Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I-Güz Dönemi2+6512
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK, Öğr.Gör. Nimetullah YAŞAR, Öğr.Gör. Çağrı ALAGÖZ, Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN, Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI, Dr.Öğr.Üye. Serkan BAŞLAYICI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin, okul öncesi alanına özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapması; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapması; okul öncesi alanına özgü etkinlik ve materyal geliştirmesi; öğretim ortamlarını düzenlemesi, sınıf yönetimine dair beceriler geliştirmesi; ölçme, değerlendirme ve yansıtma becerileri geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma,Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma, Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma, Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma, Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma, Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme, Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme, Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme, Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
, Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma., Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma., Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Uygulama için öğretim ortamlarını düzenler.14, 6F, H
Uygulama sürecinde sınıfı yönetimini uygun şekilde yapar. 14, 6H
Uygun ölçme- değerlendirme tekniklerini kullanır.14, 6H
Uygulama sonunda uygun değerlendirmeler geliştirir. 14, 19H
Erken çocukluk alanına uygun olarak etkinlik planları tasarlar. 14, 6F
İlgili öğretim yöntem ve teknikleri ayırt eder.10, 14, 6F
Okul öncesi öğretmenlik alanına özgü öğretim yöntem ve teknikler doğrultusunda etkinlik planlarını geliştirir. 14, 6F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapmaDers hakkında beklentilerin konuşulması
2Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapmaSınıf gözlemi
3 Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapmaHaftalık etkinlik planlarının hazırlanması
4 Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapmaÖnceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planlarının hazırlanması
5 Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapmaÖnceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planlarının hazırlanması
6 Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirmeÖnceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planlarının hazırlanması
7 Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirmeÖnceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planlarının hazırlanması
8 Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirmeÖnceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planlarının hazırlanması
9 Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Önceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planlarının hazırlanması
10 Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Önceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planlarının hazırlanması
11 Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Önceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planlarının hazırlanması
12Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Önceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planlarının hazırlanması
13Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Önceki uygulamaların değerlendirilmesi; yeni etkinlik planlarının incelenmesi
14 Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Önceki uygulamaların değerlendirilmesi
Kaynak
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Programı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme13113
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi148112
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12560
Proje Sunumu / Seminer2510
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13226
Genel Sınav ve Hazırlığı6530
Performans Görevi, Bakım Planı5525
Toplam İş Yükü (Saat)360
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(360/30)12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I-Güz Dönemi2+6512
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Mefharet VEZİROĞLU ÇELİK, Öğr.Gör. Nimetullah YAŞAR, Öğr.Gör. Çağrı ALAGÖZ, Öğr.Gör. Nuri GÜLTEKİN, Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI, Dr.Öğr.Üye. Serkan BAŞLAYICI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin, okul öncesi alanına özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapması; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapması; okul öncesi alanına özgü etkinlik ve materyal geliştirmesi; öğretim ortamlarını düzenlemesi, sınıf yönetimine dair beceriler geliştirmesi; ölçme, değerlendirme ve yansıtma becerileri geliştirmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma,Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapma, Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma, Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma, Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapma, Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme, Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme, Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme, Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
, Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma., Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.,Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma., Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Uygulama için öğretim ortamlarını düzenler.14, 6F, H
Uygulama sürecinde sınıfı yönetimini uygun şekilde yapar. 14, 6H
Uygun ölçme- değerlendirme tekniklerini kullanır.14, 6H
Uygulama sonunda uygun değerlendirmeler geliştirir. 14, 19H
Erken çocukluk alanına uygun olarak etkinlik planları tasarlar. 14, 6F
İlgili öğretim yöntem ve teknikleri ayırt eder.10, 14, 6F
Okul öncesi öğretmenlik alanına özgü öğretim yöntem ve teknikler doğrultusunda etkinlik planlarını geliştirir. 14, 6F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapmaDers hakkında beklentilerin konuşulması
2Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlemler yapmaSınıf gözlemi
3 Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapmaHaftalık etkinlik planlarının hazırlanması
4 Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapmaÖnceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planlarının hazırlanması
5 Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapmaÖnceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planlarının hazırlanması
6 Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirmeÖnceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planlarının hazırlanması
7 Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirmeÖnceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planlarının hazırlanması
8 Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirmeÖnceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planlarının hazırlanması
9 Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Önceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planlarının hazırlanması
10 Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Önceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planlarının hazırlanması
11 Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Önceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planlarının hazırlanması
12Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Önceki uygulamanın değerlendirilmesi; yeni etkinlik planlarının hazırlanması
13Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Önceki uygulamaların değerlendirilmesi; yeni etkinlik planlarının incelenmesi
14 Öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.Önceki uygulamaların değerlendirilmesi
Kaynak
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Programı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Erken çocukluk eğitimi alanındaki bilimsel ve güncel kuram, kavram ve uygulama bilgilerine sahiptir.
X
2
Erken çocukluk eğitimi alanındaki öğretim programı, öğretim strateji yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
X
3
Çocukların gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
X
4
Erken çocukluk dönemi gelişimsel özellikleri ve bireysel farklılıklarına göre uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygular.
X
5
Çocukların gelişimleri açısından uygun ve ihtiyaçlarına yönelik öğrenme ortamlarını düzenler, eğitim materyalleri tasarlar, çocukların kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
X
6
Erken çocukluk eğitimine yönelik sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve bilimsel araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
X
7
Erken çocukluk dönemi ile ilgili sorunların çözümü için bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluğunu etkin bir şekilde yerine getirir; güçlü yönlerini kullanır, zayıf yönlerini geliştirir.
X
8
Öğrenme gereksinimlerini belirler, bilgiye ulaşma yollarını etkin şekilde kullanır, yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirir.
X
9
Topluma hizmet bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje veya etkinliklerde alanıyla ilgili kişilerle birlikte çalışır; dış görünüm, tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olur.
X
10
Türkçeyi etkin ve kurallarına uygun olarak kullanır; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak çevresiyle etkili iletişim kurar.
X
11
İnsan hakları, çocuk hakları ve demokrasi bilinciyle mesleki ve bilimsel açıdan etik değerlere uygun davranışlar sergiler.
X
12
Erken çocukluk eğitiminde kalite yönetimi, iş güvenliği süreçlerine uygun davranır; güvenli okul ortamı sağlamak ve çevreyi korumak için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:14Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:15