Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ POLİTİKALARI-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Mefharet Veziroğlu Çelik
Dersin AmacıTürkiye'de ve dünyada erken çocukluk eğitimi politikaları kapsamına giren konularda öğretmen adaylarının bilgilerinin geliştirilmesi ve bu alanda yapılan çalışmaların önemine yönelik farkındalık düzeylerinin arttırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Erken Çocukluk Politikalarının Tanımı ve Önemi ,Türkiye'de ve Dünyadaki Erken Çocukluk Politikaları ve Uygulamaları,Erken Müdahale Programları: Türkiye'den ve Dünyada Örnekler I,Erken Müdahale Programları: Türkiye'den ve Dünyadan Örnekler II,Erken Çocukluk Eğitimi Politikalarının Kısa ve Uzun Vadeli Etkileri,Erken Çocukluk Hizmetlerinin Önemi ve Kapsamı,Erken Çocukluk Eğitiminde Yönetim,Erken Çocukluk Eğitiminde Finansman,Erken Çocukluk Eğitimi Politikalarında Öğretmen Profili ve Çalışma Koşulları,Eğitim Fırsatlarının Güçlendirilmesi,Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları ve Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları,Erken Çocukluk Politikalarına Yönelik Karşılaştırmalar ve Eleştirel Bakış,Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları Bağlamında Mevcut Durum ve Analizler,Erken Çocukluk Eğitiminde Güncel Tartışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Türkiye ve Dünya'daki erken çocukluk politikalarını açıklar. 10, 14, 9A, E
Türkiye ve Dünyadaki erken çocukluk eğitimi politikalarını eleştirir.10, 9A, E
Türkiye'deki erken çocukluk eğitimi politikalarını aktarır. 10, 14, 9A
Türkiye'de uygulanan erken çocukluk eğitim politikalarının dünyadaki yerini belirler.10, 9A
Erken çocukluk dönemine ilişkin politika önerileri geliştirir.10, 16, 9A, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Erken Çocukluk Politikalarının Tanımı ve Önemi
2Türkiye'de ve Dünyadaki Erken Çocukluk Politikaları ve Uygulamaları
3Erken Müdahale Programları: Türkiye'den ve Dünyada Örnekler IÖnerilen kaynakların incelenmesi
4Erken Müdahale Programları: Türkiye'den ve Dünyadan Örnekler II
5Erken Çocukluk Eğitimi Politikalarının Kısa ve Uzun Vadeli Etkileri
6Erken Çocukluk Hizmetlerinin Önemi ve Kapsamı
7Erken Çocukluk Eğitiminde Yönetim
8Erken Çocukluk Eğitiminde FinansmanÖnerilen kaynakların incelenmesi
9Erken Çocukluk Eğitimi Politikalarında Öğretmen Profili ve Çalışma Koşulları
10Eğitim Fırsatlarının Güçlendirilmesi
11Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları ve Sürdürülebilir Kalkınma AmaçlarıSürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının incelenmesi
12Erken Çocukluk Politikalarına Yönelik Karşılaştırmalar ve Eleştirel Bakış
13Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları Bağlamında Mevcut Durum ve AnalizlerGüncel konulara yönelik görüş hazırlama
14Erken Çocukluk Eğitiminde Güncel TartışmalarGüncel konulara yönelik görüş hazırlama
Kaynak
T.C. MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Erken Çocukluk Eğitimi Daire Başkanlığı internet sitesi. https://tegm.meb.gov.tr/www/erken-cocukluk-egitimi-daire-baskanligi/icerik/185 Bekman, S. ve Gürlesel, C. F. (2005). Doğru Başlangıç: Türkiye'de Okul Öncesi Eğitim. Yay›n No. TÜS‹AD-T/2005-05/396.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi188
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2510
Proje Sunumu / Seminer188
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ POLİTİKALARI-Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Mefharet Veziroğlu Çelik
Dersin AmacıTürkiye'de ve dünyada erken çocukluk eğitimi politikaları kapsamına giren konularda öğretmen adaylarının bilgilerinin geliştirilmesi ve bu alanda yapılan çalışmaların önemine yönelik farkındalık düzeylerinin arttırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Erken Çocukluk Politikalarının Tanımı ve Önemi ,Türkiye'de ve Dünyadaki Erken Çocukluk Politikaları ve Uygulamaları,Erken Müdahale Programları: Türkiye'den ve Dünyada Örnekler I,Erken Müdahale Programları: Türkiye'den ve Dünyadan Örnekler II,Erken Çocukluk Eğitimi Politikalarının Kısa ve Uzun Vadeli Etkileri,Erken Çocukluk Hizmetlerinin Önemi ve Kapsamı,Erken Çocukluk Eğitiminde Yönetim,Erken Çocukluk Eğitiminde Finansman,Erken Çocukluk Eğitimi Politikalarında Öğretmen Profili ve Çalışma Koşulları,Eğitim Fırsatlarının Güçlendirilmesi,Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları ve Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları,Erken Çocukluk Politikalarına Yönelik Karşılaştırmalar ve Eleştirel Bakış,Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları Bağlamında Mevcut Durum ve Analizler,Erken Çocukluk Eğitiminde Güncel Tartışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Türkiye ve Dünya'daki erken çocukluk politikalarını açıklar. 10, 14, 9A, E
Türkiye ve Dünyadaki erken çocukluk eğitimi politikalarını eleştirir.10, 9A, E
Türkiye'deki erken çocukluk eğitimi politikalarını aktarır. 10, 14, 9A
Türkiye'de uygulanan erken çocukluk eğitim politikalarının dünyadaki yerini belirler.10, 9A
Erken çocukluk dönemine ilişkin politika önerileri geliştirir.10, 16, 9A, E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Erken Çocukluk Politikalarının Tanımı ve Önemi
2Türkiye'de ve Dünyadaki Erken Çocukluk Politikaları ve Uygulamaları
3Erken Müdahale Programları: Türkiye'den ve Dünyada Örnekler IÖnerilen kaynakların incelenmesi
4Erken Müdahale Programları: Türkiye'den ve Dünyadan Örnekler II
5Erken Çocukluk Eğitimi Politikalarının Kısa ve Uzun Vadeli Etkileri
6Erken Çocukluk Hizmetlerinin Önemi ve Kapsamı
7Erken Çocukluk Eğitiminde Yönetim
8Erken Çocukluk Eğitiminde FinansmanÖnerilen kaynakların incelenmesi
9Erken Çocukluk Eğitimi Politikalarında Öğretmen Profili ve Çalışma Koşulları
10Eğitim Fırsatlarının Güçlendirilmesi
11Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları ve Sürdürülebilir Kalkınma AmaçlarıSürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının incelenmesi
12Erken Çocukluk Politikalarına Yönelik Karşılaştırmalar ve Eleştirel Bakış
13Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları Bağlamında Mevcut Durum ve AnalizlerGüncel konulara yönelik görüş hazırlama
14Erken Çocukluk Eğitiminde Güncel TartışmalarGüncel konulara yönelik görüş hazırlama
Kaynak
T.C. MEB Temel Eğitim Genel Müdürlüğü Erken Çocukluk Eğitimi Daire Başkanlığı internet sitesi. https://tegm.meb.gov.tr/www/erken-cocukluk-egitimi-daire-baskanligi/icerik/185 Bekman, S. ve Gürlesel, C. F. (2005). Doğru Başlangıç: Türkiye'de Okul Öncesi Eğitim. Yay›n No. TÜS‹AD-T/2005-05/396.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15