Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKTA DAVRANIŞ YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Fatma Özge ÜNSAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme ve tanımlama ile olumlu davranışları destekleyici, olumsuz davranışları söndürücü yöntem, teknikleri öğrenerek ev ve okul ortamını belirlenen tekniklere uygun olarak düzenleyebilmeyi öğrenme ve gerekli aile yönlendirmesini yapabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuklarda olumlu davranışları belirleme. ,Çocuklarda olumsuz davranışı belirleme.,Çocuklarda olumlu davranışı tanımlama.,Çocuklarda olumsuz davranışı tanımlama.,Olumlu davranışları desteklemeye yönelik teknikleri öğrenme. ,Olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme,Davranış yönetiminde öğretmen tutumları. ,Davranış yönetiminde ebeveyn tutumları.,Davranış yönetimi için ev ortamının düzenlenmesi.,Davranış yönetimi için okul ortamının düzenlenmesi,Sınıfta görülen problem davranış örnekleri,Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri.,Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme.,Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örneklerini değerlendirme.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; 1.Çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları tanımlayabilecektir. | 10, 16, 19, 9 | A, D |
2.Olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri açıklayabilecektir. | 10, 16, 19, 9 | A, D |
3.Davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumlarını ilişkilendirebilecektir. | 10, 14, 16, 19 | A, D |
4.Davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenleyebilecektir. | 14, 5, 6 | H |
5.Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirebilecektir. | 14, 19, 2, 5, 6 | F |
6.Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulamaları değerlendirebilecektir. | 10, 14, 19, 2, 20, 5 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuklarda olumlu davranışları belirleme. | Ders hakkında beklentilerin konuşulması |
2 | Çocuklarda olumsuz davranışı belirleme. | Çocuklarda olumsuz davranışı belirleme üzerine önerilen makalelerin okunması |
3 | Çocuklarda olumlu davranışı tanımlama. | Çocuklarda olumlu davranışı tanımlama üzerine önerilen makalelerin okunması |
4 | Çocuklarda olumsuz davranışı tanımlama. | Çocuklarda olumsuz davranışı tanımlama üzerine önerilen makalelerin okunması |
5 | Olumlu davranışları desteklemeye yönelik teknikleri öğrenme. | Olumlu davranışları desteklemeye yönelik tekniklerin incelenmesi |
6 | Olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme | Olumsuz davranışları söndürmeye yönelik tekniklerin incelenmesi |
7 | Davranış yönetiminde öğretmen tutumları. | Öğretmen tutumları ile ilgili makalenin okunması |
8 | Davranış yönetiminde ebeveyn tutumları. | Ebeveyn tutumları ile ilgili makalenin okunması |
9 | Davranış yönetimi için ev ortamının düzenlenmesi. | Davranış yönetimi için ev ortamının düzenlenmesine yönelik örneklerin incelenmesi |
10 | Davranış yönetimi için okul ortamının düzenlenmesi | Davranış yönetimi için okul ortamının düzenlenmesine yönelik örneklerin incelenmesi |
11 | Sınıfta görülen problem davranış örnekleri | Sınıfta görülen problem davranış örneklerinin incelenmesi |
12 | Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri. | Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örneklerinin incelenmesi |
13 | Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme. | Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama planı yazımı |
14 | Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örneklerini değerlendirme. | Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama yapma |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | X | |||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 1 | 7 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 1 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 10 | 2 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 5 | 1 | 5 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKTA DAVRANIŞ YÖNETİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Fatma Özge ÜNSAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme ve tanımlama ile olumlu davranışları destekleyici, olumsuz davranışları söndürücü yöntem, teknikleri öğrenerek ev ve okul ortamını belirlenen tekniklere uygun olarak düzenleyebilmeyi öğrenme ve gerekli aile yönlendirmesini yapabilmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuklarda olumlu davranışları belirleme. ,Çocuklarda olumsuz davranışı belirleme.,Çocuklarda olumlu davranışı tanımlama.,Çocuklarda olumsuz davranışı tanımlama.,Olumlu davranışları desteklemeye yönelik teknikleri öğrenme. ,Olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme,Davranış yönetiminde öğretmen tutumları. ,Davranış yönetiminde ebeveyn tutumları.,Davranış yönetimi için ev ortamının düzenlenmesi.,Davranış yönetimi için okul ortamının düzenlenmesi,Sınıfta görülen problem davranış örnekleri,Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri.,Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme.,Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örneklerini değerlendirme.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; 1.Çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları tanımlayabilecektir. | 10, 16, 19, 9 | A, D |
2.Olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri açıklayabilecektir. | 10, 16, 19, 9 | A, D |
3.Davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumlarını ilişkilendirebilecektir. | 10, 14, 16, 19 | A, D |
4.Davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenleyebilecektir. | 14, 5, 6 | H |
5.Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirebilecektir. | 14, 19, 2, 5, 6 | F |
6.Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulamaları değerlendirebilecektir. | 10, 14, 19, 2, 20, 5 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuklarda olumlu davranışları belirleme. | Ders hakkında beklentilerin konuşulması |
2 | Çocuklarda olumsuz davranışı belirleme. | Çocuklarda olumsuz davranışı belirleme üzerine önerilen makalelerin okunması |
3 | Çocuklarda olumlu davranışı tanımlama. | Çocuklarda olumlu davranışı tanımlama üzerine önerilen makalelerin okunması |
4 | Çocuklarda olumsuz davranışı tanımlama. | Çocuklarda olumsuz davranışı tanımlama üzerine önerilen makalelerin okunması |
5 | Olumlu davranışları desteklemeye yönelik teknikleri öğrenme. | Olumlu davranışları desteklemeye yönelik tekniklerin incelenmesi |
6 | Olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme | Olumsuz davranışları söndürmeye yönelik tekniklerin incelenmesi |
7 | Davranış yönetiminde öğretmen tutumları. | Öğretmen tutumları ile ilgili makalenin okunması |
8 | Davranış yönetiminde ebeveyn tutumları. | Ebeveyn tutumları ile ilgili makalenin okunması |
9 | Davranış yönetimi için ev ortamının düzenlenmesi. | Davranış yönetimi için ev ortamının düzenlenmesine yönelik örneklerin incelenmesi |
10 | Davranış yönetimi için okul ortamının düzenlenmesi | Davranış yönetimi için okul ortamının düzenlenmesine yönelik örneklerin incelenmesi |
11 | Sınıfta görülen problem davranış örnekleri | Sınıfta görülen problem davranış örneklerinin incelenmesi |
12 | Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri. | Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örneklerinin incelenmesi |
13 | Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme. | Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama planı yazımı |
14 | Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örneklerini değerlendirme. | Sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama yapma |
Kaynak |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir. | X | |||||
2 | Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular. | X | |||||
5 | Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
7 | Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||
9 | Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur. | ||||||
10 | Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar. | ||||||
11 | İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler. | X | |||||
12 | Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |