Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİKRO ÖĞRETİM-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ
Dersi VerenlerArş.Gör. Elif SARICAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste; etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkelerin, öğretmenlerin mesleki yeterlik, olumlu tutum, rol ve davranışlarının kavranması; mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıklarının aktarılması; ders planını ve konuya uygun aktif öğrenme etkinliklerini hazırlamada, uygulamada ve değerlendirmede yetkinleşme ve değerlendirmede yetkinleşme yoluyla da planlama ve ders anlatımlarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Mikro Öğretime Giriş
,Etkili Öğretim ve Öğrenmeyle İlgili Temel Kavramlar,Etkili Öğretim ve Öğrenmeyle İlgili Temel İlkeler,Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri,Olumlu Öğretmenlik Tutum, Rol ve Davranışları
,Mikro Öğretim Yönteminin Amacı, Önemi ve Tarihsel Temelleri
,Mikro Öğretimin Kapsamı, Yararları ve Sınırlılıkları
,Mikro Öğretimin Adımları ve İlkeleri,Ders Planı Hazırlama
,Konuya Uygun Aktif Öğrenme Etkinlikleri Hazırlama
,Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 1,Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 2,Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 3,Mikro Öğretim Yönteminin Öğretmen Adaylarının Alanlarıyla İlişkilendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 10, 16, 4, 9A
Öğretmenlerin mesleki yeterliklerini, olumlu tutum, rol ve davranışlarını örneklendirir. 10, 13, 16, 4, 9A
Mikro öğretim yönteminin kapsamını, yararlarını ve sınırlılıklarını açıklar. 10, 16, 9A
Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeleri bilerek sınıf düzeyine uygun ders planı, aktif öğrenme etkinlikleri ve uygun öğrenme ortamları tasarlar. 10, 14, 6, 9E
Sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları sergiler. 14, 6E, H
Yapılan uygulamalar ve değerlendirmeler neticesinde hazırladığı etkinlikleri ve ders anlatımını geliştirir. 10, 14, 3, 5, 6E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mikro Öğretime Giriş
2Etkili Öğretim ve Öğrenmeyle İlgili Temel KavramlarKonuyla ilgili okumalar yapılır
3Etkili Öğretim ve Öğrenmeyle İlgili Temel İlkelerKonuyla ilgili okumalar yapılır
4Öğretmenlerin Mesleki YeterlikleriKonuyla ilgili okumalar yapılır
5Olumlu Öğretmenlik Tutum, Rol ve Davranışları
Öğrenciler, kendi deneyimlerinden örnekler verirler
6Mikro Öğretim Yönteminin Amacı, Önemi ve Tarihsel Temelleri
Konuyla ilgili okumalar yapılır
7Mikro Öğretimin Kapsamı, Yararları ve Sınırlılıkları
Konuyla ilgili okumalar yapılır
8Mikro Öğretimin Adımları ve İlkeleriKonuyla ilgili okumalar yapılır
9Ders Planı Hazırlama
Ders planı örnekleri incelenir
10Konuya Uygun Aktif Öğrenme Etkinlikleri Hazırlama
Aktif öğrenme etkinlikleri örnekleri incelenir
11Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 1Öğrencilerin, örnek ders anlatımı içeriği hazırlaması gerekmektedir
12Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 2Öğrencilerin, örnek ders anlatımı içeriği hazırlaması gerekmektedir
13Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 3Öğrencilerin, örnek ders anlatımı içeriği hazırlaması gerekmektedir
14Mikro Öğretim Yönteminin Öğretmen Adaylarının Alanlarıyla İlişkilendirilmesi
Kaynak
Şahan, H. H. & Küçükoğlu, A. (Editörler) (2021). Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim. PEGEM AKADEMİ. Karataş, F. Ö., Cengiz, C. & Uludüz, Ş. M. (2020). Öğretim Sürecinde Endişenin Azaltılması için Mikro-Öğretimin Yeniden Düzenlenmesi: Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14 (1), 30-56. Güven, S., Kahveci, Ö., Öztürk, Y. & Akın, Ö. (2016). Türkiye’de Mikro Öğretim Uygulamalarıyla İlgili Yapılan Çalışmaların İçerik Analizi. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 2(1), 19-34.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme144
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2612
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı224
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİKRO ÖĞRETİM-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ
Dersi VerenlerArş.Gör. Elif SARICAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste; etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkelerin, öğretmenlerin mesleki yeterlik, olumlu tutum, rol ve davranışlarının kavranması; mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıklarının aktarılması; ders planını ve konuya uygun aktif öğrenme etkinliklerini hazırlamada, uygulamada ve değerlendirmede yetkinleşme ve değerlendirmede yetkinleşme yoluyla da planlama ve ders anlatımlarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Mikro Öğretime Giriş
,Etkili Öğretim ve Öğrenmeyle İlgili Temel Kavramlar,Etkili Öğretim ve Öğrenmeyle İlgili Temel İlkeler,Öğretmenlerin Mesleki Yeterlikleri,Olumlu Öğretmenlik Tutum, Rol ve Davranışları
,Mikro Öğretim Yönteminin Amacı, Önemi ve Tarihsel Temelleri
,Mikro Öğretimin Kapsamı, Yararları ve Sınırlılıkları
,Mikro Öğretimin Adımları ve İlkeleri,Ders Planı Hazırlama
,Konuya Uygun Aktif Öğrenme Etkinlikleri Hazırlama
,Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 1,Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 2,Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 3,Mikro Öğretim Yönteminin Öğretmen Adaylarının Alanlarıyla İlişkilendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 10, 16, 4, 9A
Öğretmenlerin mesleki yeterliklerini, olumlu tutum, rol ve davranışlarını örneklendirir. 10, 13, 16, 4, 9A
Mikro öğretim yönteminin kapsamını, yararlarını ve sınırlılıklarını açıklar. 10, 16, 9A
Etkili öğretim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeleri bilerek sınıf düzeyine uygun ders planı, aktif öğrenme etkinlikleri ve uygun öğrenme ortamları tasarlar. 10, 14, 6, 9E
Sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları sergiler. 14, 6E, H
Yapılan uygulamalar ve değerlendirmeler neticesinde hazırladığı etkinlikleri ve ders anlatımını geliştirir. 10, 14, 3, 5, 6E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mikro Öğretime Giriş
2Etkili Öğretim ve Öğrenmeyle İlgili Temel KavramlarKonuyla ilgili okumalar yapılır
3Etkili Öğretim ve Öğrenmeyle İlgili Temel İlkelerKonuyla ilgili okumalar yapılır
4Öğretmenlerin Mesleki YeterlikleriKonuyla ilgili okumalar yapılır
5Olumlu Öğretmenlik Tutum, Rol ve Davranışları
Öğrenciler, kendi deneyimlerinden örnekler verirler
6Mikro Öğretim Yönteminin Amacı, Önemi ve Tarihsel Temelleri
Konuyla ilgili okumalar yapılır
7Mikro Öğretimin Kapsamı, Yararları ve Sınırlılıkları
Konuyla ilgili okumalar yapılır
8Mikro Öğretimin Adımları ve İlkeleriKonuyla ilgili okumalar yapılır
9Ders Planı Hazırlama
Ders planı örnekleri incelenir
10Konuya Uygun Aktif Öğrenme Etkinlikleri Hazırlama
Aktif öğrenme etkinlikleri örnekleri incelenir
11Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 1Öğrencilerin, örnek ders anlatımı içeriği hazırlaması gerekmektedir
12Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 2Öğrencilerin, örnek ders anlatımı içeriği hazırlaması gerekmektedir
13Sınıfta Örnek Ders Anlatma Uygulamaları, Dersin Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi 3Öğrencilerin, örnek ders anlatımı içeriği hazırlaması gerekmektedir
14Mikro Öğretim Yönteminin Öğretmen Adaylarının Alanlarıyla İlişkilendirilmesi
Kaynak
Şahan, H. H. & Küçükoğlu, A. (Editörler) (2021). Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim. PEGEM AKADEMİ. Karataş, F. Ö., Cengiz, C. & Uludüz, Ş. M. (2020). Öğretim Sürecinde Endişenin Azaltılması için Mikro-Öğretimin Yeniden Düzenlenmesi: Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14 (1), 30-56. Güven, S., Kahveci, Ö., Öztürk, Y. & Akın, Ö. (2016). Türkiye’de Mikro Öğretim Uygulamalarıyla İlgili Yapılan Çalışmaların İçerik Analizi. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 2(1), 19-34.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15