Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciler, herhangi bir konu alanında veya eğitimde proje hazırlamada başarılı olabilme için gerekli proje yönetimi ve bununla ilgili temel kavramları ve modelleri öğrenecektir.. Öncelikle yenilikçi eğitim projelerinin yönetiminde kritik konular tartışılacaktır. Eğitim organizasyonu, okul ortamı, birey-personel değerlendirmesi ve diğer kaynak perspektiflerinden zaman, maliyet, teknoloji, performans ve psikolojik parametreler analiz edilecektir. Yeni bir psikolojik değerlendirme aracı geliştirmek, yeni psikoterapi yaklaşımlarını oluşturmak, robot psikolog veya -siber danışmanlık sistemleri gibi yeni araçların oluşturulması Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık'ta proje geliştirme dersi kapsamında çalışma konularına örnek olabilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; - Neden Proje Yönetimi ve Girişimcilik?,Örgütsel Bağlam: Strateji, Yapı ve Kültür,Proje Seçimi, İnovasyon ve Portföy Yönetimi,Liderlik ve Proje Yöneticisi,Kapsam ve İnovasyon Yönetimi,Proje Ekibi Oluşturma, Çatışma ve Müzakere,Risk Yönetimi,Maliyet Tahmini ve Bütçeleme,Proje Planlama: Ağlar, Tahmin ve Kritik Yol,Proje Çizelgeleme: Gecikme, Kilitlenme ve Aktivite Ağları,Kritik Zincir Proje Planlaması,Teknoloji ve Kaynak Yönetimi,Proje Değerlendirme ve Kontrol,Proje Kapanışı ve Fesih; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Proje yönetimiyle ilgili kavramları açıklar. | 10, 11, 16, 8, 9 | A |
Proje aşamalarını sıralar | 10, 12, 2, 9 | F |
Proje yönetimde karar süreçlerini açıklar. | 10, 12, 2, 9 | F |
Eğitsel bir proje tasarlar. | 10, 13, 2 | F |
Eğitsel bir projeye değer biçer. | 10, 12, 13, 2, 20, 9 | F |
Proje yönetiminde dikkat edilecek durumları nedenleriyle açıklar. | 10, 12, 13, 2, 9 | F |
Proje yönetimi ve risk yönetimi arasındaki ilişkileri kurar. | 10, 12, 13, 2, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | - Neden Proje Yönetimi ve Girişimcilik? | Değişimi Yönetmek: Örgütsel/Kişisel-Psikolojik Değişim ve İş/Eğitim Kültürü, Proje Yöneticisi ve Değişim, Girişimcilik, Proje Ortamı, Proje Başlatma, Proje Yönetimi Nedir, Öğrenen, Takımlar, Sistem, Örnek Problemler ve Vakalar . |
2 | Örgütsel Bağlam: Strateji, Yapı ve Kültür | Strateji ve Bilgi Sistemleri: Örgütsel Çerçeve, Geleneksel Yönetime Karşı Proje Bakış Açısı, Yeni Araç/Yaklaşım Geliştirme, Strateji Geliştirme, Rekabet, Strateji ve Kültür, Roller ve Sorumluluklar, Programlar ve Program Yönetimi, Farklı Proje Yönetimi Biçimleri |
3 | Proje Seçimi, İnovasyon ve Portföy Yönetimi | Sistemler, Organizasyonlar ve Sistem Metodolojileri: Sistem Kavramları ve İnovasyon İlkeleri, Sistem Mühendisliği ve yönetimi, Geliştirme İnovasyon Modelleri ve Yaklaşımları, Şelale Modeli, 'b' Modeli ve 'V' Modeli, Artımlı ve Spiral Modeller, Yöntemler ve Eğitimde Yaklaşımlar, Yapılandırılmış ve Gelişimsel Yöntemler, Örnek Proje Yaklaşımları. |
4 | Liderlik ve Proje Yöneticisi | Proje Yöneticisi Nasıl Liderlik Ediyor?, Bir Proje Profili: Süreç Modeli, Proje Başlatma, Tasarım ve Geliştirme, Tamamlama ve İşletme Aşaması, Eğitim ve Hizmet Organizasyonlarında Sistem Geliştirme, Etkin Proje Liderleri ve Profesyonellik, Örnek Sorunlar ve Vaka Çalışmaları . |
5 | Kapsam ve İnovasyon Yönetimi | Proje Planlama: İşi ve Tahminleri Anlama: Gereksinimleri, Bağımlılıkları ve Sorumlulukları, Çizelgeleri ve Planlama Araçlarını Anlama, Yenilikçi Ürün Tasarımı, Kapsam Raporlama, Eğitim Disiplinlerinde Tahmin Etme, Tahmin Yöntemleri ve Destekleyici Faaliyetler, Etkileyen Faktörler ve Pratik Deneyimler, Vaka Çalışmaları. |
6 | Proje Ekibi Oluşturma, Çatışma ve Müzakere | Etkili Proje Ekiplerinin Özellikleri, Grup Geliştirme, Çatışma ve Müzakere, Planlama ve Kaynak Kullanımı, İlerlemeyi İzleme, Kontrol Uygulaması, Değişiklik Kontrolü ve Yapılandırmaları, Ağ Oluşturma Planlaması ve Zamana Dayalı Ağlar, Vaka Çalışmaları. |
7 | Risk Yönetimi | Risk Yönetimi: Risk Kavramları ve Tanımlamaları, Risk Yönetim Süreci, Risk Tanımlama ve Değerlendirme, Riske Müdahale Planlaması, Risk Eylemleri ve Diğer Kavramlar, Proje Yönetimi Risk Yönetimidir, Sorular ve Cevaplar, Örnek Problem Çözümleri |
8 | Maliyet Tahmini ve Bütçeleme | Maliyet Yönetimi, Maliyet Tahmini, İlerleme ve Kalite Raporlama: Program Değerlendirme ve Gözden Geçirme Tekniği (PERT), Kritik Yol Metodu (CPM), Örnek Problemler, Vaka Çalışmaları ve Sunumlar. |
9 | Proje Planlama: Ağlar, Tahmin ve Kritik Yol | Gantt Şemaları, Çarpışan Projeler, Değişikliklerin ve Yeniliklerin Kontrolü, Kontrol Yönetimi, Değer Yönetimi, Ağların Kullanımındaki Tartışmalar, Yeni Yaklaşımlar, Eğitimsel Perspektif, Gelecek Trendler. |
10 | Proje Çizelgeleme: Gecikme, Kilitlenme ve Aktivite Ağları | Projenin Satışı: Satın Alma ve Alıcılar, Satış Süreci, Müzakere, Yeniliklerin Yayılması, Psikolojik Teknoloji Değerlendirmesi, Sorunlar ve Çözümler. |
11 | Kritik Zincir Proje Planlaması | Proje Organizasyon Yapısı ve Entegrasyon: Beklentileri, Değişiklikleri ve Çatışmaları Yönetme, Öğretimsel Bakış Açısı, Katılımı Yönetme, Takım Çalışmaları ve Çatışma: Tedarikçileri Yönetme, Sözleşmeyi Kurma, Kalite Kontrol ve Alt Yükleniciler,. |
12 | Teknoloji ve Kaynak Yönetimi | Kaynak Kısıtlamaları ve Yükleme, Teknoloji Yönetimi, Kaynak Seviyelendirme Tabloları, Kaynak Kullanımı ve Ticarileştirme. |
13 | Proje Değerlendirme ve Kontrol | Proje Başarısızlığı, Başarı ve Alınan Dersler: Liderlik ve Performans Yönetimi, Motivasyon ve Liderlik, Amaçlar, Performansın Gözden Geçirilmesi, Performans Değerlendirme Sistemleri ve Performans İyileştirme, Duygusal Bilgisayar için Örnek Kınamalar |
14 | Proje Kapanışı ve Fesih | Sistem Mühendisliği Süreci: Vizyon ve Perspektifler, Etkili Çalışma Ortamının Yaratılması, Psikoloji ve Eğitim için Geleceğin Paradigası |
Kaynak |
• Pinto, J. K. (2020). Project Management: Achieving Competittive Advantage (International- 5th Ed.). Pearson. ISBN 10: 1-292-26914-6, ISBN 13: 978-1-292-26914-6, eBook ISBN: 978-1-292-26916-0 • Wastian, M., Rosensteil, L.; West, M. A. And Braumandl, I. (2015). Applied Psychology for Project Managers: A Practitioner’s Guide to Successful Project Management, Springer Heidelberg New York Dordrecht London. ISSN 2192-8096 ISSN 2192-810X (electronic), ISBN 978-3-662-44213-5 ISBN 978-3-662-44214-2 (eBook) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | ||||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 5 | 5 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 1 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 10 | 1 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Servet BAYRAM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciler, herhangi bir konu alanında veya eğitimde proje hazırlamada başarılı olabilme için gerekli proje yönetimi ve bununla ilgili temel kavramları ve modelleri öğrenecektir.. Öncelikle yenilikçi eğitim projelerinin yönetiminde kritik konular tartışılacaktır. Eğitim organizasyonu, okul ortamı, birey-personel değerlendirmesi ve diğer kaynak perspektiflerinden zaman, maliyet, teknoloji, performans ve psikolojik parametreler analiz edilecektir. Yeni bir psikolojik değerlendirme aracı geliştirmek, yeni psikoterapi yaklaşımlarını oluşturmak, robot psikolog veya -siber danışmanlık sistemleri gibi yeni araçların oluşturulması Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık'ta proje geliştirme dersi kapsamında çalışma konularına örnek olabilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; - Neden Proje Yönetimi ve Girişimcilik?,Örgütsel Bağlam: Strateji, Yapı ve Kültür,Proje Seçimi, İnovasyon ve Portföy Yönetimi,Liderlik ve Proje Yöneticisi,Kapsam ve İnovasyon Yönetimi,Proje Ekibi Oluşturma, Çatışma ve Müzakere,Risk Yönetimi,Maliyet Tahmini ve Bütçeleme,Proje Planlama: Ağlar, Tahmin ve Kritik Yol,Proje Çizelgeleme: Gecikme, Kilitlenme ve Aktivite Ağları,Kritik Zincir Proje Planlaması,Teknoloji ve Kaynak Yönetimi,Proje Değerlendirme ve Kontrol,Proje Kapanışı ve Fesih; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Proje yönetimiyle ilgili kavramları açıklar. | 10, 11, 16, 8, 9 | A |
Proje aşamalarını sıralar | 10, 12, 2, 9 | F |
Proje yönetimde karar süreçlerini açıklar. | 10, 12, 2, 9 | F |
Eğitsel bir proje tasarlar. | 10, 13, 2 | F |
Eğitsel bir projeye değer biçer. | 10, 12, 13, 2, 20, 9 | F |
Proje yönetiminde dikkat edilecek durumları nedenleriyle açıklar. | 10, 12, 13, 2, 9 | F |
Proje yönetimi ve risk yönetimi arasındaki ilişkileri kurar. | 10, 12, 13, 2, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | - Neden Proje Yönetimi ve Girişimcilik? | Değişimi Yönetmek: Örgütsel/Kişisel-Psikolojik Değişim ve İş/Eğitim Kültürü, Proje Yöneticisi ve Değişim, Girişimcilik, Proje Ortamı, Proje Başlatma, Proje Yönetimi Nedir, Öğrenen, Takımlar, Sistem, Örnek Problemler ve Vakalar . |
2 | Örgütsel Bağlam: Strateji, Yapı ve Kültür | Strateji ve Bilgi Sistemleri: Örgütsel Çerçeve, Geleneksel Yönetime Karşı Proje Bakış Açısı, Yeni Araç/Yaklaşım Geliştirme, Strateji Geliştirme, Rekabet, Strateji ve Kültür, Roller ve Sorumluluklar, Programlar ve Program Yönetimi, Farklı Proje Yönetimi Biçimleri |
3 | Proje Seçimi, İnovasyon ve Portföy Yönetimi | Sistemler, Organizasyonlar ve Sistem Metodolojileri: Sistem Kavramları ve İnovasyon İlkeleri, Sistem Mühendisliği ve yönetimi, Geliştirme İnovasyon Modelleri ve Yaklaşımları, Şelale Modeli, 'b' Modeli ve 'V' Modeli, Artımlı ve Spiral Modeller, Yöntemler ve Eğitimde Yaklaşımlar, Yapılandırılmış ve Gelişimsel Yöntemler, Örnek Proje Yaklaşımları. |
4 | Liderlik ve Proje Yöneticisi | Proje Yöneticisi Nasıl Liderlik Ediyor?, Bir Proje Profili: Süreç Modeli, Proje Başlatma, Tasarım ve Geliştirme, Tamamlama ve İşletme Aşaması, Eğitim ve Hizmet Organizasyonlarında Sistem Geliştirme, Etkin Proje Liderleri ve Profesyonellik, Örnek Sorunlar ve Vaka Çalışmaları . |
5 | Kapsam ve İnovasyon Yönetimi | Proje Planlama: İşi ve Tahminleri Anlama: Gereksinimleri, Bağımlılıkları ve Sorumlulukları, Çizelgeleri ve Planlama Araçlarını Anlama, Yenilikçi Ürün Tasarımı, Kapsam Raporlama, Eğitim Disiplinlerinde Tahmin Etme, Tahmin Yöntemleri ve Destekleyici Faaliyetler, Etkileyen Faktörler ve Pratik Deneyimler, Vaka Çalışmaları. |
6 | Proje Ekibi Oluşturma, Çatışma ve Müzakere | Etkili Proje Ekiplerinin Özellikleri, Grup Geliştirme, Çatışma ve Müzakere, Planlama ve Kaynak Kullanımı, İlerlemeyi İzleme, Kontrol Uygulaması, Değişiklik Kontrolü ve Yapılandırmaları, Ağ Oluşturma Planlaması ve Zamana Dayalı Ağlar, Vaka Çalışmaları. |
7 | Risk Yönetimi | Risk Yönetimi: Risk Kavramları ve Tanımlamaları, Risk Yönetim Süreci, Risk Tanımlama ve Değerlendirme, Riske Müdahale Planlaması, Risk Eylemleri ve Diğer Kavramlar, Proje Yönetimi Risk Yönetimidir, Sorular ve Cevaplar, Örnek Problem Çözümleri |
8 | Maliyet Tahmini ve Bütçeleme | Maliyet Yönetimi, Maliyet Tahmini, İlerleme ve Kalite Raporlama: Program Değerlendirme ve Gözden Geçirme Tekniği (PERT), Kritik Yol Metodu (CPM), Örnek Problemler, Vaka Çalışmaları ve Sunumlar. |
9 | Proje Planlama: Ağlar, Tahmin ve Kritik Yol | Gantt Şemaları, Çarpışan Projeler, Değişikliklerin ve Yeniliklerin Kontrolü, Kontrol Yönetimi, Değer Yönetimi, Ağların Kullanımındaki Tartışmalar, Yeni Yaklaşımlar, Eğitimsel Perspektif, Gelecek Trendler. |
10 | Proje Çizelgeleme: Gecikme, Kilitlenme ve Aktivite Ağları | Projenin Satışı: Satın Alma ve Alıcılar, Satış Süreci, Müzakere, Yeniliklerin Yayılması, Psikolojik Teknoloji Değerlendirmesi, Sorunlar ve Çözümler. |
11 | Kritik Zincir Proje Planlaması | Proje Organizasyon Yapısı ve Entegrasyon: Beklentileri, Değişiklikleri ve Çatışmaları Yönetme, Öğretimsel Bakış Açısı, Katılımı Yönetme, Takım Çalışmaları ve Çatışma: Tedarikçileri Yönetme, Sözleşmeyi Kurma, Kalite Kontrol ve Alt Yükleniciler,. |
12 | Teknoloji ve Kaynak Yönetimi | Kaynak Kısıtlamaları ve Yükleme, Teknoloji Yönetimi, Kaynak Seviyelendirme Tabloları, Kaynak Kullanımı ve Ticarileştirme. |
13 | Proje Değerlendirme ve Kontrol | Proje Başarısızlığı, Başarı ve Alınan Dersler: Liderlik ve Performans Yönetimi, Motivasyon ve Liderlik, Amaçlar, Performansın Gözden Geçirilmesi, Performans Değerlendirme Sistemleri ve Performans İyileştirme, Duygusal Bilgisayar için Örnek Kınamalar |
14 | Proje Kapanışı ve Fesih | Sistem Mühendisliği Süreci: Vizyon ve Perspektifler, Etkili Çalışma Ortamının Yaratılması, Psikoloji ve Eğitim için Geleceğin Paradigası |
Kaynak |
• Pinto, J. K. (2020). Project Management: Achieving Competittive Advantage (International- 5th Ed.). Pearson. ISBN 10: 1-292-26914-6, ISBN 13: 978-1-292-26914-6, eBook ISBN: 978-1-292-26916-0 • Wastian, M., Rosensteil, L.; West, M. A. And Braumandl, I. (2015). Applied Psychology for Project Managers: A Practitioner’s Guide to Successful Project Management, Springer Heidelberg New York Dordrecht London. ISSN 2192-8096 ISSN 2192-810X (electronic), ISBN 978-3-662-44213-5 ISBN 978-3-662-44214-2 (eBook) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | ||||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | ||||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |