Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste; çocuk gelişiminin temel kavramları ve ilkeleri doğrultusunda, doğum öncesi ve doğum sonrası süreçte bebeğin gelişimini ve sağlığını etkileyen koşulların, 0-36 aylık çocukların gelişimsel ve davranışsal özelliklerinin ve bu bağlamda ilgili yaş grupları için eğitim programları ve etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine dair temel ilkelerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri,Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri-2,Doğum öncesi gelişim ve doğum , Yenidoğan (sağlık, bakım, beslenme), Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemi,Yenidoğan (duyu gelişimi),Bebeklik döneminde bedensel büyüme, motor gelişim ve özellikleri ,Bebeklik döneminde bilişsel gelişim ve özellikleri ,Bebeklik döneminde bilişsel gelişim ve özellikleri,Bebeklik döneminde dil gelişimi ve özellikleri ,Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişim ,Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişim,Öğrencilerin gelişim gözlem sunumları ,Öğrencilerin gelişim gözlem sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bebeklik döneminde tüm gelişim alanlarında meydana gelen ilerlemeyi anlatabilir. - Gelişimin temel kavramları ve ilkelerini sıralar ve açıklar - Doğum öncesi ve doğum sonrası özellikleri anlatır - Yeni doğanın sağlığı, bakımı ve beslenmesini anlatır - Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemini açıklar - 0-36 ay çocuğunun motor gelişimini açıklar ve tartışır - 0-36 ay çocuğunun bilişsel gelişimini açıklar ve tartışır - 0-36 ay çocuğunun dil gelişimini açıklar ve tartışır - 0-36 ay çocuğunun sosyal-duygusal gelişimini açıklar ve tartışır | 10, 16, 9 | A, E |
Bebeklik dönemi için kullanılan ulusal çerçeve programı tanıtabilir - 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özelliklerini sıralar ve açıklar - 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının ilkelerini sıralar ve açıklar - 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının gelişim göstergelerini sıralar ve açıklar | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
2 | Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri-2 | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
3 | Doğum öncesi gelişim ve doğum | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
4 | Yenidoğan (sağlık, bakım, beslenme) | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
5 | Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemi | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
6 | Yenidoğan (duyu gelişimi) | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
7 | Bebeklik döneminde bedensel büyüme, motor gelişim ve özellikleri | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
8 | Bebeklik döneminde bilişsel gelişim ve özellikleri | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
9 | Bebeklik döneminde bilişsel gelişim ve özellikleri | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
10 | Bebeklik döneminde dil gelişimi ve özellikleri | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
11 | Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişim | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
12 | Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişim | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
13 | Öğrencilerin gelişim gözlem sunumları | |
14 | Öğrencilerin gelişim gözlem sunumları |
Kaynak |
- Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Yazar: Jeffrey Trawick-Swith, Nobel Yayınevi - BEBEKLER VE ÇOCUKLAR Doğum Öncesinden orta Çocukluğa, Yazar: Laura E. Berk, Nobel Yayınevi - Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Ed. E. Ahmetoğlu ve E. Akşin-Yavuz, Nobel Akademik Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 12 | 3 | 36 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 3 | 18 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 6 | 2 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 6 | 3 | 18 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 6 | 2 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 6 | 3 | 18 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BEBEKLİK DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste; çocuk gelişiminin temel kavramları ve ilkeleri doğrultusunda, doğum öncesi ve doğum sonrası süreçte bebeğin gelişimini ve sağlığını etkileyen koşulların, 0-36 aylık çocukların gelişimsel ve davranışsal özelliklerinin ve bu bağlamda ilgili yaş grupları için eğitim programları ve etkinliklerinin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine dair temel ilkelerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri,Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri-2,Doğum öncesi gelişim ve doğum , Yenidoğan (sağlık, bakım, beslenme), Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemi,Yenidoğan (duyu gelişimi),Bebeklik döneminde bedensel büyüme, motor gelişim ve özellikleri ,Bebeklik döneminde bilişsel gelişim ve özellikleri ,Bebeklik döneminde bilişsel gelişim ve özellikleri,Bebeklik döneminde dil gelişimi ve özellikleri ,Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişim ,Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişim,Öğrencilerin gelişim gözlem sunumları ,Öğrencilerin gelişim gözlem sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bebeklik döneminde tüm gelişim alanlarında meydana gelen ilerlemeyi anlatabilir. - Gelişimin temel kavramları ve ilkelerini sıralar ve açıklar - Doğum öncesi ve doğum sonrası özellikleri anlatır - Yeni doğanın sağlığı, bakımı ve beslenmesini anlatır - Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemini açıklar - 0-36 ay çocuğunun motor gelişimini açıklar ve tartışır - 0-36 ay çocuğunun bilişsel gelişimini açıklar ve tartışır - 0-36 ay çocuğunun dil gelişimini açıklar ve tartışır - 0-36 ay çocuğunun sosyal-duygusal gelişimini açıklar ve tartışır | 10, 16, 9 | A, E |
Bebeklik dönemi için kullanılan ulusal çerçeve programı tanıtabilir - 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının temel özelliklerini sıralar ve açıklar - 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının ilkelerini sıralar ve açıklar - 0-36 aylık çocuklar için okul öncesi eğitim programının gelişim göstergelerini sıralar ve açıklar | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
2 | Gelişimin temel kavramları ve ilkeleri-2 | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
3 | Doğum öncesi gelişim ve doğum | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
4 | Yenidoğan (sağlık, bakım, beslenme) | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
5 | Bebeğin gelişiminde sağlık, bakım ve beslenmenin önemi | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
6 | Yenidoğan (duyu gelişimi) | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
7 | Bebeklik döneminde bedensel büyüme, motor gelişim ve özellikleri | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
8 | Bebeklik döneminde bilişsel gelişim ve özellikleri | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
9 | Bebeklik döneminde bilişsel gelişim ve özellikleri | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
10 | Bebeklik döneminde dil gelişimi ve özellikleri | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
11 | Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişim | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
12 | Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişim | Önerilen kitaplardan konuyla ilgili bölüm okunmalıdır |
13 | Öğrencilerin gelişim gözlem sunumları | |
14 | Öğrencilerin gelişim gözlem sunumları |
Kaynak |
- Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Yazar: Jeffrey Trawick-Swith, Nobel Yayınevi - BEBEKLER VE ÇOCUKLAR Doğum Öncesinden orta Çocukluğa, Yazar: Laura E. Berk, Nobel Yayınevi - Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Ed. E. Ahmetoğlu ve E. Akşin-Yavuz, Nobel Akademik Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |