Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK KÜLTÜRÜNDE AİLE VE ÇOCUK-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Betül ÇOLPAN KURU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, farklı kültür yapılarına yönelik bilgi edinilmesi, farklı kültürlerdeki aile yapılarının incelenmesi, Anadolu ve farklı Türk devletlerinde aile yapıları, çocuk yetiştirme stilleri ve evlilik, cenaze vb. gibi çeşitli gelenek ve görenekler hakkında bilgi sahibi olunmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Türk aile yapısı,Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme,Farklı Türk devletlerinde çocuğun değeri,Anadolu'da aile kültürü,Anadolu'da aile gelenek ve görenekleri
,Anadolu'da aile gelenek ve görenekleri,Geniş aile yapısı,Çekirdek aile yapısı,Geniş aile ve Çekirdek aile etkileşimi,Evlilik törenleri,Cenaze merasimleri,Toplulukçu kültür nedir?,Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rolleri,Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının görev ve sorumlulukları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ders ile öğrenci; 1. farklı kültür yapılarını tanımlayabilecektir; 1.1. Toplulukçu kültür yapısını açıklar; 1.2 bireyselci kültür yapısını açıklar. 14, 16, 37, 9A, E
2. Anadolu'da ve farklı Türk devletlerinde sürdürülen aile gelenek ve görenekleri değerlendirebilecektir; 2.1 Anadolu'da sürdürülen aile gelenek ve göreneklerini anlatır. 2.2 Farklı Türk devletlerinde sürdürülen aile gelenek ve göreneklerini anlatır. 2.3 Anadolu ve farklı Türk devletlerinde sürdürülen aile gelenek ve göreneklerini karşılaştırır. 10, 14, 16, 37, 9A, E
3. Çocuk yetiştirme stillerini tartışabilecektir. 3.1. Anadolu'da çocuk yetiştirme stillerini açıklar. 3.2. Farklı Türk devletlerindeki çocuk yetiştirme stillerini açıklar. 3.2. Anadolu ve Farklı Türk devletlerindeki çocuk yetiştirme stillerini karşılaştırabilecektir. 10, 16, 37, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Türk aile yapısıDers hakkında beklentilerin konuşulması
2Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirmeFarklı Türk devletleri ve aile yapıları hakkında videolar izlenmesi
3Farklı Türk devletlerinde çocuğun değeriFarklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğa verilen değere dair okumalar yapılması
4Anadolu'da aile kültürüAnadolu aile gelenekleri üzerine araştırma yapılması
5Anadolu'da aile gelenek ve görenekleri
Anadolu aile gelenekleri üzerine okumalar yapılması
6Anadolu'da aile gelenek ve görenekleriAnadolu aile gelenek ve görenekleri hakkında videolar izlenmesi
7Geniş aile yapısıAile yapılarıyla ilgili okumalar yapılması
8Çekirdek aile yapısıFarklı aile yapıları hakkında okumalar yapılması
9Geniş aile ve Çekirdek aile etkileşimiFarklı yapılara sahip ailelerle görüşmeler yapılması
10Evlilik törenleriFarklı ülkelerdeki evlilik törenleri hakkında araştırmalar yapılması
11Cenaze merasimleriFarklı kültürlere ait cenaze merasimlerinin araştırılması
12Toplulukçu kültür nedir?Toplulukçu ve bireyselci topluluklar üzerine okumalar yapılması
13Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rolleriFarklı kültür yapılarında görev alan aile danışmanlarının rollerine ilişkin okumalar yapılması
14Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının görev ve sorumlulukları Derse dair dönemsel değerlendirme yazısı hazırlanması
Kaynak
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme10110
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı717
Genel Sınav ve Hazırlığı14114
Performans Görevi, Bakım Planı14228
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK KÜLTÜRÜNDE AİLE VE ÇOCUK-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Betül ÇOLPAN KURU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, farklı kültür yapılarına yönelik bilgi edinilmesi, farklı kültürlerdeki aile yapılarının incelenmesi, Anadolu ve farklı Türk devletlerinde aile yapıları, çocuk yetiştirme stilleri ve evlilik, cenaze vb. gibi çeşitli gelenek ve görenekler hakkında bilgi sahibi olunmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Türk aile yapısı,Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme,Farklı Türk devletlerinde çocuğun değeri,Anadolu'da aile kültürü,Anadolu'da aile gelenek ve görenekleri
,Anadolu'da aile gelenek ve görenekleri,Geniş aile yapısı,Çekirdek aile yapısı,Geniş aile ve Çekirdek aile etkileşimi,Evlilik törenleri,Cenaze merasimleri,Toplulukçu kültür nedir?,Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rolleri,Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının görev ve sorumlulukları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ders ile öğrenci; 1. farklı kültür yapılarını tanımlayabilecektir; 1.1. Toplulukçu kültür yapısını açıklar; 1.2 bireyselci kültür yapısını açıklar. 14, 16, 37, 9A, E
2. Anadolu'da ve farklı Türk devletlerinde sürdürülen aile gelenek ve görenekleri değerlendirebilecektir; 2.1 Anadolu'da sürdürülen aile gelenek ve göreneklerini anlatır. 2.2 Farklı Türk devletlerinde sürdürülen aile gelenek ve göreneklerini anlatır. 2.3 Anadolu ve farklı Türk devletlerinde sürdürülen aile gelenek ve göreneklerini karşılaştırır. 10, 14, 16, 37, 9A, E
3. Çocuk yetiştirme stillerini tartışabilecektir. 3.1. Anadolu'da çocuk yetiştirme stillerini açıklar. 3.2. Farklı Türk devletlerindeki çocuk yetiştirme stillerini açıklar. 3.2. Anadolu ve Farklı Türk devletlerindeki çocuk yetiştirme stillerini karşılaştırabilecektir. 10, 16, 37, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Türk aile yapısıDers hakkında beklentilerin konuşulması
2Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirmeFarklı Türk devletleri ve aile yapıları hakkında videolar izlenmesi
3Farklı Türk devletlerinde çocuğun değeriFarklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğa verilen değere dair okumalar yapılması
4Anadolu'da aile kültürüAnadolu aile gelenekleri üzerine araştırma yapılması
5Anadolu'da aile gelenek ve görenekleri
Anadolu aile gelenekleri üzerine okumalar yapılması
6Anadolu'da aile gelenek ve görenekleriAnadolu aile gelenek ve görenekleri hakkında videolar izlenmesi
7Geniş aile yapısıAile yapılarıyla ilgili okumalar yapılması
8Çekirdek aile yapısıFarklı aile yapıları hakkında okumalar yapılması
9Geniş aile ve Çekirdek aile etkileşimiFarklı yapılara sahip ailelerle görüşmeler yapılması
10Evlilik törenleriFarklı ülkelerdeki evlilik törenleri hakkında araştırmalar yapılması
11Cenaze merasimleriFarklı kültürlere ait cenaze merasimlerinin araştırılması
12Toplulukçu kültür nedir?Toplulukçu ve bireyselci topluluklar üzerine okumalar yapılması
13Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rolleriFarklı kültür yapılarında görev alan aile danışmanlarının rollerine ilişkin okumalar yapılması
14Toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının görev ve sorumlulukları Derse dair dönemsel değerlendirme yazısı hazırlanması
Kaynak
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15