Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ahmet ASLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin İngilizce-Türkçe çeviri yapabilmelerini sağlamak, matematik alanında İngilizce terimleri öğrenmeleri ve bilimsel içerikli makaleleri okuyup anlamalarını sağlamak, İngilizce ders hedefi yazabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri.,Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri.,Çocuk gelişimi ve evreleri ile ilgili temel kavramlar.,Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramlar.,Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramlar.,Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri.,Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri.,Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.),Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.),Profesyonel gelişim amaçlı sözel beceriler (kelime bilgisi, kalıplar vd.),Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.),Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.),Okuma becerileri (web 2.0 araçları kullanarak yazılı metinleri okuma vb.),İlgili öğretmenlik alanında çeviri çalışmaları.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Matematik alanında İngilizce teknik terimleri ifade eder. | 10, 16, 9 | A, E |
İngilizce’den Türkçeye cümlesel çeviri yapar. | 10, 16, 9 | A, E |
İngilizce’den Türkçeye bilimsel kısa metin çevirileri yapar. | 10, 16, 9 | A, E |
İngilizce öğrenme hedefi yazar. | 10, 16, 9 | A, E |
Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramları ifade eder. | 10, 16, 9 | A |
Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramları açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri geliştirir. | 10, 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri. | İlgili kaynaklar |
2 | Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri. | İlgili kaynaklar |
3 | Çocuk gelişimi ve evreleri ile ilgili temel kavramlar. | İlgili kaynaklar |
4 | Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramlar. | İlgili kaynaklar |
5 | Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramlar. | İlgili kaynaklar |
6 | Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri. | İlgili kaynaklar |
7 | Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri. | İlgili kaynaklar |
8 | Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.) | İlgili kaynaklar |
9 | Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.) | İlgili kaynaklar |
10 | Profesyonel gelişim amaçlı sözel beceriler (kelime bilgisi, kalıplar vd.) | İlgili kaynaklar |
11 | Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.) | İlgili kaynaklar |
12 | Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.) | İlgili kaynaklar |
13 | Okuma becerileri (web 2.0 araçları kullanarak yazılı metinleri okuma vb.) | İlgili kaynaklar |
14 | İlgili öğretmenlik alanında çeviri çalışmaları. | İlgili kaynaklar |
Kaynak |
Elementary and Middle School Mathematics Teaching Developmentally 10th edition , John A. Van de Walle and Karen S. Karp (2021); Çevrimiçi güncel eğitim videoları (Khan academy, Youtube, Tedx konuşmaları) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | ||||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | ||||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 6 | 24 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 4 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 4 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 8 | 8 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(86/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ahmet ASLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin İngilizce-Türkçe çeviri yapabilmelerini sağlamak, matematik alanında İngilizce terimleri öğrenmeleri ve bilimsel içerikli makaleleri okuyup anlamalarını sağlamak, İngilizce ders hedefi yazabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri.,Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri.,Çocuk gelişimi ve evreleri ile ilgili temel kavramlar.,Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramlar.,Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramlar.,Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri.,Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri.,Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.),Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.),Profesyonel gelişim amaçlı sözel beceriler (kelime bilgisi, kalıplar vd.),Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.),Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.),Okuma becerileri (web 2.0 araçları kullanarak yazılı metinleri okuma vb.),İlgili öğretmenlik alanında çeviri çalışmaları.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Matematik alanında İngilizce teknik terimleri ifade eder. | 10, 16, 9 | A, E |
İngilizce’den Türkçeye cümlesel çeviri yapar. | 10, 16, 9 | A, E |
İngilizce’den Türkçeye bilimsel kısa metin çevirileri yapar. | 10, 16, 9 | A, E |
İngilizce öğrenme hedefi yazar. | 10, 16, 9 | A, E |
Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramları ifade eder. | 10, 16, 9 | A |
Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramları açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri geliştirir. | 10, 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri. | İlgili kaynaklar |
2 | Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri. | İlgili kaynaklar |
3 | Çocuk gelişimi ve evreleri ile ilgili temel kavramlar. | İlgili kaynaklar |
4 | Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramlar. | İlgili kaynaklar |
5 | Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramlar. | İlgili kaynaklar |
6 | Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri. | İlgili kaynaklar |
7 | Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri. | İlgili kaynaklar |
8 | Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.) | İlgili kaynaklar |
9 | Akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.) | İlgili kaynaklar |
10 | Profesyonel gelişim amaçlı sözel beceriler (kelime bilgisi, kalıplar vd.) | İlgili kaynaklar |
11 | Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.) | İlgili kaynaklar |
12 | Yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.) | İlgili kaynaklar |
13 | Okuma becerileri (web 2.0 araçları kullanarak yazılı metinleri okuma vb.) | İlgili kaynaklar |
14 | İlgili öğretmenlik alanında çeviri çalışmaları. | İlgili kaynaklar |
Kaynak |
Elementary and Middle School Mathematics Teaching Developmentally 10th edition , John A. Van de Walle and Karen S. Karp (2021); Çevrimiçi güncel eğitim videoları (Khan academy, Youtube, Tedx konuşmaları) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | ||||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | ||||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |