Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ahmet AHISKALI |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Barış GÜNAY |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu ders; "My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma) (Geniş zaman ve kullanımı)","My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma) (Geniş zaman ve kullanımı)" ,"Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi) (Sahiplik fiili ve kullanımı)" ,"Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi) (Sahiplik fiili ve kullanımı)" ,"Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler) (Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)" ,"Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler) (Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)" ,"History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi) (Geçmiş Zaman ve kullanımı)" ,"History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi) (Geçmiş Zaman ve kullanımı)" ,"Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme) (Yer yön edatları)" ,"Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme) (Yer yön edatları)" ,"Holidays (Tatil Planlarını anlatma) (Geçmiş Zaman ve zaman edatları)" ,"Holidays (Tatil Planlarını anlatma) (Geçmiş Zaman ve zaman edatları)" ,"Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi) (Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)" ,"Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi) (Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)" ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. | 37 | A |
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder | 37 | A |
1.2 Basit diyaloglar kurar. | 37 | A |
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir. | 37 | A |
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır. | 37 | A |
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir. | 37 | A |
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar. | 37 | A |
4. Basit çevirileri yapabilecektir. | 37 | A |
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır. | 37 | A |
4.2 Ana dilden hedef dile temel seviyede cümleleri aktarır. | 37 | A |
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir | 37 | A |
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 37 | A |
5.2 Dil öğretim araçlarını etkili bir şekilde kullanır. | 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | "My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma) (Geniş zaman ve kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
2 | "My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma) (Geniş zaman ve kullanımı)" | İlgili Sayfaların çalışılması |
3 | "Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi) (Sahiplik fiili ve kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
4 | "Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi) (Sahiplik fiili ve kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
5 | "Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler) (Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
6 | "Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler) (Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
7 | "History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi) (Geçmiş Zaman ve kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
8 | "History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi) (Geçmiş Zaman ve kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
9 | "Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme) (Yer yön edatları)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
10 | "Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme) (Yer yön edatları)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
11 | "Holidays (Tatil Planlarını anlatma) (Geçmiş Zaman ve zaman edatları)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
12 | "Holidays (Tatil Planlarını anlatma) (Geçmiş Zaman ve zaman edatları)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
13 | "Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi) (Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
14 | "Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi) (Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
Kaynak |
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | ||||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | ||||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | X | |||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 4 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 1 | 14 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YABANCI DİL I (İNGİLİZCE) | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İng |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ahmet AHISKALI |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Barış GÜNAY |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır |
Dersin İçeriği | Bu ders; "My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma) (Geniş zaman ve kullanımı)","My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma) (Geniş zaman ve kullanımı)" ,"Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi) (Sahiplik fiili ve kullanımı)" ,"Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi) (Sahiplik fiili ve kullanımı)" ,"Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler) (Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)" ,"Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler) (Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)" ,"History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi) (Geçmiş Zaman ve kullanımı)" ,"History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi) (Geçmiş Zaman ve kullanımı)" ,"Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme) (Yer yön edatları)" ,"Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme) (Yer yön edatları)" ,"Holidays (Tatil Planlarını anlatma) (Geçmiş Zaman ve zaman edatları)" ,"Holidays (Tatil Planlarını anlatma) (Geçmiş Zaman ve zaman edatları)" ,"Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi) (Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)" ,"Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi) (Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)" ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. | 37 | A |
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder | 37 | A |
1.2 Basit diyaloglar kurar. | 37 | A |
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir. | 37 | A |
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır. | 37 | A |
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir. | 37 | A |
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar. | 37 | A |
4. Basit çevirileri yapabilecektir. | 37 | A |
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır. | 37 | A |
4.2 Ana dilden hedef dile temel seviyede cümleleri aktarır. | 37 | A |
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir | 37 | A |
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. | 37 | A |
5.2 Dil öğretim araçlarını etkili bir şekilde kullanır. | 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | "My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma) (Geniş zaman ve kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
2 | "My Life (Kendini ve aile bireylerini anlatma) (Geniş zaman ve kullanımı)" | İlgili Sayfaların çalışılması |
3 | "Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi) (Sahiplik fiili ve kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
4 | "Places (Sık zaman geçirilen yerlerin tarifi) (Sahiplik fiili ve kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
5 | "Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler) (Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
6 | "Free Time (Boş Zamanlarda yapılan faaliyetler) (Geniş Zaman kullanımı ve soru cümleleri oluşturma)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
7 | "History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi) (Geçmiş Zaman ve kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
8 | "History (Önemli tarihi olayların tarif edilmesi) (Geçmiş Zaman ve kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
9 | "Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme) (Yer yön edatları)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
10 | "Home (Evi, odaları ve eşyaları tarif etme) (Yer yön edatları)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
11 | "Holidays (Tatil Planlarını anlatma) (Geçmiş Zaman ve zaman edatları)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
12 | "Holidays (Tatil Planlarını anlatma) (Geçmiş Zaman ve zaman edatları)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
13 | "Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi) (Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
14 | "Technology (Teknolojinin insan hayatındaki yeri ve önemi) (Kipler, -ebilmek kipinin kullanımı)" | İlgili Sayfanın çalışılması |
Kaynak |
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | ||||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | ||||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | X | |||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | X | |||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |