Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ahmet Faruk LEVENT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma; farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve tarihçesi,Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma,Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik,Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik,Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri, Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri,Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri,Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma,Eğitimle ilgili uluslararası sınavlar,Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar,Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Karşılaştırmalı eğitim alanının gelişimini tanımlar ve açıklar | 16, 18, 9 | E, F |
Karşılaştırmalı eğitim alanını ve çalışma kapsamını belirler | 16, 18, 9 | E, F |
Karşılaştırmalı eğitim alanındaki yaklaşımları açıklar ve alanda kullanılan yöntemleri tanır ve kullanır | 16, 18, 9 | E, F |
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz eder ve ilkelerini kavrar | 10, 13, 16, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve tarihçesi | Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler |
2 | Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma | Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler |
3 | Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden) | Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler |
4 | Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden) | Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler |
5 | Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden) | Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler |
6 | Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
7 | Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
8 | Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
9 | Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
10 | Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
11 | Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
12 | Eğitimle ilgili uluslararası sınavlar | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
13 | Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
14 | Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
Kaynak |
Erdoğan, İrfan. 2000. Çağdaş Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | ||||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | ||||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | X | |||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 8 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 8 | 8 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ahmet Faruk LEVENT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma; farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve tarihçesi,Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma,Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik,Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik,Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri, Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri,Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri,Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma,Eğitimle ilgili uluslararası sınavlar,Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar,Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Karşılaştırmalı eğitim alanının gelişimini tanımlar ve açıklar | 16, 18, 9 | E, F |
Karşılaştırmalı eğitim alanını ve çalışma kapsamını belirler | 16, 18, 9 | E, F |
Karşılaştırmalı eğitim alanındaki yaklaşımları açıklar ve alanda kullanılan yöntemleri tanır ve kullanır | 16, 18, 9 | E, F |
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz eder ve ilkelerini kavrar | 10, 13, 16, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve tarihçesi | Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler |
2 | Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma | Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler |
3 | Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden) | Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler |
4 | Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden) | Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler |
5 | Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden) | Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler |
6 | Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
7 | Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
8 | Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
9 | Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
10 | Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
11 | Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
12 | Eğitimle ilgili uluslararası sınavlar | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
13 | Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
14 | Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
Kaynak |
Erdoğan, İrfan. 2000. Çağdaş Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | ||||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | ||||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | X | |||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |