ses ve tempo ve bu kavramların gelişim alanlarıyla ilişkisiKonuyla ilgili okumalar yapılır
4Ritim, Ses ve Tempo Çalışmaları Konuyla ilgili egzersizler yapılır
5Şarkı Söyleme
Konuyla ilgili müzik dinleme çalışmaları yapılır
6Yaratıcı Hareket ve DansKonuyla ilgili okumalar yapılır ve videolar izlenir
7Müzik Etkinliklerinde Basit Müzik Aletlerinin Kullanımı
Derste kullanılabilecek materyal tasarımları yapılır
8Orff Yaklaşımı ile Kendi Müziğini ve Dansını OluşturmaBasit söz yazımı ve koreografi oluşturma çalışmaları
9Müzik etkinliklerine uygun eğitim ortamı düzenleme
Bu haftaya kadar öğrenilenler kapsamında anaokulu ortamının incelenmesi
10Müzik Etkinliklerinde “Planlama-Uygulama-Değerlendirme” Süreçleri ve Öğretmenin RolüKonuyla ilgili okumalar yapılır
11Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Planlama Çalışmaları
Okul Öncesi Eğitim Programına Uygun Müzik Etkinlikleri Planlama Hazırlıkları
12Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Uygulama ve Değerlendirme Çalışmaları 1
Okul öncesi eğitim ortamlarında müzik etkinlikleri uygulamalarının yapılması
13Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Uygulama ve Değerlendirme Çalışmaları 2Okul öncesi eğitim ortamlarında müzik etkinlikleri uygulamalarının yapılması
14Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimini Dersini Müzikal ve Müzik Ötesi Kazanımlar Üzerinden Değerlendirme
Kaynak
Gönen, M. S. (Editör) (2020). Erken Çocuklukta Ritim, Dans Ve Orff Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Sabırlı, I. (2021). Erken çocukluk döneminde müziğin yeri ve eğitimde kullanımı. M. S. Gönen & F. Alisinanoğlu (Editörler), Çocuk ve müzik içinde (sayfa 15-66). Ankara: İzge Yayıncılık. Özevin, B. (2018). Orff-Schulwerk müzik ve hareket eğitiminin insani, sanatsal ve pedagojik yönleri. International Journal of Human Sciences, 15, 1, 8-23. Sabırlı, I. (2023). Erken çocukluk döneminde yaratıcı drama, müzik ve hareket deneyimleri ile sosyal duygusal esenlik ilişkisi. Bayram S, editör. Eğitimde Psikopatolojik Sorunlara Yaklaşımlar. 1. Baskı. Ankara: Türkiye Klinikleri; 116-122.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme144
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2816
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2816
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı248
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUKTA RİTM, DANS VE ORFF EĞİTİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste, Orff-Schulwerk yaklaşımı temele alınarak, müziğe ilişkin temel kavramlardan ritim, ses ve temponun deneyimlenerek anlaşılması, bu kavramların gelişim alanları ile ilişkisinin kurulması, yaratıcı hareket ve dansın, şarkı söylemenin, basit müzik aletlerini kullanmanın ve bu öğeler aracılığıyla özgün ifade yollarının ve ürünlerin ortaya konması deneyimlenerek, bu deneyimler üzerinden de erken çocukluk döneminde yaşa ve gelişime uygun eğitim ortamı düzenleme ve müzik etkinlikleri planlama konularında yetkinlik amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimine Giriş,Orff-Schulwerk Yaklaşımı: Tarihçesi, Bileşenleri, Temel İlke ve Özellikleri,Müziğe ilişkin temel kavramlardan ritim, ses ve tempo ve bu kavramların gelişim alanlarıyla ilişkisi,Ritim, Ses ve Tempo Çalışmaları ,Şarkı Söyleme
,Yaratıcı Hareket ve Dans,Müzik Etkinliklerinde Basit Müzik Aletlerinin Kullanımı
,Orff Yaklaşımı ile Kendi Müziğini ve Dansını Oluşturma,Müzik etkinliklerine uygun eğitim ortamı düzenleme
,Müzik Etkinliklerinde “Planlama-Uygulama-Değerlendirme” Süreçleri ve Öğretmenin Rolü,Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Planlama Çalışmaları
,Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Uygulama ve Değerlendirme Çalışmaları 1
,Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Uygulama ve Değerlendirme Çalışmaları 2,Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimini Dersini Müzikal ve Müzik Ötesi Kazanımlar Üzerinden Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Orff-Schulwerk yaklaşımının temel özelliklerini, bileşenlerini ve öğretim prensiplerini açıklar.10, 16, 9A
Ritim, ses ve tempo kavramlarını tanımlayarak, gelişimsel alanlarla ilişkisini açıklar. 11, 14, 16, 6, 9A
Yaratıcı hareket ve dans, şarkı söyleme ve basit müzik aletleri aracılığıyla özgün ifade yolları ve ürünler (koreografi, şarkı sözü, beste, vb.) tasarlar.14, 5, 6E, H
Okul öncesi eğitim programına uygun müzik ve hareket etkinlikleri planlar. 14, 18, 6, 9A, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimine Giriş
2Orff-Schulwerk Yaklaşımı: Tarihçesi, Bileşenleri, Temel İlke ve ÖzellikleriKonuyla ilgili okumalar yapılır
3Müziğe ilişkin temel kavramlardan ritim, ses ve tempo ve bu kavramların gelişim alanlarıyla ilişkisiKonuyla ilgili okumalar yapılır
4Ritim, Ses ve Tempo Çalışmaları Konuyla ilgili egzersizler yapılır
5Şarkı Söyleme
Konuyla ilgili müzik dinleme çalışmaları yapılır
6Yaratıcı Hareket ve DansKonuyla ilgili okumalar yapılır ve videolar izlenir
7Müzik Etkinliklerinde Basit Müzik Aletlerinin Kullanımı
Derste kullanılabilecek materyal tasarımları yapılır
8Orff Yaklaşımı ile Kendi Müziğini ve Dansını OluşturmaBasit söz yazımı ve koreografi oluşturma çalışmaları
9Müzik etkinliklerine uygun eğitim ortamı düzenleme
Bu haftaya kadar öğrenilenler kapsamında anaokulu ortamının incelenmesi
10Müzik Etkinliklerinde “Planlama-Uygulama-Değerlendirme” Süreçleri ve Öğretmenin RolüKonuyla ilgili okumalar yapılır
11Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Planlama Çalışmaları
Okul Öncesi Eğitim Programına Uygun Müzik Etkinlikleri Planlama Hazırlıkları
12Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Uygulama ve Değerlendirme Çalışmaları 1
Okul öncesi eğitim ortamlarında müzik etkinlikleri uygulamalarının yapılması
13Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Uygulama ve Değerlendirme Çalışmaları 2Okul öncesi eğitim ortamlarında müzik etkinlikleri uygulamalarının yapılması
14Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimini Dersini Müzikal ve Müzik Ötesi Kazanımlar Üzerinden Değerlendirme
Kaynak
Gönen, M. S. (Editör) (2020). Erken Çocuklukta Ritim, Dans Ve Orff Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Sabırlı, I. (2021). Erken çocukluk döneminde müziğin yeri ve eğitimde kullanımı. M. S. Gönen & F. Alisinanoğlu (Editörler), Çocuk ve müzik içinde (sayfa 15-66). Ankara: İzge Yayıncılık. Özevin, B. (2018). Orff-Schulwerk müzik ve hareket eğitiminin insani, sanatsal ve pedagojik yönleri. International Journal of Human Sciences, 15, 1, 8-23. Sabırlı, I. (2023). Erken çocukluk döneminde yaratıcı drama, müzik ve hareket deneyimleri ile sosyal duygusal esenlik ilişkisi. Bayram S, editör. Eğitimde Psikopatolojik Sorunlara Yaklaşımlar. 1. Baskı. Ankara: Türkiye Klinikleri; 116-122.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15