Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DRAMA-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Uğur TUTKUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında okul öncesi öğretmen adaylarının, dramanın kuramsal temelerine yönelik bilgi edinmesi, drama teknikleriyle oluşturulmuş ders tasarımlarını deneyimleyerek yararları hakkında düşüncelerini paylaşması, alana yönelik uygulama örneklerini incelemesi, drama teknikleriyle ders tasarımı geliştirmesi, geliştirdiği tasarımı uygulayarak eğitmenlik becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim ve tanışma.,Uyum ve güven çalışmaları,Dramanın tanımı, aşamaları, bileşenleri ve temel kavramları,Drama teknikleri,Drama teknikleri,Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimi,Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimi,Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimi,Makale incelemesi,Makale incelemesi,Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken unsurlar.,Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarlama ,Tasarlanan drama etkinliklerinin uygulanması,Uygulanan drama etkinliklerinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İletişim, uyum ve güven çalışmalarında dramanın etkisini açıklar. 8E, H
Oyun ve drama süreçlerini ilişkilendirir.11, 15, 8, 9H
Dramanın tanımı, aşamaları, bileşenleri ve dramanın temel kavramlarını açıklar. 10, 8, 9E, H
Dramada kullanılan teknikleri kendi deneyimlerinden yola çıkarak gösterir. 11, 14, 6, 8H
Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarımı yapar. 14, 15, 8A, H
Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarımını değerlendirir.10, 15, 16, 8A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim ve tanışma.Ders sürecine yönelik beklentilerin, ders sürecini etkileyecek kuralların oluşturulması
2Uyum ve güven çalışmalarıGrup dinamiği oluşturulması
3Dramanın tanımı, aşamaları, bileşenleri ve temel kavramlarıDramanın tanımı, aşamaları, bileşenleri ve temel kavraların okunması
4Drama teknikleriDramada kullanılan tekniklerle ilgili alan okuması
5Drama teknikleriDramada kullanılan tekniklerle ilgili alan okuması
6Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimiDramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi
7Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimiDramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi
8Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimiDramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi
9Makale incelemesiRöportaj yoluyla makale okuması yapılması
10Makale incelemesiRöportaj yoluyla makale okuması yapılması
11Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken unsurlar.Dramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerin incelenmesi
12Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarlama Dramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi
13Tasarlanan drama etkinliklerinin uygulanmasıDramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi
14Uygulanan drama etkinliklerinin değerlendirilmesiDramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi
Kaynak
Adıgüzel, O. (2013). Eğitimde yaratıcı drama, Ankara, Pegem Akademi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi414
Okul Dışı Diğer Faaliyetler133
Proje Sunumu / Seminer326
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı717
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı14114
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DRAMA-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Uğur TUTKUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında okul öncesi öğretmen adaylarının, dramanın kuramsal temelerine yönelik bilgi edinmesi, drama teknikleriyle oluşturulmuş ders tasarımlarını deneyimleyerek yararları hakkında düşüncelerini paylaşması, alana yönelik uygulama örneklerini incelemesi, drama teknikleriyle ders tasarımı geliştirmesi, geliştirdiği tasarımı uygulayarak eğitmenlik becerilerini geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim ve tanışma.,Uyum ve güven çalışmaları,Dramanın tanımı, aşamaları, bileşenleri ve temel kavramları,Drama teknikleri,Drama teknikleri,Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimi,Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimi,Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimi,Makale incelemesi,Makale incelemesi,Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken unsurlar.,Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarlama ,Tasarlanan drama etkinliklerinin uygulanması,Uygulanan drama etkinliklerinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İletişim, uyum ve güven çalışmalarında dramanın etkisini açıklar. 8E, H
Oyun ve drama süreçlerini ilişkilendirir.11, 15, 8, 9H
Dramanın tanımı, aşamaları, bileşenleri ve dramanın temel kavramlarını açıklar. 10, 8, 9E, H
Dramada kullanılan teknikleri kendi deneyimlerinden yola çıkarak gösterir. 11, 14, 6, 8H
Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarımı yapar. 14, 15, 8A, H
Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarımını değerlendirir.10, 15, 16, 8A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim ve tanışma.Ders sürecine yönelik beklentilerin, ders sürecini etkileyecek kuralların oluşturulması
2Uyum ve güven çalışmalarıGrup dinamiği oluşturulması
3Dramanın tanımı, aşamaları, bileşenleri ve temel kavramlarıDramanın tanımı, aşamaları, bileşenleri ve temel kavraların okunması
4Drama teknikleriDramada kullanılan tekniklerle ilgili alan okuması
5Drama teknikleriDramada kullanılan tekniklerle ilgili alan okuması
6Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimiDramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi
7Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimiDramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi
8Alana yönelik dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders deneyimiDramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi
9Makale incelemesiRöportaj yoluyla makale okuması yapılması
10Makale incelemesiRöportaj yoluyla makale okuması yapılması
11Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken unsurlar.Dramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerin incelenmesi
12Dramanın yöntem olarak kullanıldığı ders tasarlama Dramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi
13Tasarlanan drama etkinliklerinin uygulanmasıDramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi
14Uygulanan drama etkinliklerinin değerlendirilmesiDramanın yöntem olarak kullanıldığı alana yönelik örneklerinin incelenmesi
Kaynak
Adıgüzel, O. (2013). Eğitimde yaratıcı drama, Ankara, Pegem Akademi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15