Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Serap TEPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adayının program okuryazarlığının geliştirilmesi ve Dünya ve Türkiye'de program geliştirmede yeni yaklaşım ve yönelimlere göre eğitim programını düzenlemesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçler,Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçler,Eğitimi etkileyen felsefi akımlar,Eğitim felsefesi akımları,Eğitimde program geliştirme ve program geliştirme süreci,Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri ,Program tasarımı yaklaşımları ,Program geliştirme modelleri,Program tasarısının elemanları,Hedef, içerik, eğitim durumları ve sınama durumları,Programın değerlendirilmesi ve geliştirilmesi,Program sürecini planlama,Program hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar,Öğretmenlik mesleğinin özellikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersle birlikte öğrenci program geliştirmenin özelliklerini bilerek Türkiye ve Dünya'da eğitimde program geliştirmeye yönelik yeni yaklaşım ve yönelimleri ilişkilendirir. 10, 16, 9A, E
Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihi, psikolojik ve ekonomik temellerini kendi cümleleriyle ifade eder. 10, 16, 9A, E
Programın temel öğelerini açıklar. 10, 16, 9A, E
Mesleki görev ve sorumlulukları doğrultusunda uygulamalarında Milli Eğitim Bakanlığı öğretim programları ile dünyadaki yeni yönelimleri analiz eder. 10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçlerDers hakkında beklentilerin konuşulması
2Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçlerEğitimde program geliştirmeyle ilgili makalelerin okunması
3Eğitimi etkileyen felsefi akımlarEğitimi etkileyen felsefi akımların araştırılması
4Eğitim felsefesi akımlarıEğitim felsefesi akımlarının araştırılması
5Eğitimde program geliştirme ve program geliştirme süreciEğitimde program geliştirme sürecine yönelik okumaların yapılması
6Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri Eğitimde program geliştirme kuramlarının okunması
7Program tasarımı yaklaşımları Program tasarımı yaklaşımlarının incelenmesi
8Program geliştirme modelleriProgram geliştirme modellerinin incelenmesi
9Program tasarısının elemanlarıProgram tasarısı üzerine okumalar
10Hedef, içerik, eğitim durumları ve sınama durumlarıEğitim programlarında hedef, içerik, eğitim durumları ve sınama durumları üzerine büyük grup tartışması
11Programın değerlendirilmesi ve geliştirilmesiFarklı eğitim programlarının incelenmesi
12Program sürecini planlamaProgram tasarımı için grup çalışması
13Program hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlarProgram tasarımı için grup çalışması
14Öğretmenlik mesleğinin özellikleriProgram tasarımı grup raporunun yazılması
Kaynak
Demirel, Ö. (2008). Eğitimde Program Geliştirme, Pegem Akademi Yayınları Ertürk, S. (1982). Eğitimde Program Geliştirme, Yelkentepe Yayınları. Sönmez, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Anı Yayıncılık. Tutkun, Ö. F. (2010). 21. yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Yüksel, İ. ve Sağlam, M. (2012). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara. Pegem Akademi Yayınclık. Oral, B. ve Yazar, T.( 2017). (Editörler). Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Pegem Akademi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı16232
Genel Sınav ve Hazırlığı16232
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Faika Yelda ACARBAY
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Serap TEPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adayının program okuryazarlığının geliştirilmesi ve Dünya ve Türkiye'de program geliştirmede yeni yaklaşım ve yönelimlere göre eğitim programını düzenlemesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçler,Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçler,Eğitimi etkileyen felsefi akımlar,Eğitim felsefesi akımları,Eğitimde program geliştirme ve program geliştirme süreci,Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri ,Program tasarımı yaklaşımları ,Program geliştirme modelleri,Program tasarısının elemanları,Hedef, içerik, eğitim durumları ve sınama durumları,Programın değerlendirilmesi ve geliştirilmesi,Program sürecini planlama,Program hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlar,Öğretmenlik mesleğinin özellikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersle birlikte öğrenci program geliştirmenin özelliklerini bilerek Türkiye ve Dünya'da eğitimde program geliştirmeye yönelik yeni yaklaşım ve yönelimleri ilişkilendirir. 10, 16, 9A, E
Öğretim programlarının felsefi, sosyal, tarihi, psikolojik ve ekonomik temellerini kendi cümleleriyle ifade eder. 10, 16, 9A, E
Programın temel öğelerini açıklar. 10, 16, 9A, E
Mesleki görev ve sorumlulukları doğrultusunda uygulamalarında Milli Eğitim Bakanlığı öğretim programları ile dünyadaki yeni yönelimleri analiz eder. 10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçlerDers hakkında beklentilerin konuşulması
2Eğitimde program geliştirmede temel kavramlar ve süreçlerEğitimde program geliştirmeyle ilgili makalelerin okunması
3Eğitimi etkileyen felsefi akımlarEğitimi etkileyen felsefi akımların araştırılması
4Eğitim felsefesi akımlarıEğitim felsefesi akımlarının araştırılması
5Eğitimde program geliştirme ve program geliştirme süreciEğitimde program geliştirme sürecine yönelik okumaların yapılması
6Eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri Eğitimde program geliştirme kuramlarının okunması
7Program tasarımı yaklaşımları Program tasarımı yaklaşımlarının incelenmesi
8Program geliştirme modelleriProgram geliştirme modellerinin incelenmesi
9Program tasarısının elemanlarıProgram tasarısı üzerine okumalar
10Hedef, içerik, eğitim durumları ve sınama durumlarıEğitim programlarında hedef, içerik, eğitim durumları ve sınama durumları üzerine büyük grup tartışması
11Programın değerlendirilmesi ve geliştirilmesiFarklı eğitim programlarının incelenmesi
12Program sürecini planlamaProgram tasarımı için grup çalışması
13Program hazırlarken dikkat edilmesi gereken hususlarProgram tasarımı için grup çalışması
14Öğretmenlik mesleğinin özellikleriProgram tasarımı grup raporunun yazılması
Kaynak
Demirel, Ö. (2008). Eğitimde Program Geliştirme, Pegem Akademi Yayınları Ertürk, S. (1982). Eğitimde Program Geliştirme, Yelkentepe Yayınları. Sönmez, V. (2007). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı, Anı Yayıncılık. Tutkun, Ö. F. (2010). 21. yüzyılda eğitim programının felsefi boyutları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Yüksel, İ. ve Sağlam, M. (2012). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara. Pegem Akademi Yayınclık. Oral, B. ve Yazar, T.( 2017). (Editörler). Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Pegem Akademi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15