Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUK. YARA. VE YARATICI ÇOCUK ETKİN.-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Tuğba DURAK DEMİRHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin, yaratıcılık kuramları çerçevesinde erken çocukluk döneminde yaratıcılık kavramını açıklaması; yaratıcı kişilik özelliklerini açıklaması; çocukta yaratıcılığın gelişmesini açıklaması; bu doğrultuda okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarını tasarlaması; uygulaması ve değerlendirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaratıcılığın tanımı,Yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramlar,Yaratıcılığın boyutları,Çocukta yaratıcılık,Çocukta yaratıcılığın gelişimi,Yaratıcılık ve zeka ilişkisi,Yaratıcılık ve sanat alanları ,Yaratıcı kişilik özellikleri,Yaratıcılığı etkileyen etmenler,Yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü,Yaratıcılığın değerlendirilmesi,Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama,Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarının uygulanması,Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarının değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler tasarlar.14F
Yaratıcılık ve zeka ilişkisi ile yaratıcı kişilik özelliklerini açıklar.10, 16, 9A
Çocukta yaratıcılığın gelişimini açıklar.16, 9A
Yaratıcılığı tanımlar. 16, 9A
Okul öncesi eğitim programı çerçevesinde tasarladığı ve uyguladığı yaratıcı etkinlik planlarının uygunluğunu kontrol eder. 14, 19F
Tasarladığı yaratıcı etkinliklerin uygulamasını yapılandırır. 14, 6, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaratıcılığın tanımıDers hakkında beklentilerin konuşulması
2Yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramlarYaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramların okunması
3Yaratıcılığın boyutlarıYaratıcılığın boyutlarının incelenmesi
4Çocukta yaratıcılıkYaratıcılık kapsamında çocuk gözlemi
5Çocukta yaratıcılığın gelişimiÇocukların yaratıcılığın gelişimiyle ilgili makalelerin okunması
6Yaratıcılık ve zeka ilişkisiYaratıcılık ve zeka üzerine okumaların yapılması
7Yaratıcılık ve sanat alanları Yaratıcılık ve sanat üzerine fikir yazısı
8Yaratıcı kişilik özellikleriYaratıcı kişilik özelliklerinin tartışılması
9Yaratıcılığı etkileyen etmenlerYaratıcılığı etkileyen etmenlerin tartışılması
10Yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolüYaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü üzerine okumaların yapılması
11Yaratıcılığın değerlendirilmesiYaratıcılık kapsamında çocuk gözlemi
12Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlamaOkul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinliklerin incelenmesi
13Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarının uygulanmasıOkul öncesi eğitim programına uygun etkinlik planlarının tasarlanması
14Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarının değerlendirilmesiOkul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarının uygulanması
Kaynak
Çoban, Ç. & İnan, H. Z. (2020). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yaratıcılık Düzeylerinin İncelenmesi. EKEV Akademi Dergisi , 0 (83) , 137-163 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/sosekev/issue/71902/1156396 Gokalp, M. (2016). Çocukta Yaratıcılık ve Yaratıcı Çocuk Etkinliklerinin “Yaratıcılık ve Geliştirilmesi” Dersinde Okul Öncesi Bölümü Öğrencilerine Olan Etkisi (Samsun Eğitim Fakültesi Örneği) . MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi , 5 (3) , 25-36 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mjss/issue/40505/485338

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme616
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5210
Okul Dışı Diğer Faaliyetler3412
Proje Sunumu / Seminer2510
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı6212
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUK. YARA. VE YARATICI ÇOCUK ETKİN.-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Tuğba DURAK DEMİRHAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin, yaratıcılık kuramları çerçevesinde erken çocukluk döneminde yaratıcılık kavramını açıklaması; yaratıcı kişilik özelliklerini açıklaması; çocukta yaratıcılığın gelişmesini açıklaması; bu doğrultuda okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarını tasarlaması; uygulaması ve değerlendirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaratıcılığın tanımı,Yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramlar,Yaratıcılığın boyutları,Çocukta yaratıcılık,Çocukta yaratıcılığın gelişimi,Yaratıcılık ve zeka ilişkisi,Yaratıcılık ve sanat alanları ,Yaratıcı kişilik özellikleri,Yaratıcılığı etkileyen etmenler,Yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü,Yaratıcılığın değerlendirilmesi,Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlama,Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarının uygulanması,Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarının değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler tasarlar.14F
Yaratıcılık ve zeka ilişkisi ile yaratıcı kişilik özelliklerini açıklar.10, 16, 9A
Çocukta yaratıcılığın gelişimini açıklar.16, 9A
Yaratıcılığı tanımlar. 16, 9A
Okul öncesi eğitim programı çerçevesinde tasarladığı ve uyguladığı yaratıcı etkinlik planlarının uygunluğunu kontrol eder. 14, 19F
Tasarladığı yaratıcı etkinliklerin uygulamasını yapılandırır. 14, 6, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaratıcılığın tanımıDers hakkında beklentilerin konuşulması
2Yaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramlarYaratıcı düşünmeyi açıklayan kuramların okunması
3Yaratıcılığın boyutlarıYaratıcılığın boyutlarının incelenmesi
4Çocukta yaratıcılıkYaratıcılık kapsamında çocuk gözlemi
5Çocukta yaratıcılığın gelişimiÇocukların yaratıcılığın gelişimiyle ilgili makalelerin okunması
6Yaratıcılık ve zeka ilişkisiYaratıcılık ve zeka üzerine okumaların yapılması
7Yaratıcılık ve sanat alanları Yaratıcılık ve sanat üzerine fikir yazısı
8Yaratıcı kişilik özellikleriYaratıcı kişilik özelliklerinin tartışılması
9Yaratıcılığı etkileyen etmenlerYaratıcılığı etkileyen etmenlerin tartışılması
10Yaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolüYaratıcılığın gelişiminde eğitimin rolü üzerine okumaların yapılması
11Yaratıcılığın değerlendirilmesiYaratıcılık kapsamında çocuk gözlemi
12Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlikler planlamaOkul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinliklerin incelenmesi
13Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarının uygulanmasıOkul öncesi eğitim programına uygun etkinlik planlarının tasarlanması
14Okul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarının değerlendirilmesiOkul öncesi eğitim programına uygun yaratıcı etkinlik planlarının uygulanması
Kaynak
Çoban, Ç. & İnan, H. Z. (2020). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yaratıcılık Düzeylerinin İncelenmesi. EKEV Akademi Dergisi , 0 (83) , 137-163 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/sosekev/issue/71902/1156396 Gokalp, M. (2016). Çocukta Yaratıcılık ve Yaratıcı Çocuk Etkinliklerinin “Yaratıcılık ve Geliştirilmesi” Dersinde Okul Öncesi Bölümü Öğrencilerine Olan Etkisi (Samsun Eğitim Fakültesi Örneği) . MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi , 5 (3) , 25-36 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mjss/issue/40505/485338

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15