Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE MEDYA-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin, çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları çerçevesinde şiddet, zorbalık, çocuk hakları gibi konuların açıklaması; çocuğun gelişiminde medyanın etkisini ilişkilendirmesi; medya ve çocukluk obezitesini ilişkilendirmesi; dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve okulun rolünü açıklaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk ve dijital medya ürünleri,Dijital medya ürünleri: çizgi flimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.,Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları,Medya ve şiddet,Medya ve zorbalık,Medya ve çocuk hakları,Çocuğun gelişiminde medyanın etkisi,Medya ve çocukluk obezitesi,Dijital medyaya erişim,Dijital medya erişiminde ailenin rolü,Dijital medya erişiminde okulun rolü,Dijital medya kullanımı,Dijital medya kullanımda ailenin rolü,Dijital medya kullanımda okulun rolü; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuğun gelişiminde medyanın etkisini yorumlar. 16, 37, 9A
Dijital medyanın erken çocukluk eğitimindeki rolünü inceler10, 16, 9A
Çocuğun dijital medya kullanımına yönelik ailenin rolünü tartışır.16, 19, 9A
Medyanın şiddet, obezite, zorbalık gibi fiziksel ve psikolojik olumsuz etkilerini fark eder.16, 9A
Çocuk ve dijital medya ürünlerini inceleyen kuramları anlatır. 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk ve dijital medya ürünleriDers hakkında beklentilerin tartışılması
2Dijital medya ürünleri: çizgi flimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.Dijital medya ürünleriyle ilgili kavram haritalandırması
3Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramlarıÇocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramlarının okunması
4Medya ve şiddetÖrnek dijital medya ürünlerinin şiddet kavramı çerçevesinde incelenmesi
5Medya ve zorbalıkÖrnek dijital medya ürünlerinin zorbalık kavramı çerçevesinde incelenmesi
6Medya ve çocuk haklarıMedya ve çocuk hakları konusunda önerilen makalelerin okunması
7Çocuğun gelişiminde medyanın etkisiÇocuk gelişiminde medyanın olumlu ve olumsuz etkilerine yönelik tartışma
8Medya ve çocukluk obezitesiErken çocukluk döneminde medya kullanımının obeziteye etkisi üzerine önerilen makalelerin okunması
9Dijital medyaya erişimÇocukların erken yaşlardan itibaren dijital medyaya erişebilmesi hakkında fikir yazısı
10Dijital medya erişiminde ailenin rolüAilelerin çocuğun dijital medya erişimine yönelik gözlem
11Dijital medya erişiminde okulun rolüÇocuğun dijital medyaya erişiminde okulun rolünü anlamaya yönelik sınıf gözlemi
12Dijital medya kullanımıÇocuğun dijital medya kullanımına yönelik makalelerin okunması
13Dijital medya kullanımda ailenin rolüAilelerin dijital medyaya erişim ve kullanımda izleyebileceği adımların tartışılması
14Dijital medya kullanımda okulun rolüÇocukların okullarda dijital medya yoluyla eğitilmesi hakkında tartışma
Kaynak
Yılmaz D, Güney R. Medyanın Çocuklar Üzerindeki Etkileri ve Kullanımına İlişkin Öneriler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi. 2021; 14 (4): 486- 494 Kardeş, S. (2020). Digital literacy in early chilhood, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 21(2), 827-839. DOI: 10.17679/inuefd.665327

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2714
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı428
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK VE MEDYA-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin, çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları çerçevesinde şiddet, zorbalık, çocuk hakları gibi konuların açıklaması; çocuğun gelişiminde medyanın etkisini ilişkilendirmesi; medya ve çocukluk obezitesini ilişkilendirmesi; dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve okulun rolünü açıklaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk ve dijital medya ürünleri,Dijital medya ürünleri: çizgi flimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.,Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları,Medya ve şiddet,Medya ve zorbalık,Medya ve çocuk hakları,Çocuğun gelişiminde medyanın etkisi,Medya ve çocukluk obezitesi,Dijital medyaya erişim,Dijital medya erişiminde ailenin rolü,Dijital medya erişiminde okulun rolü,Dijital medya kullanımı,Dijital medya kullanımda ailenin rolü,Dijital medya kullanımda okulun rolü; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuğun gelişiminde medyanın etkisini yorumlar. 16, 37, 9A
Dijital medyanın erken çocukluk eğitimindeki rolünü inceler10, 16, 9A
Çocuğun dijital medya kullanımına yönelik ailenin rolünü tartışır.16, 19, 9A
Medyanın şiddet, obezite, zorbalık gibi fiziksel ve psikolojik olumsuz etkilerini fark eder.16, 9A
Çocuk ve dijital medya ürünlerini inceleyen kuramları anlatır. 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk ve dijital medya ürünleriDers hakkında beklentilerin tartışılması
2Dijital medya ürünleri: çizgi flimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.Dijital medya ürünleriyle ilgili kavram haritalandırması
3Çocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramlarıÇocuk ve dijital medya ürünleri arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramlarının okunması
4Medya ve şiddetÖrnek dijital medya ürünlerinin şiddet kavramı çerçevesinde incelenmesi
5Medya ve zorbalıkÖrnek dijital medya ürünlerinin zorbalık kavramı çerçevesinde incelenmesi
6Medya ve çocuk haklarıMedya ve çocuk hakları konusunda önerilen makalelerin okunması
7Çocuğun gelişiminde medyanın etkisiÇocuk gelişiminde medyanın olumlu ve olumsuz etkilerine yönelik tartışma
8Medya ve çocukluk obezitesiErken çocukluk döneminde medya kullanımının obeziteye etkisi üzerine önerilen makalelerin okunması
9Dijital medyaya erişimÇocukların erken yaşlardan itibaren dijital medyaya erişebilmesi hakkında fikir yazısı
10Dijital medya erişiminde ailenin rolüAilelerin çocuğun dijital medya erişimine yönelik gözlem
11Dijital medya erişiminde okulun rolüÇocuğun dijital medyaya erişiminde okulun rolünü anlamaya yönelik sınıf gözlemi
12Dijital medya kullanımıÇocuğun dijital medya kullanımına yönelik makalelerin okunması
13Dijital medya kullanımda ailenin rolüAilelerin dijital medyaya erişim ve kullanımda izleyebileceği adımların tartışılması
14Dijital medya kullanımda okulun rolüÇocukların okullarda dijital medya yoluyla eğitilmesi hakkında tartışma
Kaynak
Yılmaz D, Güney R. Medyanın Çocuklar Üzerindeki Etkileri ve Kullanımına İlişkin Öneriler. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi. 2021; 14 (4): 486- 494 Kardeş, S. (2020). Digital literacy in early chilhood, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 21(2), 827-839. DOI: 10.17679/inuefd.665327

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15