Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste; çocuk gelişiminin temel kavramları ve ilkeleri doğrultusunda, doğum öncesi ve doğum sonrası süreçte bebeğin gelişimini ve sağlığını etkileyen koşulların, 0-36 aylık çocukların gelişimsel ve davranışsal özelliklerinin ve bu bağlamda ilgili yaş grupları için eğitim programları ve etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine dair temel ilkelerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri,Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri-2,Doğum öncesi gelişim ve doğum , Yenidoğan (sağlık, bakım, beslenme), Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemi,Yenidoğan (duyu gelişimi),Bebeklik döneminde bedensel büyüme, motor gelişim ve özellikleri ,Bebeklik döneminde bilişsel gelişim ve özellikleri ,Bebeklik döneminde bilişsel gelişim ve özellikleri,Bebeklik döneminde dil gelişimi ve özellikleri ,Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişim ,Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişim,Öğrencilerin gelişim gözlem sunumları ,Öğrencilerin gelişim gözlem sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bebeklik döneminde tüm gelişim alanlarında meydana gelen ilerlemeyi anlatabilir. - Gelişimin temel kavramları ve ilkelerini sıralar ve açıklar - Doğum öncesi ve doğum sonrası özellikleri anlatır - Yeni doğanın sağlığı, bakımı ve beslenmesini anlatır - Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemini açıklar - 0-36 ay çocuğunun motor gelişimini açıklar ve tartışır - 0-36 ay çocuğunun bilişsel gelişimini açıklar ve tartışır - 0-36 ay çocuğunun dil gelişimini açıklar ve tartışır - 0-36 ay çocuğunun sosyal-duygusal gelişimini açıklar ve tartışır 10, 16, 9A, E
Bebeklik dönemi için kullanılan ulusal çerçeve programı tanıtabilir - 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özelliklerini sıralar ve açıklar - 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının ilkelerini sıralar ve açıklar - 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının gelişim göstergelerini sıralar ve açıklar 10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gelişimin temel kavramları ve ilkeleriÖnerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
2Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri-2Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
3Doğum öncesi gelişim ve doğum Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
4 Yenidoğan (sağlık, bakım, beslenme)Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
5 Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemiÖnerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
6Yenidoğan (duyu gelişimi)Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
7Bebeklik döneminde bedensel büyüme, motor gelişim ve özellikleri Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
8Bebeklik döneminde bilişsel gelişim ve özellikleri Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
9Bebeklik döneminde bilişsel gelişim ve özellikleriÖnerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
10Bebeklik döneminde dil gelişimi ve özellikleri Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
11Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişim Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
12Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişimÖnerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
13Öğrencilerin gelişim gözlem sunumları
14Öğrencilerin gelişim gözlem sunumları
Kaynak
- Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Yazar: Jeffrey Trawick-Swith, Nobel Yayınevi - BEBEKLER VE ÇOCUKLAR Doğum Öncesinden orta Çocukluğa, Yazar: Laura E. Berk, Nobel Yayınevi - Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Ed. E. Ahmetoğlu ve E. Akşin-Yavuz, Nobel Akademik Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati12336
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6318
Okul Dışı Diğer Faaliyetler6212
Proje Sunumu / Seminer6318
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı6212
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı6318
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM-Güz Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu derste; çocuk gelişiminin temel kavramları ve ilkeleri doğrultusunda, doğum öncesi ve doğum sonrası süreçte bebeğin gelişimini ve sağlığını etkileyen koşulların, 0-36 aylık çocukların gelişimsel ve davranışsal özelliklerinin ve bu bağlamda ilgili yaş grupları için eğitim programları ve etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine dair temel ilkelerin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri,Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri-2,Doğum öncesi gelişim ve doğum , Yenidoğan (sağlık, bakım, beslenme), Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemi,Yenidoğan (duyu gelişimi),Bebeklik döneminde bedensel büyüme, motor gelişim ve özellikleri ,Bebeklik döneminde bilişsel gelişim ve özellikleri ,Bebeklik döneminde bilişsel gelişim ve özellikleri,Bebeklik döneminde dil gelişimi ve özellikleri ,Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişim ,Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişim,Öğrencilerin gelişim gözlem sunumları ,Öğrencilerin gelişim gözlem sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bebeklik döneminde tüm gelişim alanlarında meydana gelen ilerlemeyi anlatabilir. - Gelişimin temel kavramları ve ilkelerini sıralar ve açıklar - Doğum öncesi ve doğum sonrası özellikleri anlatır - Yeni doğanın sağlığı, bakımı ve beslenmesini anlatır - Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemini açıklar - 0-36 ay çocuğunun motor gelişimini açıklar ve tartışır - 0-36 ay çocuğunun bilişsel gelişimini açıklar ve tartışır - 0-36 ay çocuğunun dil gelişimini açıklar ve tartışır - 0-36 ay çocuğunun sosyal-duygusal gelişimini açıklar ve tartışır 10, 16, 9A, E
Bebeklik dönemi için kullanılan ulusal çerçeve programı tanıtabilir - 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özelliklerini sıralar ve açıklar - 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının ilkelerini sıralar ve açıklar - 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının gelişim göstergelerini sıralar ve açıklar 10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gelişimin temel kavramları ve ilkeleriÖnerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
2Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri-2Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
3Doğum öncesi gelişim ve doğum Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
4 Yenidoğan (sağlık, bakım, beslenme)Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
5 Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemiÖnerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
6Yenidoğan (duyu gelişimi)Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
7Bebeklik döneminde bedensel büyüme, motor gelişim ve özellikleri Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
8Bebeklik döneminde bilişsel gelişim ve özellikleri Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
9Bebeklik döneminde bilişsel gelişim ve özellikleriÖnerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
10Bebeklik döneminde dil gelişimi ve özellikleri Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
11Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişim Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
12Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişimÖnerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır
13Öğrencilerin gelişim gözlem sunumları
14Öğrencilerin gelişim gözlem sunumları
Kaynak
- Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Yazar: Jeffrey Trawick-Swith, Nobel Yayınevi - BEBEKLER VE ÇOCUKLAR Doğum Öncesinden orta Çocukluğa, Yazar: Laura E. Berk, Nobel Yayınevi - Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Ed. E. Ahmetoğlu ve E. Akşin-Yavuz, Nobel Akademik Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15