Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESLENME VE SAĞLIK-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatmanur ÖZYÜREK ARPA
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Fatmanur ÖZYÜREK
Dersin AmacıAnne ve çocuk beslenmesi ile ilgili bilgileri kazanmak, öğrendiklerini uygulamaya geçirebilmek için bilgi edinmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Beslenme ve Sağlık İlişkisi,Enerji Metabolizması,Yaşam için gerekli makro besin öğeleri-Karbonhidratlar,Yaşam için gerekli makro besin öğeleri-Lipitler,Yaşam için gerekli makro besin öğeleri-Proteinler,Yaşam için gerekli mikrobesin öğeleri-yağda çözünen vitaminler,Yaşam için gerekli mikrobesin öğeleri-suda çözünen vitaminler,Yaşam için gerekli mikrobesin öğeleri-su ve mineraller,Anne ve çocuk beslenmesinin önemi,Gebelikte Beslenme,Emzirme Döneminde Beslenme-Anne sütünün önemi,Bebeklik döneminde Okul öncesi dönemde çocukların beslenmesi,Adolesan Dönemde Beslenme ve En çok karşılaşılan sağlık sorunları-beslenme ilişkisi,Farklı yaş grubundaki çocuklar için uygun beslenme menüler ve besin grupları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Gıdaya bağlı zehirlenme sorunlarını bilir ve önlemlerini alabilir. 2. Erken çocukluk döneminde farklı yaş gruplarına yönelik beslenme özelliklerini bilir. 3. Yeni doğan ve erken çocukluk dönemindeki çocuk ve annenin beslenme ihtiyaçlarını tanır ve özelliklerini bilir. 4. Sağlıklı beslenmeyi destekleyecek besin, vitamin, mineral ve menüleri bilir. 5. Beslenme ve sağlık ilişkisinin farkındadır. 10, 13, 16, 3A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Beslenme ve Sağlık İlişkisiİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
2Enerji Metabolizmasıİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
3Yaşam için gerekli makro besin öğeleri-Karbonhidratlarİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
4Yaşam için gerekli makro besin öğeleri-Lipitlerİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
5Yaşam için gerekli makro besin öğeleri-Proteinlerİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
6Yaşam için gerekli mikrobesin öğeleri-yağda çözünen vitaminlerİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
7Yaşam için gerekli mikrobesin öğeleri-suda çözünen vitaminlerİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
8Yaşam için gerekli mikrobesin öğeleri-su ve minerallerİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
9Anne ve çocuk beslenmesinin önemiİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
10Gebelikte Beslenmeİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
11Emzirme Döneminde Beslenme-Anne sütünün önemiİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
12Bebeklik döneminde Okul öncesi dönemde çocukların beslenmesiİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
13Adolesan Dönemde Beslenme ve En çok karşılaşılan sağlık sorunları-beslenme ilişkisiİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
14Farklı yaş grubundaki çocuklar için uygun beslenme menüler ve besin gruplarıİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
Kaynak
Anne ve çocuk beslenmesi, Mine Arlı ve diğerleri, 2003, Ya-pa Yayınları, Çocuk hastalıklarında beslenme, Prof. Dr. Gülden Pekcan, Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme313
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5210
Okul Dışı Diğer Faaliyetler236
Proje Sunumu / Seminer339
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14114
Performans Görevi, Bakım Planı236
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESLENME VE SAĞLIK-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatmanur ÖZYÜREK ARPA
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Fatmanur ÖZYÜREK
Dersin AmacıAnne ve çocuk beslenmesi ile ilgili bilgileri kazanmak, öğrendiklerini uygulamaya geçirebilmek için bilgi edinmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Beslenme ve Sağlık İlişkisi,Enerji Metabolizması,Yaşam için gerekli makro besin öğeleri-Karbonhidratlar,Yaşam için gerekli makro besin öğeleri-Lipitler,Yaşam için gerekli makro besin öğeleri-Proteinler,Yaşam için gerekli mikrobesin öğeleri-yağda çözünen vitaminler,Yaşam için gerekli mikrobesin öğeleri-suda çözünen vitaminler,Yaşam için gerekli mikrobesin öğeleri-su ve mineraller,Anne ve çocuk beslenmesinin önemi,Gebelikte Beslenme,Emzirme Döneminde Beslenme-Anne sütünün önemi,Bebeklik döneminde Okul öncesi dönemde çocukların beslenmesi,Adolesan Dönemde Beslenme ve En çok karşılaşılan sağlık sorunları-beslenme ilişkisi,Farklı yaş grubundaki çocuklar için uygun beslenme menüler ve besin grupları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Gıdaya bağlı zehirlenme sorunlarını bilir ve önlemlerini alabilir. 2. Erken çocukluk döneminde farklı yaş gruplarına yönelik beslenme özelliklerini bilir. 3. Yeni doğan ve erken çocukluk dönemindeki çocuk ve annenin beslenme ihtiyaçlarını tanır ve özelliklerini bilir. 4. Sağlıklı beslenmeyi destekleyecek besin, vitamin, mineral ve menüleri bilir. 5. Beslenme ve sağlık ilişkisinin farkındadır. 10, 13, 16, 3A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Beslenme ve Sağlık İlişkisiİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
2Enerji Metabolizmasıİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
3Yaşam için gerekli makro besin öğeleri-Karbonhidratlarİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
4Yaşam için gerekli makro besin öğeleri-Lipitlerİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
5Yaşam için gerekli makro besin öğeleri-Proteinlerİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
6Yaşam için gerekli mikrobesin öğeleri-yağda çözünen vitaminlerİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
7Yaşam için gerekli mikrobesin öğeleri-suda çözünen vitaminlerİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
8Yaşam için gerekli mikrobesin öğeleri-su ve minerallerİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
9Anne ve çocuk beslenmesinin önemiİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
10Gebelikte Beslenmeİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
11Emzirme Döneminde Beslenme-Anne sütünün önemiİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
12Bebeklik döneminde Okul öncesi dönemde çocukların beslenmesiİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
13Adolesan Dönemde Beslenme ve En çok karşılaşılan sağlık sorunları-beslenme ilişkisiİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
14Farklı yaş grubundaki çocuklar için uygun beslenme menüler ve besin gruplarıİlgili konuya verilen kaynaklardan hazırlanılması
Kaynak
Anne ve çocuk beslenmesi, Mine Arlı ve diğerleri, 2003, Ya-pa Yayınları, Çocuk hastalıklarında beslenme, Prof. Dr. Gülden Pekcan, Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15