Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKTA HAREKET GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk gelişimine uygun bir şekilde hareket gelişimini anlayabilmek ve desteklemek, destekleyici eğitim programı içeriği oluşturabilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içeriğinin anlatılması ve kitapların tanıtılması ,Motor Gelişim ile ilgili temel kavramlar ,Anne karnında ve 0-2 yaş arasında motor gelişim ,fiziksel büyüme ve okul öncesi yıllarda motor gelişim ,Algısal motor gelişim ve motor beceri müdahaleleri ,Temel Hareket becerileri ,oyun ve hareket arasındaki ilişki,Okul öncesi dönemde hareket eğitiminin amaçları ve çocuğun gelişimine katkıları ,hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanması,Türkiye'de uygulanan hareket eğitimi programları ,Dünyada uygulanan hareket eğitimi programları , Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlamasında dikkat edilmesi gereken noktalar , Öğrencilerin okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlaması,Öğrencilerin tasarladıkları hareket etkinliklerinin uygulanması ve değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının hareket gelişimlerinin nasıl bir süreç izlediğini ve hangi dönemde hangi hareket becerilerini sergileyebildiklerini açıklayabilir. - Okul öncesi dönem çocuklarının motor gelişimlerinin kuramsal olarak anlatır - Okul öncesi dönem çocuklarının motor gelişim özelliklerini açıklar ve örnekler - Okul öncesi dönem çocuklarının bulunduğu hareket gelişim dönemini tanımlar - Okul öncesi dönem çocuklarının bulunduğu hareket gelişim dönemine özgü sergilemesi gereken hareket becerilerini anlatır 10, 16, 5, 9A, E
Okul öncesi dönem çocuklarına uygun hareket etkinlikleri tasarlayabilir. - Hareket etkinliği planlamada uygun ortam özelliklerinin neler olduğunu listeler - Hareket etkinliği uygulanacak alanın uygunluğunu değerlendirir ve gerekli düzenlemeleri yapar - MEB Okul Öncesi Eğitim Programı’na uygun şekilde hareket etkinliği planlar - Planladığı hareket etkinliğine uygun değerlendirme yöntemlerini kullanır10, 16, 5, 9A, E
Okul öncesi dönem çocuklarına uygun hareket eğitim programı tasarlayıp uygulayabilir. - Genel gelişim ilkelerinin hareket eğitim programına nasıl yansıması gerektiğini açıklar - Hareket eğitim programı tasarlamaya ilişkin ilkeleri tanımlar - Hareket eğitim programına ilişkin dönemlik eğitim takvimi tasarlar 10, 16, 19, 5, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin anlatılması ve kitapların tanıtılması
2Motor Gelişim ile ilgili temel kavramlar Erken Çocukluk Döneminde Gelişim başlıklı kitabın Motor Gelişim bölümü okunmalıdır
3Anne karnında ve 0-2 yaş arasında motor gelişim Erken Çocukluk Döneminde Gelişim başlıklı kitabın Motor Gelişim bölümü okunmalıdır
4fiziksel büyüme ve okul öncesi yıllarda motor gelişim Erken Çocukluk Döneminde Gelişim başlıklı kitabın Motor Gelişim bölümü okunmalıdır
5Algısal motor gelişim ve motor beceri müdahaleleri Motor Gelişimi Anlamak başlıklı kitabın ilgili bölümü okunmalıdır
6Temel Hareket becerileri Motor Gelişimi Anlamak başlıklı kitabın ilgili bölümü okunmalıdır
7oyun ve hareket arasındaki ilişkiErken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme başlıklı kitabın ilgili bölümünün okunması
8Okul öncesi dönemde hareket eğitiminin amaçları ve çocuğun gelişimine katkıları Erken Çocukluk Döneminde Gelişim başlıklı kitabın Motor Gelişim bölümü okunmalıdır
9hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanması
10Türkiye'de uygulanan hareket eğitimi programları
11Dünyada uygulanan hareket eğitimi programları
12 Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlamasında dikkat edilmesi gereken noktalar
13 Öğrencilerin okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlamasıÖğrencilerin tüm ders notlarını gözden geçirerek özgün içerik tasarlaması gerekmektedir
14Öğrencilerin tasarladıkları hareket etkinliklerinin uygulanması ve değerlendirilmesi
Kaynak
Çocuklarda Motor Gelişim (Prof. Dr. Dilara Sevimay Özer ve Prof. Dr. Kamil Özer); Motor Gelişimi Anlamak (David, L. Gallahue, John C. Ozmun, J. D. Goodway);; Çocuk ve Spor (Prof. Dr. Sedat Muratlı)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2612
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2612
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı2612
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKTA HAREKET GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk gelişimine uygun bir şekilde hareket gelişimini anlayabilmek ve desteklemek, destekleyici eğitim programı içeriği oluşturabilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içeriğinin anlatılması ve kitapların tanıtılması ,Motor Gelişim ile ilgili temel kavramlar ,Anne karnında ve 0-2 yaş arasında motor gelişim ,fiziksel büyüme ve okul öncesi yıllarda motor gelişim ,Algısal motor gelişim ve motor beceri müdahaleleri ,Temel Hareket becerileri ,oyun ve hareket arasındaki ilişki,Okul öncesi dönemde hareket eğitiminin amaçları ve çocuğun gelişimine katkıları ,hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanması,Türkiye'de uygulanan hareket eğitimi programları ,Dünyada uygulanan hareket eğitimi programları , Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlamasında dikkat edilmesi gereken noktalar , Öğrencilerin okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlaması,Öğrencilerin tasarladıkları hareket etkinliklerinin uygulanması ve değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının hareket gelişimlerinin nasıl bir süreç izlediğini ve hangi dönemde hangi hareket becerilerini sergileyebildiklerini açıklayabilir. - Okul öncesi dönem çocuklarının motor gelişimlerinin kuramsal olarak anlatır - Okul öncesi dönem çocuklarının motor gelişim özelliklerini açıklar ve örnekler - Okul öncesi dönem çocuklarının bulunduğu hareket gelişim dönemini tanımlar - Okul öncesi dönem çocuklarının bulunduğu hareket gelişim dönemine özgü sergilemesi gereken hareket becerilerini anlatır 10, 16, 5, 9A, E
Okul öncesi dönem çocuklarına uygun hareket etkinlikleri tasarlayabilir. - Hareket etkinliği planlamada uygun ortam özelliklerinin neler olduğunu listeler - Hareket etkinliği uygulanacak alanın uygunluğunu değerlendirir ve gerekli düzenlemeleri yapar - MEB Okul Öncesi Eğitim Programı’na uygun şekilde hareket etkinliği planlar - Planladığı hareket etkinliğine uygun değerlendirme yöntemlerini kullanır10, 16, 5, 9A, E
Okul öncesi dönem çocuklarına uygun hareket eğitim programı tasarlayıp uygulayabilir. - Genel gelişim ilkelerinin hareket eğitim programına nasıl yansıması gerektiğini açıklar - Hareket eğitim programı tasarlamaya ilişkin ilkeleri tanımlar - Hareket eğitim programına ilişkin dönemlik eğitim takvimi tasarlar 10, 16, 19, 5, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin anlatılması ve kitapların tanıtılması
2Motor Gelişim ile ilgili temel kavramlar Erken Çocukluk Döneminde Gelişim başlıklı kitabın Motor Gelişim bölümü okunmalıdır
3Anne karnında ve 0-2 yaş arasında motor gelişim Erken Çocukluk Döneminde Gelişim başlıklı kitabın Motor Gelişim bölümü okunmalıdır
4fiziksel büyüme ve okul öncesi yıllarda motor gelişim Erken Çocukluk Döneminde Gelişim başlıklı kitabın Motor Gelişim bölümü okunmalıdır
5Algısal motor gelişim ve motor beceri müdahaleleri Motor Gelişimi Anlamak başlıklı kitabın ilgili bölümü okunmalıdır
6Temel Hareket becerileri Motor Gelişimi Anlamak başlıklı kitabın ilgili bölümü okunmalıdır
7oyun ve hareket arasındaki ilişkiErken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme başlıklı kitabın ilgili bölümünün okunması
8Okul öncesi dönemde hareket eğitiminin amaçları ve çocuğun gelişimine katkıları Erken Çocukluk Döneminde Gelişim başlıklı kitabın Motor Gelişim bölümü okunmalıdır
9hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanması
10Türkiye'de uygulanan hareket eğitimi programları
11Dünyada uygulanan hareket eğitimi programları
12 Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlamasında dikkat edilmesi gereken noktalar
13 Öğrencilerin okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlamasıÖğrencilerin tüm ders notlarını gözden geçirerek özgün içerik tasarlaması gerekmektedir
14Öğrencilerin tasarladıkları hareket etkinliklerinin uygulanması ve değerlendirilmesi
Kaynak
Çocuklarda Motor Gelişim (Prof. Dr. Dilara Sevimay Özer ve Prof. Dr. Kamil Özer); Motor Gelişimi Anlamak (David, L. Gallahue, John C. Ozmun, J. D. Goodway);; Çocuk ve Spor (Prof. Dr. Sedat Muratlı)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15