Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE DRAMA-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sinem DEMİROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPsikodrama ısınma oyunları, sosyodrama, yaratıcı drama, rol oynama, doğaçlama; eğitimde dramanın uygulamaları gibi dramanın kullanıldığı alanlar. Eğitimde dramanın kullanılması ile ilgili uygulamalar.
Dersin İçeriğiBu ders; Dramada tanışma ve iletişim oyunları,Psikodrama ısınma oyunları,Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları,Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları,Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve
problem çözmeye yönelik oyunlar
,Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik
oyunlar,Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama
ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki
temel bileşenler,Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleri,Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının
incelenmesi,Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitim kurumlarında çeşitli drama etkinlikleri uygular.15, 6
Uyguladığı drama etkinliklerinin kazanımlarını açıklar.10, 16, 6, 9
Öğrencilerin sosyal duygusal gelişimlerini destekleyici drama etkinlikleri bilir.15, 6
Duygularını ifade eder.15, 6
Spontan ve yaratıcı eylemler sergiler.15, 19, 6
Öğrencilerin eğitimlerinde kullanacağı drama etkinliklerini tasarlar.11, 15, 19H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dramada tanışma ve iletişim oyunlarıDers hakkında beklentilerin konuşulması, tanışma oyunlarının oynanması
2Psikodrama ısınma oyunları
3Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunlarıGüncel eğitici drama örneklerinin incelenmesi
4Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunlarıDrama ile öğrenme yöntemleri üzerine ilgili makalelerin incelenmesi ve yorumlanması
5Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve
problem çözmeye yönelik oyunlar
Farklı eğitici drama örneklerinin incelenmesi ve uygulanması
6Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik
oyunlar
Yaratıcılık, hayal gücü ve imgelem tasarımlarının oluşumunun deneyimlenmesi
7Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama
ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki
temel bileşenler
Metinden hareketle algoritma tamamlama ve drama şablonu oluşturulması
8Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleriFarklı kriz durumlarında ve sınıf içi hakimiyet çalışmalarında drama örnekleri
9Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının
incelenmesi
Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması
10Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesiEğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması
11Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması
12Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması
13Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
İletişim becerileri, müzede drama ve modern sanat dramasın örnekerinin incelenip uygulanması ve sınıf içi uygulamanın hazırlanması
14Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
İlgili eğitici drama örneklerinin incelenmesi ve sınıf içi uygulamanın hazırlanması
Kaynak
McCaslin, N. (2016). Yaratıcı Drama Sınıf İçinde ve Dışında. Nobel Akademi Yayıncılık. Adıgüzel, Ö. (2016) Eğitimde Yaratıcı Drama. Pegem Akademi Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14228
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE DRAMA-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sinem DEMİROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıPsikodrama ısınma oyunları, sosyodrama, yaratıcı drama, rol oynama, doğaçlama; eğitimde dramanın uygulamaları gibi dramanın kullanıldığı alanlar. Eğitimde dramanın kullanılması ile ilgili uygulamalar.
Dersin İçeriğiBu ders; Dramada tanışma ve iletişim oyunları,Psikodrama ısınma oyunları,Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları,Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları,Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve
problem çözmeye yönelik oyunlar
,Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik
oyunlar,Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama
ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki
temel bileşenler,Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleri,Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının
incelenmesi,Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitim kurumlarında çeşitli drama etkinlikleri uygular.15, 6
Uyguladığı drama etkinliklerinin kazanımlarını açıklar.10, 16, 6, 9
Öğrencilerin sosyal duygusal gelişimlerini destekleyici drama etkinlikleri bilir.15, 6
Duygularını ifade eder.15, 6
Spontan ve yaratıcı eylemler sergiler.15, 19, 6
Öğrencilerin eğitimlerinde kullanacağı drama etkinliklerini tasarlar.11, 15, 19H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dramada tanışma ve iletişim oyunlarıDers hakkında beklentilerin konuşulması, tanışma oyunlarının oynanması
2Psikodrama ısınma oyunları
3Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunlarıGüncel eğitici drama örneklerinin incelenmesi
4Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunlarıDrama ile öğrenme yöntemleri üzerine ilgili makalelerin incelenmesi ve yorumlanması
5Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve
problem çözmeye yönelik oyunlar
Farklı eğitici drama örneklerinin incelenmesi ve uygulanması
6Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik
oyunlar
Yaratıcılık, hayal gücü ve imgelem tasarımlarının oluşumunun deneyimlenmesi
7Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama
ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki
temel bileşenler
Metinden hareketle algoritma tamamlama ve drama şablonu oluşturulması
8Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleriFarklı kriz durumlarında ve sınıf içi hakimiyet çalışmalarında drama örnekleri
9Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının
incelenmesi
Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması
10Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesiEğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması
11Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması
12Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması
13Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
İletişim becerileri, müzede drama ve modern sanat dramasın örnekerinin incelenip uygulanması ve sınıf içi uygulamanın hazırlanması
14Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının
hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi
İlgili eğitici drama örneklerinin incelenmesi ve sınıf içi uygulamanın hazırlanması
Kaynak
McCaslin, N. (2016). Yaratıcı Drama Sınıf İçinde ve Dışında. Nobel Akademi Yayıncılık. Adıgüzel, Ö. (2016) Eğitimde Yaratıcı Drama. Pegem Akademi Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15