Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÇEVRE EĞİTİMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğretmen adaylarını çevre ile ilgili temel kavramları, sürdürülebilirlik hedefleri, erken çocuklukta çevre eğitiminin önemi ve çevre eğitimine yönelik farklı eğitim yaklaşımları, teknik ve yöntemleri hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içeriğinin anlatılması ve derse ilişkin kitapların tanıtılması ,Çevre ve çevre ile ilgili temel kavramlar ,Çevre ve kültür ilişkisi ,Doğal çevrenin insan sağlığı ve psikolojisi üzerindeki etkileri ,Çevre eğitimi,Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ,Alan gezisi (Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi) ,Türkiye'de erken çocukluk döneminde yapılan çevre eğitimi çalışmaları ,Okul öncesi dönemde çevre eğitiminde öğrenme modelleri, yöntem ve teknikler,Çevre eğitiminde dikkat edilmesi gerekenler,Çevre eğitimine yönelik etkinlik örnekleri ,Öğrencilerin çevre eğitimi kapsamında özgün etkinlik tasarlamaları ,Öğrencilerin çevre eğitimi kapsamında özgün etkinlik tasarlamaları ,Doğa Şenliği (öğrenci etkinliklerinin açıkhavada çocuklarla uygulanması) ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çevrenin insan için ve insanın çevre için olan önemini anlayıp ifade eder 10, 16, 9A, E, I
Çevre eğitiminin erken çocukluk yıllarında başlamasının gerekliliğini ve bu yılların bu eğitim açısından önemini açıklar. 10, 16, 9A, E
Erken çocukluk dönemindeki çocuklara uygun çevre eğitimi içeriklerini belirler.10, 16, 2, 9A, H
Çevre eğitimine uygun konuları çocukların gelişimsel seviyelerine uygun olarak açıklar 10, 16, 19, 9A, K
Erken çocukluk dönemine yönelik uygun çevre eğitimi etkinlikleri hazırlayıp uygular. 14, 9A, H, K
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi, K: Öz değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin anlatılması ve derse ilişkin kitapların tanıtılması
2Çevre ve çevre ile ilgili temel kavramlar
3Çevre ve kültür ilişkisi Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik kitabından çevre ve kültüre ilişkin bölüm okunur
4Doğal çevrenin insan sağlığı ve psikolojisi üzerindeki etkileri Doğadaki Son Çocuk kitabından ilgili bölüm okunur
5Çevre eğitimiDers dosyaları içinde yer alan ilgili makaleler okunmalıdır
6Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik kitabından çevre ve kültüre ilişkin bölüm okunmalıdır
7Alan gezisi (Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi)
8Türkiye'de erken çocukluk döneminde yapılan çevre eğitimi çalışmaları Ders dosyaları içinde yer alan ilgili makaleler okunmalıdır
9Okul öncesi dönemde çevre eğitiminde öğrenme modelleri, yöntem ve tekniklerErken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik kitabından çevre ve kültüre ilişkin bölüm okunmalıdır
10Çevre eğitiminde dikkat edilmesi gerekenler
11Çevre eğitimine yönelik etkinlik örnekleri
12Öğrencilerin çevre eğitimi kapsamında özgün etkinlik tasarlamaları Öğrencinin tüm ders notlarını ve derste gördüğü etkinlik örneklerini gözden geçirerek özgün içeriğini planlaması gerekmektedir
13Öğrencilerin çevre eğitimi kapsamında özgün etkinlik tasarlamaları Öğrencinin tüm ders notlarını ve derste gördüğü etkinlik örneklerini gözden geçirerek özgün içeriğini planlaması gerekmektedir
14Doğa Şenliği (öğrenci etkinliklerinin açıkhavada çocuklarla uygulanması) Öğrenciler tarafından tasarlanan etkinlikler gerekli düzenlemelerden sonra uygun materyaller kullanılarak çocuklara sunulmalıdır
Kaynak
Gulay Ogelman, H. (Ed). Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi (1. Baskı). Eğiten Kitap, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6318
Okul Dışı Diğer Faaliyetler236
Proje Sunumu / Seminer6318
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı339
Toplam İş Yükü (Saat)135
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(135/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ ÇEVRE EĞİTİMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğretmen adaylarını çevre ile ilgili temel kavramları, sürdürülebilirlik hedefleri, erken çocuklukta çevre eğitiminin önemi ve çevre eğitimine yönelik farklı eğitim yaklaşımları, teknik ve yöntemleri hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders içeriğinin anlatılması ve derse ilişkin kitapların tanıtılması ,Çevre ve çevre ile ilgili temel kavramlar ,Çevre ve kültür ilişkisi ,Doğal çevrenin insan sağlığı ve psikolojisi üzerindeki etkileri ,Çevre eğitimi,Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ,Alan gezisi (Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi) ,Türkiye'de erken çocukluk döneminde yapılan çevre eğitimi çalışmaları ,Okul öncesi dönemde çevre eğitiminde öğrenme modelleri, yöntem ve teknikler,Çevre eğitiminde dikkat edilmesi gerekenler,Çevre eğitimine yönelik etkinlik örnekleri ,Öğrencilerin çevre eğitimi kapsamında özgün etkinlik tasarlamaları ,Öğrencilerin çevre eğitimi kapsamında özgün etkinlik tasarlamaları ,Doğa Şenliği (öğrenci etkinliklerinin açıkhavada çocuklarla uygulanması) ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çevrenin insan için ve insanın çevre için olan önemini anlayıp ifade eder 10, 16, 9A, E, I
Çevre eğitiminin erken çocukluk yıllarında başlamasının gerekliliğini ve bu yılların bu eğitim açısından önemini açıklar. 10, 16, 9A, E
Erken çocukluk dönemindeki çocuklara uygun çevre eğitimi içeriklerini belirler.10, 16, 2, 9A, H
Çevre eğitimine uygun konuları çocukların gelişimsel seviyelerine uygun olarak açıklar 10, 16, 19, 9A, K
Erken çocukluk dönemine yönelik uygun çevre eğitimi etkinlikleri hazırlayıp uygular. 14, 9A, H, K
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi, K: Öz değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders içeriğinin anlatılması ve derse ilişkin kitapların tanıtılması
2Çevre ve çevre ile ilgili temel kavramlar
3Çevre ve kültür ilişkisi Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik kitabından çevre ve kültüre ilişkin bölüm okunur
4Doğal çevrenin insan sağlığı ve psikolojisi üzerindeki etkileri Doğadaki Son Çocuk kitabından ilgili bölüm okunur
5Çevre eğitimiDers dosyaları içinde yer alan ilgili makaleler okunmalıdır
6Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik kitabından çevre ve kültüre ilişkin bölüm okunmalıdır
7Alan gezisi (Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi)
8Türkiye'de erken çocukluk döneminde yapılan çevre eğitimi çalışmaları Ders dosyaları içinde yer alan ilgili makaleler okunmalıdır
9Okul öncesi dönemde çevre eğitiminde öğrenme modelleri, yöntem ve tekniklerErken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik kitabından çevre ve kültüre ilişkin bölüm okunmalıdır
10Çevre eğitiminde dikkat edilmesi gerekenler
11Çevre eğitimine yönelik etkinlik örnekleri
12Öğrencilerin çevre eğitimi kapsamında özgün etkinlik tasarlamaları Öğrencinin tüm ders notlarını ve derste gördüğü etkinlik örneklerini gözden geçirerek özgün içeriğini planlaması gerekmektedir
13Öğrencilerin çevre eğitimi kapsamında özgün etkinlik tasarlamaları Öğrencinin tüm ders notlarını ve derste gördüğü etkinlik örneklerini gözden geçirerek özgün içeriğini planlaması gerekmektedir
14Doğa Şenliği (öğrenci etkinliklerinin açıkhavada çocuklarla uygulanması) Öğrenciler tarafından tasarlanan etkinlikler gerekli düzenlemelerden sonra uygun materyaller kullanılarak çocuklara sunulmalıdır
Kaynak
Gulay Ogelman, H. (Ed). Erken Çocukluk Dönemi Çevre Eğitimi (1. Baskı). Eğiten Kitap, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15