Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Metin KAYA
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ahmet Faruk LEVENT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKarşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma; farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve tarihçesi,Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma,Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik,Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik,Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri, Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri,Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri,Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma,Eğitimle ilgili uluslararası sınavlar,Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar,Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Karşılaştırmalı eğitim alanının gelişimini tanımlar ve açıklar 16, 18, 9E, F
 Karşılaştırmalı eğitim alanını ve çalışma kapsamını belirler16, 18, 9E, F
Karşılaştırmalı eğitim alanındaki yaklaşımları açıklar ve alanda kullanılan yöntemleri tanır ve kullanır16, 18, 9E, F
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz eder ve ilkelerini kavrar10, 13, 16, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve tarihçesiKubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler
2Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırmaKubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler
3Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden)Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler
4Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden)Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler
5Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden)Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler
6Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlikÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
7Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlikÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
8Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleriÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
9 Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleriÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
10Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleriÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
11Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşmaÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
12Eğitimle ilgili uluslararası sınavlarÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
13Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlarÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
14Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlarÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
Kaynak
Erdoğan, İrfan. 2000. Çağdaş Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2816
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı248
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı188
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Metin KAYA
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ahmet Faruk LEVENT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKarşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma; farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve tarihçesi,Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma,Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik,Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik,Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri, Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri,Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri,Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma,Eğitimle ilgili uluslararası sınavlar,Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar,Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Karşılaştırmalı eğitim alanının gelişimini tanımlar ve açıklar 16, 18, 9E, F
 Karşılaştırmalı eğitim alanını ve çalışma kapsamını belirler16, 18, 9E, F
Karşılaştırmalı eğitim alanındaki yaklaşımları açıklar ve alanda kullanılan yöntemleri tanır ve kullanır16, 18, 9E, F
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz eder ve ilkelerini kavrar10, 13, 16, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve tarihçesiKubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler
2Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırmaKubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler
3Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden)Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler
4Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden)Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler
5Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden)Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler
6Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlikÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
7Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlikÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
8Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleriÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
9 Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleriÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
10Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleriÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
11Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşmaÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
12Eğitimle ilgili uluslararası sınavlarÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
13Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlarÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
14Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlarÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
Kaynak
Erdoğan, İrfan. 2000. Çağdaş Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15