Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGelişim ve teorilerini anlama, bu teorileri birbiri ile kıyaslayabilme, teorik ve kuramlarını kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitim-Psikoloji ilişkisi,,Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri,,Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar,,Gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim),,Öğrenmeyi etkileyen faktörler,,Öğrenme kuramları,,Öğrenme kuramları,,Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları,,Etkili öğrenme,,Etkili öğrenme,Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),,Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),,Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi,Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Zihinsel yetersizlik ve gelişim dönemleri arasındaki ilişkiyi değerlendirir10, 13, 14, 16, 20, 23, 37, 6, 9A, E
2.Gelişim dönemlerini sağlıklı geçirmenin koşullarını değerlendirir13, 16, 19, 9A, E
3.Gelişimsel alanları açıklar13, 14, 16, 37, 9A, E
4.Gelişim dönemlerinin özelliklerini açıklar13, 16, 9A, E
5.Gelişim psikolojisinin temel kavramlarını açıklar10, 14, 16, 19, 37, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitim-Psikoloji ilişkisi,Ön hazırlık gerekmez
2Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri,Ön hazırlık gerekmez
3Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar,Ön hazırlık gerekmez
4Gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim),Ön hazırlık gerekmez
5Öğrenmeyi etkileyen faktörler,Ön hazırlık gerekmez
6Öğrenme kuramları,Ön hazırlık gerekmez
7Öğrenme kuramları,Ön hazırlık gerekmez
8Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları,Ön hazırlık gerekmez
9Etkili öğrenme,Ön hazırlık gerekmez
10Etkili öğrenmeÖn hazırlık gerekmez
11Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),Ön hazırlık gerekmez
12Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),Ön hazırlık gerekmez
13Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisiÖn hazırlık gerekmez
14Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisiÖn hazırlık gerekmez
Kaynak
Ders sunum notları, (düzenli olarak ders sayfasında paylaşılacaktır)
Yeşilyaprak B. (2002) Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Yayıncılık. ISBN9789756802779

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme717
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı717
Genel Sınav ve Hazırlığı14114
Performans Görevi, Bakım Planı616
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tayyar TEPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGelişim ve teorilerini anlama, bu teorileri birbiri ile kıyaslayabilme, teorik ve kuramlarını kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitim-Psikoloji ilişkisi,,Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri,,Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar,,Gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim),,Öğrenmeyi etkileyen faktörler,,Öğrenme kuramları,,Öğrenme kuramları,,Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları,,Etkili öğrenme,,Etkili öğrenme,Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),,Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),,Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi,Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Zihinsel yetersizlik ve gelişim dönemleri arasındaki ilişkiyi değerlendirir10, 13, 14, 16, 20, 23, 37, 6, 9A, E
2.Gelişim dönemlerini sağlıklı geçirmenin koşullarını değerlendirir13, 16, 19, 9A, E
3.Gelişimsel alanları açıklar13, 14, 16, 37, 9A, E
4.Gelişim dönemlerinin özelliklerini açıklar13, 16, 9A, E
5.Gelişim psikolojisinin temel kavramlarını açıklar10, 14, 16, 19, 37, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitim-Psikoloji ilişkisi,Ön hazırlık gerekmez
2Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri,Ön hazırlık gerekmez
3Öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar,Ön hazırlık gerekmez
4Gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim),Ön hazırlık gerekmez
5Öğrenmeyi etkileyen faktörler,Ön hazırlık gerekmez
6Öğrenme kuramları,Ön hazırlık gerekmez
7Öğrenme kuramları,Ön hazırlık gerekmez
8Öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları,Ön hazırlık gerekmez
9Etkili öğrenme,Ön hazırlık gerekmez
10Etkili öğrenmeÖn hazırlık gerekmez
11Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),Ön hazırlık gerekmez
12Öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler),Ön hazırlık gerekmez
13Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisiÖn hazırlık gerekmez
14Grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisiÖn hazırlık gerekmez
Kaynak
Ders sunum notları, (düzenli olarak ders sayfasında paylaşılacaktır)
Yeşilyaprak B. (2002) Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Yayıncılık. ISBN9789756802779

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15