Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKTA DAVRANIŞ YÖNETİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerArş.Gör. Fatma Özge ÜNSAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme ve tanımlama ile olumlu davranışları destekleyici, olumsuz davranışları söndürücü yöntem, teknikleri öğrenerek ev ve okul ortamını belirlenen tekniklere uygun olarak düzenleyebilmeyi öğrenme ve gerekli aile yönlendirmesini yapabilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuklarda olumlu davranışları belirleme. ,Çocuklarda olumsuz davranışı belirleme.,Çocuklarda olumlu davranışı tanımlama.,Çocuklarda olumsuz davranışı tanımlama.,Olumlu davranışları desteklemeye yönelik teknikleri öğrenme. ,Olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme,Davranış yönetiminde öğretmen tutumları. ,Davranış yönetiminde ebeveyn tutumları.,Davranış yönetimi için ev ortamının düzenlenmesi.,Davranış yönetimi için okul ortamının düzenlenmesi,Sınıfta görülen problem davranış örnekleri,Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri.,Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme.,Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örneklerini değerlendirme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1.Çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları tanımlayabilecektir. 10, 16, 19, 9A, D
2.Olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri açıklayabilecektir.10, 16, 19, 9A, D
3.Davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumlarını ilişkilendirebilecektir.10, 14, 16, 19A, D
4.Davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenleyebilecektir. 14, 5, 6H
5.Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirebilecektir.14, 19, 2, 5, 6F
6.Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulamaları değerlendirebilecektir.10, 14, 19, 2, 20, 5
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuklarda olumlu davranışları belirleme. Ders hakkında beklentilerin konuşulması
2Çocuklarda olumsuz davranışı belirleme.Çocuklarda olumsuz davranışı belirleme üzerine önerilen makalelerin okunması
3Çocuklarda olumlu davranışı tanımlama.Çocuklarda olumlu davranışı tanımlama üzerine önerilen makalelerin okunması
4Çocuklarda olumsuz davranışı tanımlama.Çocuklarda olumsuz davranışı tanımlama üzerine önerilen makalelerin okunması
5Olumlu davranışları desteklemeye yönelik teknikleri öğrenme. Olumlu davranışları desteklemeye yönelik tekniklerin incelenmesi
6Olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenmeOlumsuz davranışları söndürmeye yönelik tekniklerin incelenmesi
7Davranış yönetiminde öğretmen tutumları. Öğretmen tutumları ile ilgili makalenin okunması
8Davranış yönetiminde ebeveyn tutumları. Ebeveyn tutumları ile ilgili makalenin okunması
9Davranış yönetimi için ev ortamının düzenlenmesi.Davranış yönetimi için ev ortamının düzenlenmesine yönelik örneklerin incelenmesi
10Davranış yönetimi için okul ortamının düzenlenmesiDavranış yönetimi için okul ortamının düzenlenmesine yönelik örneklerin incelenmesi
11Sınıfta görülen problem davranış örnekleriSınıfta görülen problem davranış örneklerinin incelenmesi
12Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri.Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örneklerinin incelenmesi
13Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme.Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama planı yazımı
14Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örneklerini değerlendirme.Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama yapma
Kaynak
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme717
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler414
Proje Sunumu / Seminer10220
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı7214
Performans Görevi, Bakım Planı515
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKTA DAVRANIŞ YÖNETİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerArş.Gör. Fatma Özge ÜNSAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme ve tanımlama ile olumlu davranışları destekleyici, olumsuz davranışları söndürücü yöntem, teknikleri öğrenerek ev ve okul ortamını belirlenen tekniklere uygun olarak düzenleyebilmeyi öğrenme ve gerekli aile yönlendirmesini yapabilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuklarda olumlu davranışları belirleme. ,Çocuklarda olumsuz davranışı belirleme.,Çocuklarda olumlu davranışı tanımlama.,Çocuklarda olumsuz davranışı tanımlama.,Olumlu davranışları desteklemeye yönelik teknikleri öğrenme. ,Olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme,Davranış yönetiminde öğretmen tutumları. ,Davranış yönetiminde ebeveyn tutumları.,Davranış yönetimi için ev ortamının düzenlenmesi.,Davranış yönetimi için okul ortamının düzenlenmesi,Sınıfta görülen problem davranış örnekleri,Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri.,Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme.,Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örneklerini değerlendirme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci; 1.Çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları tanımlayabilecektir. 10, 16, 19, 9A, D
2.Olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri açıklayabilecektir.10, 16, 19, 9A, D
3.Davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumlarını ilişkilendirebilecektir.10, 14, 16, 19A, D
4.Davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenleyebilecektir. 14, 5, 6H
5.Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirebilecektir.14, 19, 2, 5, 6F
6.Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulamaları değerlendirebilecektir.10, 14, 19, 2, 20, 5
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuklarda olumlu davranışları belirleme. Ders hakkında beklentilerin konuşulması
2Çocuklarda olumsuz davranışı belirleme.Çocuklarda olumsuz davranışı belirleme üzerine önerilen makalelerin okunması
3Çocuklarda olumlu davranışı tanımlama.Çocuklarda olumlu davranışı tanımlama üzerine önerilen makalelerin okunması
4Çocuklarda olumsuz davranışı tanımlama.Çocuklarda olumsuz davranışı tanımlama üzerine önerilen makalelerin okunması
5Olumlu davranışları desteklemeye yönelik teknikleri öğrenme. Olumlu davranışları desteklemeye yönelik tekniklerin incelenmesi
6Olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenmeOlumsuz davranışları söndürmeye yönelik tekniklerin incelenmesi
7Davranış yönetiminde öğretmen tutumları. Öğretmen tutumları ile ilgili makalenin okunması
8Davranış yönetiminde ebeveyn tutumları. Ebeveyn tutumları ile ilgili makalenin okunması
9Davranış yönetimi için ev ortamının düzenlenmesi.Davranış yönetimi için ev ortamının düzenlenmesine yönelik örneklerin incelenmesi
10Davranış yönetimi için okul ortamının düzenlenmesiDavranış yönetimi için okul ortamının düzenlenmesine yönelik örneklerin incelenmesi
11Sınıfta görülen problem davranış örnekleriSınıfta görülen problem davranış örneklerinin incelenmesi
12Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri.Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örneklerinin incelenmesi
13Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme.Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama planı yazımı
14Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örneklerini değerlendirme.Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama yapma
Kaynak
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15