Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUKTA OYUN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hilal TELTİK DOĞANAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğretmen adaylarının erken çocukluk dönemindeki çocukların oyununa ilişkin bilgi edinmelerini, oyun temelli farklı pedagojik yaklaşımları öğrenmelerini ve çocuğun oyun yoluyla gelişim ve öğrenmesini destekleyici ortam ve materyaller hazırlayabilmelerini ve çocuğun oyun yoluyla değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Oyunun Tanımı ve Önemi ,Oyunun tarihçesi,Oyun ve Kültür,Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ,Oyun Türleri,Çocuk gelişiminin oyunla desteklenmesi,Oyun yoluyla öğrenme,Oyun ve Yaratıcılık ,Oyun temelli pedagojik yaklaşımlar,Oyun Ortamları ve Oyun ortamlarının hazırlanması ,Oyun materyallerinin hazırlanması,Oyun ve ebeveyn rolleri ,Oyun ve Öğretmenin rolü ,Çocuğun oyun yoluyla değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Erken çocukluk dönemindeki çocukların oyun gelişimine ve oyun özelliklerine ilişkin bilgileri hatırlar.10, 16, 9A, G, K
Çocukların gelişimini ve öğrenmesini destekleyen oyun ortamlarının ve kaynaklarının özelliklerini tanır.10, 6, 9A, H, K
Oyunla ilgili güncel erken çocukluk pedagojilerini ve uygulamalarını destekleyen teorileri yorumlar. 10, 14, 16, 6, 9E, J, K
Çocukların oyunlarını desteklemede öğretmenin rolü hakkındaki bilgilerini uygular. 10, 14, 5, 6A, H, J, K
Çocukların oyunlarına ilişkin teorileri erken çocukluk ortamlarında uygular. 14H, I, K
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oyunun Tanımı ve Önemi
2Oyunun tarihçesiDers dosyaları içinde yer alan makaleler okunmalıdır
3Oyun ve KültürDers dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır.
4Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi Ders dosyaları içinde yer alan makaleler okunmalıdır
5Oyun TürleriKaynak olarak önerilen kitaplardan ilgili bölüm okunmalıdır
6Çocuk gelişiminin oyunla desteklenmesiDers dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır.
7Oyun yoluyla öğrenmeKaynak olarak önerilen kitaplardan ilgili bölüm okunmalıdır
8Oyun ve Yaratıcılık Ders dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır.
9Oyun temelli pedagojik yaklaşımlarDers kaynaklarında yer alan ilgili makaleler okunmalıdır.
10Oyun Ortamları ve Oyun ortamlarının hazırlanması Ders dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır.
11Oyun materyallerinin hazırlanmasıOyun materyalleriyle ilgili örneklerin bulunması
12Oyun ve ebeveyn rolleri Ders dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır.
13Oyun ve Öğretmenin rolü Ders dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır.
14Çocuğun oyun yoluyla değerlendirilmesiDers dosyasındaki ilgili makalelerin okunması
Kaynak
Önder, A. ve Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme. (1. Baskı). Nobel, Ankara. Yalman Polatlar, D. (2021). Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi. (1. Baskı). Pegem, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi133
Okul Dışı Diğer Faaliyetler515
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı717
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı515
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUKTA OYUN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hilal TELTİK DOĞANAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğretmen adaylarının erken çocukluk dönemindeki çocukların oyununa ilişkin bilgi edinmelerini, oyun temelli farklı pedagojik yaklaşımları öğrenmelerini ve çocuğun oyun yoluyla gelişim ve öğrenmesini destekleyici ortam ve materyaller hazırlayabilmelerini ve çocuğun oyun yoluyla değerlendirebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Oyunun Tanımı ve Önemi ,Oyunun tarihçesi,Oyun ve Kültür,Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ,Oyun Türleri,Çocuk gelişiminin oyunla desteklenmesi,Oyun yoluyla öğrenme,Oyun ve Yaratıcılık ,Oyun temelli pedagojik yaklaşımlar,Oyun Ortamları ve Oyun ortamlarının hazırlanması ,Oyun materyallerinin hazırlanması,Oyun ve ebeveyn rolleri ,Oyun ve Öğretmenin rolü ,Çocuğun oyun yoluyla değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Erken çocukluk dönemindeki çocukların oyun gelişimine ve oyun özelliklerine ilişkin bilgileri hatırlar.10, 16, 9A, G, K
Çocukların gelişimini ve öğrenmesini destekleyen oyun ortamlarının ve kaynaklarının özelliklerini tanır.10, 6, 9A, H, K
Oyunla ilgili güncel erken çocukluk pedagojilerini ve uygulamalarını destekleyen teorileri yorumlar. 10, 14, 16, 6, 9E, J, K
Çocukların oyunlarını desteklemede öğretmenin rolü hakkındaki bilgilerini uygular. 10, 14, 5, 6A, H, J, K
Çocukların oyunlarına ilişkin teorileri erken çocukluk ortamlarında uygular. 14H, I, K
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Oyunun Tanımı ve Önemi
2Oyunun tarihçesiDers dosyaları içinde yer alan makaleler okunmalıdır
3Oyun ve KültürDers dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır.
4Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi Ders dosyaları içinde yer alan makaleler okunmalıdır
5Oyun TürleriKaynak olarak önerilen kitaplardan ilgili bölüm okunmalıdır
6Çocuk gelişiminin oyunla desteklenmesiDers dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır.
7Oyun yoluyla öğrenmeKaynak olarak önerilen kitaplardan ilgili bölüm okunmalıdır
8Oyun ve Yaratıcılık Ders dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır.
9Oyun temelli pedagojik yaklaşımlarDers kaynaklarında yer alan ilgili makaleler okunmalıdır.
10Oyun Ortamları ve Oyun ortamlarının hazırlanması Ders dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır.
11Oyun materyallerinin hazırlanmasıOyun materyalleriyle ilgili örneklerin bulunması
12Oyun ve ebeveyn rolleri Ders dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır.
13Oyun ve Öğretmenin rolü Ders dosyasındaki ilgili makaleler okunmalıdır.
14Çocuğun oyun yoluyla değerlendirilmesiDers dosyasındaki ilgili makalelerin okunması
Kaynak
Önder, A. ve Arslan Çiftçi, H. (2017). Erken çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme. (1. Baskı). Nobel, Ankara. Yalman Polatlar, D. (2021). Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi. (1. Baskı). Pegem, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15