Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE GİRİŞ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı erken çocukluk dönemi ve eğitimine ilişkin temel kavram, ilke ve konuları ele alarak Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk eğitimi uygulamalarına ilişkin temel bilgilerin öğrencilere aktarılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Erken Çocukluk Eğitiminin Önemi,Çocuğa yönelik bakış; tarihsel süreç, Çocuk Hakları,Erken çocukluk döneminde gelişim,Erken çocukluk eğitiminde mesleki gelişim ve öğretmen,Erken çocukluk eğitiminde öğrenme ortamları. Gelişime uygun öğrenme ortamı tasarlama,Erken çocukluk eğitim kurumlarının çeşitleri ve özellikleri,Erken çocukluk eğitimi kurumlarında fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri,Erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi,Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımlar. Farklı ülkelerdeki yaklaşımların incelenmesi I,Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımlar II. Farklı ülkelerdeki yaklaşımların incelenmesi II,Çocuk, teknoloji ve medya,Erken çocukluk eğitiminde değerlendirme,Erken çocukluk eğitiminde etkinlikler ve uygulamalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Erken çocukluk eğitiminin tanımını yapar ve önemini açıklar Erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi anlatır Gelişimsel olarak uygun öğrenmenin içeriğini anlatır. Okul öncesi öğretmeninin özelliklerini sıralar ve açıklar Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımları ifade eder. Erken çocukluk eğitiminin bileşenlerini yorumlar. 14, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Erken Çocukluk Eğitiminin Önemi
2Çocuğa yönelik bakış; tarihsel süreç
3 Çocuk Hakları
4Erken çocukluk döneminde gelişimÖnerilen kitaplardan ilgili bölüm okunmalıdır
5Erken çocukluk eğitiminde mesleki gelişim ve öğretmen
6Erken çocukluk eğitiminde öğrenme ortamları. Gelişime uygun öğrenme ortamı tasarlamaFarklı eğitim ortamlarından örnekler incelenmelidir.
7Erken çocukluk eğitim kurumlarının çeşitleri ve özellikleri
8Erken çocukluk eğitimi kurumlarında fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleriMEB Okul Öncesi Eğitim Programı incelenmelidir.
9Erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemiErken çocukluk döneminde çocuğu olan ailelerle kısa bir görüşme yapılmalıdır.
10Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımlar. Farklı ülkelerdeki yaklaşımların incelenmesi I
11Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımlar II. Farklı ülkelerdeki yaklaşımların incelenmesi IIKonuyla ilgili farklı dijital kaynaklar incelenmelidir.
12Çocuk, teknoloji ve medya
13Erken çocukluk eğitiminde değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan okumalar tamamlanmalıdır.
14Erken çocukluk eğitiminde etkinlikler ve uygulamalarUygulama çalışmaları yapılmalıdır.
Kaynak
Kostelnik, M. J., Soderman, A. K., Whiren, A. P., & Michelle L. Rupiper (2019). Gelişime Uygun Eğitim Programı - Erken Çocukluk Eğitiminde En İyi Uygulamalar (Developmentally Appropriate Curriculum - Best Practices in Early Childhood Education). 7. Basımdan çeviri.E. Ahmetoğlu, İ. H. Acar (Çev. Ed.).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati12336
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi7214
Okul Dışı Diğer Faaliyetler236
Proje Sunumu / Seminer6318
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı6212
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı12336
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE GİRİŞ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı erken çocukluk dönemi ve eğitimine ilişkin temel kavram, ilke ve konuları ele alarak Türkiye'de ve dünyadaki erken çocukluk eğitimi uygulamalarına ilişkin temel bilgilerin öğrencilere aktarılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Erken Çocukluk Eğitiminin Önemi,Çocuğa yönelik bakış; tarihsel süreç, Çocuk Hakları,Erken çocukluk döneminde gelişim,Erken çocukluk eğitiminde mesleki gelişim ve öğretmen,Erken çocukluk eğitiminde öğrenme ortamları. Gelişime uygun öğrenme ortamı tasarlama,Erken çocukluk eğitim kurumlarının çeşitleri ve özellikleri,Erken çocukluk eğitimi kurumlarında fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri,Erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemi,Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımlar. Farklı ülkelerdeki yaklaşımların incelenmesi I,Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımlar II. Farklı ülkelerdeki yaklaşımların incelenmesi II,Çocuk, teknoloji ve medya,Erken çocukluk eğitiminde değerlendirme,Erken çocukluk eğitiminde etkinlikler ve uygulamalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Erken çocukluk eğitiminin tanımını yapar ve önemini açıklar Erken çocukluk eğitiminde temel olan görüşler ve tarihsel gelişimi anlatır Gelişimsel olarak uygun öğrenmenin içeriğini anlatır. Okul öncesi öğretmeninin özelliklerini sıralar ve açıklar Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımları ifade eder. Erken çocukluk eğitiminin bileşenlerini yorumlar. 14, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Erken Çocukluk Eğitiminin Önemi
2Çocuğa yönelik bakış; tarihsel süreç
3 Çocuk Hakları
4Erken çocukluk döneminde gelişimÖnerilen kitaplardan ilgili bölüm okunmalıdır
5Erken çocukluk eğitiminde mesleki gelişim ve öğretmen
6Erken çocukluk eğitiminde öğrenme ortamları. Gelişime uygun öğrenme ortamı tasarlamaFarklı eğitim ortamlarından örnekler incelenmelidir.
7Erken çocukluk eğitim kurumlarının çeşitleri ve özellikleri
8Erken çocukluk eğitimi kurumlarında fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleriMEB Okul Öncesi Eğitim Programı incelenmelidir.
9Erken çocukluk eğitiminde ailenin rolü ve önemiErken çocukluk döneminde çocuğu olan ailelerle kısa bir görüşme yapılmalıdır.
10Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımlar. Farklı ülkelerdeki yaklaşımların incelenmesi I
11Erken çocukluk eğitiminde alternatif yaklaşımlar II. Farklı ülkelerdeki yaklaşımların incelenmesi IIKonuyla ilgili farklı dijital kaynaklar incelenmelidir.
12Çocuk, teknoloji ve medya
13Erken çocukluk eğitiminde değerlendirmeÖnerilen kaynaklardan okumalar tamamlanmalıdır.
14Erken çocukluk eğitiminde etkinlikler ve uygulamalarUygulama çalışmaları yapılmalıdır.
Kaynak
Kostelnik, M. J., Soderman, A. K., Whiren, A. P., & Michelle L. Rupiper (2019). Gelişime Uygun Eğitim Programı - Erken Çocukluk Eğitiminde En İyi Uygulamalar (Developmentally Appropriate Curriculum - Best Practices in Early Childhood Education). 7. Basımdan çeviri.E. Ahmetoğlu, İ. H. Acar (Çev. Ed.).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15