Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE)-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ahmet AHISKALI
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi: Barış GÜNAY
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır
Dersin İçeriğiBu ders; "Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
,"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
,"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
,"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
,"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
,"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
,"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
,"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
,"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
,"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
,"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
","Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
"
,"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"
,"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. 37A
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder 37A
1.2 Basit diyaloglar kurar. 37A
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir. 37A
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır. 37A
2.2 Toplu iletişim araçları vasıtasıyla verilen temel seviyedeki mesajları yorumlar.37A
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir. 37A
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar. 37A
3.2 Yazılı olarak kendisini kısaca tarif eder.37A
4. Basit çevirileri yapabilecektir. 37A
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır. 37A
4.2 Ana dilden hedef dile temel seviyede cümleleri aktarır. 37A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir 37A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. 37A
5.2 Dil öğretim araçlarını etkili şekilde kullanır.37A
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
İlgili ders notları
2"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
İlgili ders notları
3"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
4"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
5"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
6"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
7"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
8"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
9"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
10"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
11"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
"
İlgili ders notları
12"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
"
İlgili ders notları
13"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"
İlgili ders notları
14"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"
İlgili ders notları
Kaynak
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler428
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı133
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı155
Performans Görevi, Bakım Planı14114
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE)-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ahmet AHISKALI
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi: Barış GÜNAY
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır
Dersin İçeriğiBu ders; "Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
,"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
,"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
,"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
,"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
,"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
,"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
,"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
,"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
,"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
,"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
","Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
"
,"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"
,"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. 37A
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder 37A
1.2 Basit diyaloglar kurar. 37A
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir. 37A
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır. 37A
2.2 Toplu iletişim araçları vasıtasıyla verilen temel seviyedeki mesajları yorumlar.37A
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir. 37A
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar. 37A
3.2 Yazılı olarak kendisini kısaca tarif eder.37A
4. Basit çevirileri yapabilecektir. 37A
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır. 37A
4.2 Ana dilden hedef dile temel seviyede cümleleri aktarır. 37A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir 37A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. 37A
5.2 Dil öğretim araçlarını etkili şekilde kullanır.37A
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
İlgili ders notları
2"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar)
(Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)"
İlgili ders notları
3"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
4"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar)
(Gelecek zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
5"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
6"Health (Sağlık üzerine okumalar)
(Gelecek Zaman ve kullanımı)"
İlgili ders notları
7"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
8"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması)
(sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
9"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
10"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma)
(Sıfatların karşılaştırılması)"
İlgili ders notları
11"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
"
İlgili ders notları
12"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar)
Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı
"
İlgili ders notları
13"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"
İlgili ders notları
14"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları)
Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"
İlgili ders notları
Kaynak
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15