Özel gereksinimli öğrencilerin özelliklerini, eğitimlerinde yapılması beklenen farklılaştırmaları matematik öğretmenlerinin karşılaşabileceği sorunları öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders tanıtımı
Temel kavramlar
Kaynaştırma/ bütünleştirme
,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Tanılama ve değerlendirme ,Destek özel eğitim hizmetleri/destek eğitim odaları ,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırmada aile katılımı/işbirliği ,Öğretimsel uyarlama yapma ,Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlama,BEP hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı geliştirir.
14, 16, 3
C
Özel eğitim gereksinimli öğrencilerin tanılanmalarında ve yerleştirilmelerinde üzerine düşen görevleri özetler.
10, 9
C
Özel gereksinimli öğrencilerin gelişimsel özelliklerini kavrar.
10, 16, 9
Özel gereksinimi olan öğrencilerin ve ailelerinin yaşadıkları sorunları açıklar.
16, 9
C
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
C: Çoktan Seçmeli Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders tanıtımı
Temel kavramlar
Kaynaştırma/ bütünleştirme
Milli Eğitim Bakanlığı Kaynaştırma Genelgesini
2
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
3
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
4
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
5
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
6
Tanılama ve değerlendirme
G. Akçamete (ed) 13. ünite (ss. 441-473)
7
Destek özel eğitim hizmetleri/destek eğitim odaları
Batu, Subaşu-Yurtçu (eds) 4. bölüm (ss. 85-123)
8
Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler
G. Akçamete (ed) 15. ünite (ss. 503-524)
9
Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler
G. Akçamete (ed) 16. ünite (ss. 527-543)
10
Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler
G. Akçamete (ed) 11. ünite (ss. 367-395)
11
Kaynaştırmada aile katılımı/işbirliği
G. Akçamete (ed) 5. ünite (ss. 169-198)
12
Öğretimsel uyarlama yapma
Batu, Subaşu-Yurtçu (eds) 3. bölüm (ss. 67-85)
13
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlama
G. Akçamete (ed) 2. ünite (ss. 77-109)
14
BEP hazırlama
G. Akçamete (ed) 2. ünite (ss. 77-109)
Kaynak
Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. G. Akçamete (Ed.), 2010. Kök
Batu, E. S.; Subaşı-Yurtçu, A. B. (2017). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Özel Eğitim ve Kaynaştırma Uygulamaları. Vize Yayıncılık.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
1
5
5
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
10
10
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
10
10
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
5
5
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Performans Görevi, Bakım Planı
1
2
2
Toplam İş Yükü (Saat)
90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA
-
Bahar Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Meslek Bilgisi
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Özel gereksinimli öğrencilerin özelliklerini, eğitimlerinde yapılması beklenen farklılaştırmaları matematik öğretmenlerinin karşılaşabileceği sorunları öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders tanıtımı
Temel kavramlar
Kaynaştırma/ bütünleştirme
,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Tanılama ve değerlendirme ,Destek özel eğitim hizmetleri/destek eğitim odaları ,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırmada aile katılımı/işbirliği ,Öğretimsel uyarlama yapma ,Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlama,BEP hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı geliştirir.
14, 16, 3
C
Özel eğitim gereksinimli öğrencilerin tanılanmalarında ve yerleştirilmelerinde üzerine düşen görevleri özetler.
10, 9
C
Özel gereksinimli öğrencilerin gelişimsel özelliklerini kavrar.
10, 16, 9
Özel gereksinimi olan öğrencilerin ve ailelerinin yaşadıkları sorunları açıklar.
16, 9
C
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
C: Çoktan Seçmeli Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders tanıtımı
Temel kavramlar
Kaynaştırma/ bütünleştirme
Milli Eğitim Bakanlığı Kaynaştırma Genelgesini
2
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
3
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
4
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
5
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
6
Tanılama ve değerlendirme
G. Akçamete (ed) 13. ünite (ss. 441-473)
7
Destek özel eğitim hizmetleri/destek eğitim odaları
Batu, Subaşu-Yurtçu (eds) 4. bölüm (ss. 85-123)
8
Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler
G. Akçamete (ed) 15. ünite (ss. 503-524)
9
Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler
G. Akçamete (ed) 16. ünite (ss. 527-543)
10
Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler
G. Akçamete (ed) 11. ünite (ss. 367-395)
11
Kaynaştırmada aile katılımı/işbirliği
G. Akçamete (ed) 5. ünite (ss. 169-198)
12
Öğretimsel uyarlama yapma
Batu, Subaşu-Yurtçu (eds) 3. bölüm (ss. 67-85)
13
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlama
G. Akçamete (ed) 2. ünite (ss. 77-109)
14
BEP hazırlama
G. Akçamete (ed) 2. ünite (ss. 77-109)
Kaynak
Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. G. Akçamete (Ed.), 2010. Kök
Batu, E. S.; Subaşı-Yurtçu, A. B. (2017). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Özel Eğitim ve Kaynaştırma Uygulamaları. Vize Yayıncılık.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.