Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜZİK EĞİTİMİ-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğretmen adaylarının temel müzik teorisi bilgisi edinmelerini; erken çocukluk dönemindeki çocuklarla paylaşılan müzikal deneyimlerin gelişimsel değerini keşfetmelerini ve anlamalarını; müzik eğitimine yönelik farklı yaklaşımları bilmelerini ve karşılaştırabilmelerini; ritim çalışmalarını, şarkı söylemeyi, dans etmeyi, materyal kullanmayı ve müzikal oyunları bizzat deneyimlemelerini ve bu edindikleri deneyimler üzerinden kültürlerarası ve disiplinlerarası bir vizyonla çocuklar için gelişim seviyelerine ve hazır oluşlarına uygun olacak şekilde etkinlik repertuvarı geliştirmelerini ve çeşitli müzikal deneyimler planlayabilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Erken Çocuklukta Müzik Eğitimine Giriş
,Müzik Nedir?: Tanım, Temel Öğeler ve Kavramlar,Erken Çocuklukta Müzikal Gelişim Özellikleri ,Erken Çocuklukta Müziğin Yeri ve Eğitimde Kullanımı: Önemi, Temel İlkeleri ve Kapsamı,Ses, Nefes ve Ritim Çalışmaları,Şarkı Söyleme,Yaratıcı Hareket ve Dans,Müzik Etkinliklerinde Materyal Kullanımı,Müzik Etkinliklerinde “Planlama-Uygulama-Değerlendirme” Süreçleri ve Öğretmenin Rolü,Erken Çocukluk Eğitiminde Müziğin Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Kullanımı ,Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Planlama Çalışmaları
,Müzik Eğitiminde Farklı Yaklaşımlar: Orff-Schulwerk, Dalcroze ve Kodaly,Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Uygulamaları 1,Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Uygulamaları 2
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Erken çocuklukta müziğin eğitimde kullanımının önemini, temel ilkelerini ve kapsamını açıklar.10, 16, 9A, E
Erken çocukluk dönemindeki müzikal deneyimlerin tüm gelişim alanlarıyla ilişkisini kurar.10, 16, 5, 6, 9A
Müzik etkinliklerinin “planlama-uygulama-değerlendirme” süreçlerinde öğretmenin rolünü tartışır.10, 16, 9A, E
Ders sırasında deneyimlemiş olduğu erken çocuklukta müzik eğitimi öğelerini kullanarak etkinlikler planlar.11, 5, 6A, E, H
Erken çocuklukta müzik eğitimindeki farklı yöntem ve yaklaşımları karşılaştırır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Erken Çocuklukta Müzik Eğitimine Giriş
2Müzik Nedir?: Tanım, Temel Öğeler ve KavramlarKonuyla ilgili okumalar yapılır
3Erken Çocuklukta Müzikal Gelişim Özellikleri Konuyla ilgili okumalar yapılır
4Erken Çocuklukta Müziğin Yeri ve Eğitimde Kullanımı: Önemi, Temel İlkeleri ve KapsamıKonuyla ilgili okumalar yapılır
5Ses, Nefes ve Ritim ÇalışmalarıKonuyla ilgili egzersizler yapılır
6Şarkı SöylemeKonuyla ilgili müzik dinleme çalışmaları yapılır
7Yaratıcı Hareket ve DansKonuyla ilgili videolar izlenir
8Müzik Etkinliklerinde Materyal KullanımıDerste kullanılabilecek materyal tasarımları yapılır
9Müzik Etkinliklerinde “Planlama-Uygulama-Değerlendirme” Süreçleri ve Öğretmenin RolüKonuyla ilgili okumalar yapılır
10Erken Çocukluk Eğitiminde Müziğin Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Kullanımı Farklı kültürlerin müzik ve danslarına ait dinleme ve izleme çalışmaları yapılır
11Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Planlama Çalışmaları
Grup Performans Ödevi Önerisinin Hazırlanması ve Teslim Edilmesi
12Müzik Eğitiminde Farklı Yaklaşımlar: Orff-Schulwerk, Dalcroze ve KodalyKonuyla ilgili okumalar yapılır ve videolar izlenir
13Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Uygulamaları 1Grup performansı hazırlıklarının tamamlanması
14Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Uygulamaları 2
Grup performansı hazırlıklarının tamamlanması
Kaynak
Gönen, M. S. & Alisinanoğlu, F. (Editörler) (2021). Çocuk ve Müzik. İzge Yayıncılık. Kılıç Tapu, I. (2022). Okul Öncesinde Müzik Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Eren, E. K. (2019). Emile Jaques-Dalcroze ve Ritmik Yöntemi. Eurasian Journal of Music and Dance, 14, 131-145 Özevin, B. (2018). Orff-Schulwerk müzik ve hareket eğitiminin insani, sanatsal ve pedagojik yönleri. International Journal of Human Sciences, 15, 1, 8-23. Sabırlı, I. (2012). Müzik-Hareket Etkinliklerinde Okulöncesi Öğretmenlerinin Rolü. Erken Çocukluk Dönemine Derinlemesine Bir Bakış. (Ed. Ebru AKTAN ACAR ve Gülçin KARADENİZ), Ankara: Özgün Kök Yayıncılık. Sabırlı, I. (2023). Erken çocukluk döneminde yaratıcı drama, müzik ve hareket deneyimleri ile sosyal duygusal esenlik ilişkisi. Bayram S, editör. Eğitimde Psikopatolojik Sorunlara Yaklaşımlar. 1. Baskı. Ankara: Türkiye Klinikleri; s.116-22.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2510
Proje Sunumu / Seminer144
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜZİK EĞİTİMİ-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, öğretmen adaylarının temel müzik teorisi bilgisi edinmelerini; erken çocukluk dönemindeki çocuklarla paylaşılan müzikal deneyimlerin gelişimsel değerini keşfetmelerini ve anlamalarını; müzik eğitimine yönelik farklı yaklaşımları bilmelerini ve karşılaştırabilmelerini; ritim çalışmalarını, şarkı söylemeyi, dans etmeyi, materyal kullanmayı ve müzikal oyunları bizzat deneyimlemelerini ve bu edindikleri deneyimler üzerinden kültürlerarası ve disiplinlerarası bir vizyonla çocuklar için gelişim seviyelerine ve hazır oluşlarına uygun olacak şekilde etkinlik repertuvarı geliştirmelerini ve çeşitli müzikal deneyimler planlayabilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Erken Çocuklukta Müzik Eğitimine Giriş
,Müzik Nedir?: Tanım, Temel Öğeler ve Kavramlar,Erken Çocuklukta Müzikal Gelişim Özellikleri ,Erken Çocuklukta Müziğin Yeri ve Eğitimde Kullanımı: Önemi, Temel İlkeleri ve Kapsamı,Ses, Nefes ve Ritim Çalışmaları,Şarkı Söyleme,Yaratıcı Hareket ve Dans,Müzik Etkinliklerinde Materyal Kullanımı,Müzik Etkinliklerinde “Planlama-Uygulama-Değerlendirme” Süreçleri ve Öğretmenin Rolü,Erken Çocukluk Eğitiminde Müziğin Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Kullanımı ,Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Planlama Çalışmaları
,Müzik Eğitiminde Farklı Yaklaşımlar: Orff-Schulwerk, Dalcroze ve Kodaly,Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Uygulamaları 1,Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Uygulamaları 2
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Erken çocuklukta müziğin eğitimde kullanımının önemini, temel ilkelerini ve kapsamını açıklar.10, 16, 9A, E
Erken çocukluk dönemindeki müzikal deneyimlerin tüm gelişim alanlarıyla ilişkisini kurar.10, 16, 5, 6, 9A
Müzik etkinliklerinin “planlama-uygulama-değerlendirme” süreçlerinde öğretmenin rolünü tartışır.10, 16, 9A, E
Ders sırasında deneyimlemiş olduğu erken çocuklukta müzik eğitimi öğelerini kullanarak etkinlikler planlar.11, 5, 6A, E, H
Erken çocuklukta müzik eğitimindeki farklı yöntem ve yaklaşımları karşılaştırır.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Erken Çocuklukta Müzik Eğitimine Giriş
2Müzik Nedir?: Tanım, Temel Öğeler ve KavramlarKonuyla ilgili okumalar yapılır
3Erken Çocuklukta Müzikal Gelişim Özellikleri Konuyla ilgili okumalar yapılır
4Erken Çocuklukta Müziğin Yeri ve Eğitimde Kullanımı: Önemi, Temel İlkeleri ve KapsamıKonuyla ilgili okumalar yapılır
5Ses, Nefes ve Ritim ÇalışmalarıKonuyla ilgili egzersizler yapılır
6Şarkı SöylemeKonuyla ilgili müzik dinleme çalışmaları yapılır
7Yaratıcı Hareket ve DansKonuyla ilgili videolar izlenir
8Müzik Etkinliklerinde Materyal KullanımıDerste kullanılabilecek materyal tasarımları yapılır
9Müzik Etkinliklerinde “Planlama-Uygulama-Değerlendirme” Süreçleri ve Öğretmenin RolüKonuyla ilgili okumalar yapılır
10Erken Çocukluk Eğitiminde Müziğin Disiplinlerarası ve Kültürlerarası Kullanımı Farklı kültürlerin müzik ve danslarına ait dinleme ve izleme çalışmaları yapılır
11Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Planlama Çalışmaları
Grup Performans Ödevi Önerisinin Hazırlanması ve Teslim Edilmesi
12Müzik Eğitiminde Farklı Yaklaşımlar: Orff-Schulwerk, Dalcroze ve KodalyKonuyla ilgili okumalar yapılır ve videolar izlenir
13Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Uygulamaları 1Grup performansı hazırlıklarının tamamlanması
14Erken Çocuklukta Müzik Etkinlikleri Uygulamaları 2
Grup performansı hazırlıklarının tamamlanması
Kaynak
Gönen, M. S. & Alisinanoğlu, F. (Editörler) (2021). Çocuk ve Müzik. İzge Yayıncılık. Kılıç Tapu, I. (2022). Okul Öncesinde Müzik Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Eren, E. K. (2019). Emile Jaques-Dalcroze ve Ritmik Yöntemi. Eurasian Journal of Music and Dance, 14, 131-145 Özevin, B. (2018). Orff-Schulwerk müzik ve hareket eğitiminin insani, sanatsal ve pedagojik yönleri. International Journal of Human Sciences, 15, 1, 8-23. Sabırlı, I. (2012). Müzik-Hareket Etkinliklerinde Okulöncesi Öğretmenlerinin Rolü. Erken Çocukluk Dönemine Derinlemesine Bir Bakış. (Ed. Ebru AKTAN ACAR ve Gülçin KARADENİZ), Ankara: Özgün Kök Yayıncılık. Sabırlı, I. (2023). Erken çocukluk döneminde yaratıcı drama, müzik ve hareket deneyimleri ile sosyal duygusal esenlik ilişkisi. Bayram S, editör. Eğitimde Psikopatolojik Sorunlara Yaklaşımlar. 1. Baskı. Ankara: Türkiye Klinikleri; s.116-22.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15